Date Night (2010)

Komedie / Actie
88 minuten / 101 minuten (verlengde versie)

geregisseerd door Shawn Levy
met Steve Carell, Tina Fey en Mark Wahlberg

Claire en Phil Foster zijn getrouwd, hebben twee kinderen en beiden een goede baan. Regelmatig gaan ze op 'date night'; een avondje voor henzelf. Maar ze zijn vastgeraakt in een routine en als een bevriend stel aankondigt te gaan scheiden, lijken Claire en Phil meer dan ooit aan hun huwelijk te twijfelen. Dan is het weer tijd voor een date night en ze besluiten er iets bijzonders van te maken. Ze nemen onrechtmatig een reservering van een ander stel aan in een duur restaurant in Manhattan, en dat is het begin van een helse nacht...

avatar van gizzegiz
Gelukkig dat ik de commentaren hier niet vooraf had gelezen, anders had ik deze plezante film nooit gezien. Wij hebben er in elk geval goed mee gelachen

avatar van emmes
Begint goed maar zwakt af in het midden. Het dansje op het einde is dan weer hilarisch. Veel te korte speelduur ook...

avatar van tattoobob
Prima comedy,Carrel is altijd lachen

Man, wat een slaapverwekkende film, moet dit serieus een komedie voorstellen?

avatar van Parisa
Ik vraag me af in wat voor sleur je zelf moet zitten om deze film leuk te vinden. Vreselijke film. 0,5*

avatar van Timothyvdmeer
Heb zeker genoten van de film. Prima rol weer van Carrel.

avatar van ILDIB
Soms erg onzinnig maar prima vermaak en paar leuke bijrollen. Vooral de DA is geweldig.

avatar van Sergio Leone
Matig.

Op de grap met de boot na valt er weinig te lachen met Date Night. De situaties waarin het gematigd grappige koppel Foster terechtkomt zijn vaak geforceerd; zeker enkele oneliners hebben hier nogal last van.

Steve Carell is redelijk, Tina Fey is een kleine ramp en verpest nogal wat. Ze komt over alsof ze keer op keer Carell wil overvleugelen, terwijl ze wellicht grappiger had geweest met de rem op.
Naast Carell en Fey is er ook plaats voor een hele resem bekende acteurs die een centje wilden verdienen. Helaas gaat dat af en toe gepaard met plaatsvervangende schaamte. Zo zijn Mark Wahlberg en Mila Kunis geen moment grappig, terwijl James Franco maar vooral William Fichtner hun momentje(s) hebben.

De beperkte speelduur doet uiteraard wel goed aan het geheel: het blijft allemaal makkelijk kijkbaar. Het gebruikelijke crisismomentje blijft uit en ondanks de saaie autoscène vloeien de meeste situaties min of meer goed in mekaar over.

disneystore
Typisch overdone-Amerikaanse komedie rond absurde situaties etc..
Cheesy maar best geinig op sommige momenten, Steve Carell was niet onuitstaanbaar voor een keer.

avatar van DrChesterStock
Voldoende, maar meer ook niet. William Fichtner is zeer grappig, maar de rest is meh. Er zitten wel aardige scenes en dialogen in, maar de meeste worden te lang uitgesponnen.

En doodzonde dat de Audi R8 van Wahlbergs personage nauwelijks de sporen krijgt. Heb je eens een keer een oneindig coole auto in een film, zit-ie het grootste deel van de tijd aan een taxi vast.

O, en Feys personage heet niet Clara, zoals hierboven staat, maar Claire.

De film heeft op papier best wat leuke momenten (de achtervolging met de taxi, het bootje waarin ze proberen te ontsnappen, het dansen in de stripclub etc.), maar toch werkt het tijdens het kijken allemaal net niet. Ik heb geen idee welke versie ik heb gezien, maar ik vond het in ieder geval lang genoeg. Gemiste kans toch wel, 2*

avatar van Kondoro0614
Goeie grappig film, heb het avondje wel vermaakt!

avatar van Spetie
Geinige komedie, die ondanks de voorspelbaarheid van het verhaal, toch in voldoende mate weet te vermaken, omdat de cast er zichtbaar plezier in heeft gehad om deze film te maken en met veel enthousiasme speelt.

Het grootste pluspunt zijn de twee hoofdrolspelers, Steve Carell en Tina Fey, die een bijzonder sterke chemie met elkaar hebben, waardoor er voor genoeg humor wordt gezorgd. Daarnaast zitten er opvallend veel bekende gezichten in de bijrollen, die hun rol meestal ook wel leuk invullen.

Dat soort zaken zorgt ervoor, dat het simpele verhaaltje goed werkt als inzet voor de grappen. Het is misschien geen humor waar je dubbel om ligt van het lachen, maar het wist regelmatig een grote glimlach op mijn gezicht te toveren en dan heb je het als komedie gewoon goed gedaan.

avatar van Roger Thornhill
Een verhaal wat me niet kon boeien (echo's van After hours en Into the night, waar ik ook al niet veel mee had) met acteurs die me eigenlijk evenmin konden boeien, dat leverde een film op waar ik nergens echt "in" kon komen. Alleen de scène met James Franco en Mila Kunis was grappig, met die uitwisseling van onhippe scheldwoorden en Franco's enthousiasme voor Heat. Maar verder, nee.

avatar van lars-pixar
Het verhaal vond ik wel leuk, net als de uitvoering ervan....
Maar ik miste toch echt de humor in de film.
Daardoor vond ik Steve Carell ook weer tegen vallen.
Buiten dat heeft de film mij wel een beetje vermaakt, zodoende kan ik film twee sterren geven.

avatar van Gang_Star
Niet het type komedie die je vaker ziet van Steve Carell. Zijn rol hierin valt tegen, alhoewel hij wel samen met Tina Fey een duo speelt dat vrij goed op elkaar is ingespeeld. Helaas, de grappen zijn maar matig en de film legt een te grote nadruk op een combinatie van verschillende genres. Iets wat voor mij een tegenvaller vormt.

avatar van Al DeNiro
Enkel Carell is leuk.

avatar van RedBull666
Tjongejonge wat moet ik hier nou van zeggen!?
Het begin vond ik leuk het typische getrouwde stel die midden in hun leven staan en willen ontkomen uit hun sleur en de film gaat ook die kant op want je weet dat dat gaat gebeuren want er gaat iets gebeuren, maar wat?
En dan begint het ze komen in contact met 2 corrupte agenten en vanaf dat moment ging de film bergafwaarts in mijn beleving.
Ik vond het veel te overdreven worden wat verhaallijn betreft want het nam een hele andere wending en ik weet dat het een komedie/actie film is maar ik vond het actie gedeelte veelte over de top voor een komedie en niet realistisch.
En ik vond het ook meer actie hebben dan humor al heb ik mezelf wel betrapt op een kleine glimlach maar het wisselde niet af met een grote smile en ik heb al helemaal niet gelachen.
Door de titel en de poster had ik de film ook anders verwacht en dat is ook mijn eigen schuld want wat je verwacht blijkt altijd anders te zijn, althans meestal moet ik eerlijk zijn!
En wat betreft Tina Fey ik vind dat zij veel weg heeft van Courtney Thorne-Smith ik ken haar voornamelijk uit de series According to Jim, dat wou ik even kwijt.
Nee deze film is niet voor mij bestemd al kan ik wel begrijpen dat anderen het een leuke grappige film vinden want ik heb de film gekeken samen met een maat van mij en hij moest wel een paar keer lachen en vond het een leuke film en zo zie je maar weer dat smaken verschillen.

avatar van DutchTakeshiro
Aardige komedie die van begin tot eind leuk blijft. Nergens wordt het hilarisch, maar de film is wel constant met de grappen. Het concept van de film is niet bepaald origineel, maar wel degelijk. Tevens is het erg voorspelbaar maar dat mag de pret niet drukken.

Steve Carell speelt leuk maar is jammer genoeg niet heel grappig. De gekke bekken van Carrel maken in ieder geval een hoop goed. Tina Fey speelt ook prima en het is goed te zien dat zijn een leuke chemie heeft met Carell. Mark Wahlberg heeft een leuke bijrol en speelt een lekker ongeloofwaardig persoon. De andere bijrollen zijn ook prima en je zal snel enkele gezichten herkennen.

het verhaal is simpel, net als de grappen. Bij deze film werkt die combinatie goed. Date Night is gewoon een aardige komedie die makkelijk wegkijkt en regelmatig een glimlach op je gezicht tovert. De film ziet er verder verzorgd uit. Leuk voor ieder moment van de dag.

avatar van Decec
Een redelijk komedie/misdaad/romantiek/thriller film...
Goed verhaal...
Een redelijk acteerwerk...
Wel een bekende acteurs...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

avatar van mikey
Lichtelijk hilarische flick. Tuurlijk met motto: blijf bij je huisje, boompje, beestje, kinderen maar neemt die theorie gelukkig totaal niet serieus waardoor je je lol op kan.

Grappig in de dialoog tussen de 2 hoofdrolspelers maar flauw in de afhandeling van wat aanvankelijk een amusante situatie leek en waarmee iets meer te doen was. Eigenlijk valt Mark Wahlberg in zijn bijrol nog het meest op

avatar van bjerik76
Het leek wel een low-budgetfilm waar een flink tal grotere namen aan mee hebben geholpen.
denk/dank aan:
- Will i.am
- James Franco
- Mila Kunis
- William Fichtner

En eerst dacht ik nog Tom York, maar die dan net niet

De film is flauw, lijkt bewust juist zo overdreven te zijn gemaakt, maar toch zorgde dat ik wel iets van moest lachten. ( mede dankzij de wijn)
Een 2e keer zal anders uitpakken, maar sommige teksten waren toch wel grappig.

Ook op het eind van de film bij de bloopers, zie je dat er toch nog grovere scenes in verwerkt waren, maar weg zijn gelaten.

avatar van Daan258
Lekker vlotte film die prima wegkijkt.

Een film met heel veel leuke en bekende bijrollen van acteurs.

Het verhaal is lekker simpel en kijkt makkelijk weg, een prima speelduur, niet te lang en niet te kort, hier en daar zeker wat leuke scenes maar echt grappig is de film niet te noemen wat je vaak wel verwacht van films met Steve Carell.

Zeker vermaakt met dit werkje.

Een kleine 3,0*

avatar van Toontje G
Snel vergeten deze flauwekul.

avatar van IH88
“I will give you three seconds to give us back the flash drive.!”
“What, okay, the three seconds game? Sorry, sir. But, you know, I play this every day with my kids.”

Film die wordt gered door het acteerspel van Carell en Fey, en sommige erg leuke cameo's van bekende acteurs. Het is een heleboel onzin, maar Fey en Carell weten er nog heel wat van te maken. De bijrollen van Wahlberg en Fichtner zijn ook aardig, maar de leukste scene is die met James Franco en Mila Kunis als erg fout koppel. Voor de rest wordt het steeds gekker en waanzinniger, maar jammer genoeg niet leuker.