• 15.869 nieuwsartikelen
  • 178.589 films
  • 12.250 series
  • 34.039 seizoenen
  • 648.332 acteurs
  • 199.163 gebruikers
  • 9.382.080 stemmen
Avatar
 
banner banner

Piranha 3D (2010)

Horror / Komedie | 88 minuten
2,74 1.686 stemmen

Genre: Horror / Komedie

Speelduur: 88 minuten

Alternatieve titel: Piranha

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Alexandre Aja

Met onder meer: Steven R. McQueen, Elisabeth Shue en Jerry O'Connell

IMDb beoordeling: 5,5 (101.574)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 2 september 2010

  • On Demand:

  • Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Piranha 3D

"There's something in the water."

Elk jaar stijgt de populatie van het slaperige dorpje rondom Lake Victoria explosief van 5.000 naar 50.000 mensen, allemaal gekomen om een wild weekend te beleven. Het '4th of July' feest staat garant voor zuipend sextoerisme. Dit jaar echter, zijn katers en geklaag van de lokale bevolking niet de enige zorgen van de tijdelijke bewoners; een aardschok in Lake Victoria heeft een scheur in de bodem gemaakt waardoor een kolonie van prehistorische piranha’s zich in het meer heeft genesteld. Ongekende moordmachines die door hun primitieve instinct maar één doel voor ogen hebben: jagen op alles wat beweegt en schoonstrippen tot het bot. In luttele seconden...

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Julie Forester

Derrick Jones

Kelly Driscoll

Deputy Fallon

Paula Montellano

Novak Radzinsky

Alle Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Beffrey28

Beffrey28

  • 476 berichten
  • 1345 stemmen

Pulp kan leuk zijn, maar dit is gewoon lachwekkend slecht. Zoals vele anderen geef ik 1* voor de lekkere wijven, want daar is wel de juiste aandacht aan besteed! Verder ging het helemaal nergens over helaas.


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2407 stemmen

Moet het altijd maar ergens over gaan dan? Maar ik heb een nieuwtje voor je, de film gaat ook ergens over. Namelijk piranha's. Is de humor niet aan jou besteed? De gore vind je overbodig of te overdreven? Slechte acteurs? Muziek? Een film als deze is pretentieloos van opzet. Dat je de film (als bescheiden pulpliefhebber) matig vindt, is iets wat ik mij kan voorstellen, maar dat je er echt helemaal niets aan vindt, vind ik dan weer vreemd.


avatar van Beffrey28

Beffrey28

  • 476 berichten
  • 1345 stemmen

Kijk maar eens naar een Machete, Death Proof of Planet Terror. Die gaan uiteraard ook nergens over, maar dat is pulp zoals het moet zijn. Daarbij is Piranha een groot lachertje!


avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss (moderator films)

  • 11925 berichten
  • 5330 stemmen

Piranha 3D ís pulp zoals het zou moeten zijn. Death Proof was pretentieus gewauwel.


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

BlueJudaskiss schreef:

Piranha 3D ís pulp zoals het zou moeten zijn. Death Proof was pretentieus gewauwel.

Ach hou toch alsjeblieft op, dit meen je hoop ik niet sereIeus.


avatar van Tonypulp

Tonypulp

  • 21231 berichten
  • 4608 stemmen

BlueJudaskiss schreef:

Piranha 3D ís pulp zoals het zou moeten zijn. Death Proof was pretentieus gewauwel.

Absoluut mee eens. Death Proof heeft duidelijk teveel van dat hautaine Tarantino sausje over zich. Dat is dus helemaal geen pulp zoals het in principe moet/hoort..


avatar van Beffrey28

Beffrey28

  • 476 berichten
  • 1345 stemmen

Is ook de minste van de 3 die ik opnoem, maar iig nog veel beter dan dit gedrocht.


avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss (moderator films)

  • 11925 berichten
  • 5330 stemmen

m1chel schreef:

(quote)
Ach hou toch alsjeblieft op, dit meen je hoop ik niet sereIeus.

Zie mijn 4,5* en zie dat ik het wel degelijk serieus meen.

Overigens vond ik Planet Terror leuk en heeft Machete net als Piranha 3D bij mij 4,5*. Maar wat is nu het wezenlijke verschil met Piranha 3D en de andere films? Alledrie is het goed geoliede pulp die stuk voor stuk nergens over gaan.


avatar van Zizzo

Zizzo

  • 456 berichten
  • 1547 stemmen

Ving Rhames en Eli Roth zien acteren was het enige leuke aan deze ongelooflijke klote film en dan nog die irritante 3D gimmick....grrrr


avatar van Beffrey28

Beffrey28

  • 476 berichten
  • 1345 stemmen

Idd, was ook nog even dat niets toevoegende 3D vergeten. Nog een reden waarom deze film zo slecht is.


avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss (moderator films)

  • 11925 berichten
  • 5330 stemmen

Maar geef eens antwoord op mijn vraag: wat is nou het wezenlijke verschil tussen deze film en Planet Terror, Machete en Death Proof? Zie bericht boven dat van Zizzo.


avatar van Beffrey28

Beffrey28

  • 476 berichten
  • 1345 stemmen

Sfeer, acteurs, special effects (te nep voor woorden in Piranha) zijn zomaar een paar dingen die me nu te binnen schieten. Maar het is laat, dus kom er een andere keer wel op terug.

Tarantino en Rodriguez zijn meesters van de pulp, dus het is ook niet zo gek dat die films veel beter zijn. (Was even een From dusk till dawn vergeten.) Wellicht komt Aja ooit nog eens bij die 2 regisseurs in de buurt.


avatar van Tonypulp

Tonypulp

  • 21231 berichten
  • 4608 stemmen

BlueJudaskiss schreef:

Maar geef eens antwoord op mijn vraag: wat is nou het wezenlijke verschil tussen deze film en Planet Terror, Machete en Death Proof? Zie bericht boven dat van Zizzo.

Dat zit, blijkbaar, vooral tussen z'n oren. Want Piranha van neppe special effects beschuldigen en dan PT noemen....


avatar van Beffrey28

Beffrey28

  • 476 berichten
  • 1345 stemmen

jeroentjuhhhhh schreef:

(quote)
Dat zit, blijkbaar, vooral tussen z'n oren. Want Piranha van neppe special effects beschuldigen en dan PT noemen....

Haha wat een onzin. Als je niks fatsoenlijks te melden hebt zeg dan niks. En kijk ze allebei nog maar eens, dan kun je zien dat het bij jou aan je ogen ligt...


avatar van Gitarist187

Gitarist187

  • 76 berichten
  • 424 stemmen

gisteren de film opgezet, slecht geacteerd, slecht verhaal, ongeloofwaardig, slechte special effects. en het grootste minpunt die 3d-kwats, maargoed toch maar een halve ster... omdat het gewoon niet lager kon


avatar van Tonypulp

Tonypulp

  • 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Beffrey28 schreef:

(quote)

Haha wat een onzin. Als je niks fatsoenlijks te melden hebt zeg dan niks. En kijk ze allebei nog maar eens, dan kun je zien dat het bij jou aan je ogen ligt...

Yeahh right!!

Planet Terror maakt er een sport van om zoveel mogelijk over-the-top fake effects op het scherm te pleuren. Wat overigens een goed iets is. Zowel hier, als bij PT.


avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

  • 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Word er serieus gevraagd naar verschillen met Planet Terror, Machete en Death Proof? Als je dat al moet uitleggen dan is er wat mij betreft geen insteek tot een inhoudelijke discussie.


avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss (moderator films)

  • 11925 berichten
  • 5330 stemmen

Voor de duidelijkheid: wat mij betreft zijn er geen verschillen en zijn alledrie de films gewoon Pulp met een Knipoog. Meneer Beffrey ziet dat anders, al heb ik geen idee waarom.


avatar van Spetie

Spetie

  • 38871 berichten
  • 8174 stemmen

Maar de ene pulp met een knipoog is duidelijk leuker dan de ander.


avatar van Fortune

Fortune

  • 4317 berichten
  • 2774 stemmen

En de ene pulp heeft meer een MTV gehalte dan de andere.


avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss (moderator films)

  • 11925 berichten
  • 5330 stemmen

Klopt. Death Proof vond ik verschrikkelijk, waar ik Piranha geniaal vind.


avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

  • 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Pulp is ook nog wel een willekeurige overeenkomst. Piranha heeft vrij weinig met een carsploitation van doen natuurlijk.


avatar van Beffrey28

Beffrey28

  • 476 berichten
  • 1345 stemmen

Spetie schreef:

Maar de ene pulp met een knipoog is duidelijk leuker dan de ander.

Juist! Maar volgens de heren Piranha liefhebbers zit er geen verschil tussen de verschillende pulp films...Slaat sowieso al nergens op, waarom zou ik de ene niet slecht kunnen vinden als ik de ander goed vind. Grote onzin natuurlijk.


avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss (moderator films)

  • 11925 berichten
  • 5330 stemmen

Ik zie simpelweg weinig tot geen verschil tussen Piranha & Death Proof, Machete en Planet Terror.


avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

  • 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Vind ik dan wel weer erg vreemd. Meer verschillen dan overeenkomsten.


avatar van Beffrey28

Beffrey28

  • 476 berichten
  • 1345 stemmen

Naomi Watts schreef:

Vind ik dan wel weer erg vreemd. Meer verschillen dan overeenkomsten.

Idd, hoezo zou alle pulp hetzelfde zijn? Grootste onzin die ik sinds lange tijd gehoord heb. Ik snap ook best dat mensen Piranha als pulpfilm als goed beschouwen, maar om te zeggen dat er geen verschillen zijn tussen de genoemde films blijft heel vreemd. Misschien allemaal nog maar eens een keer bekijken..?


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

Beffrey28 schreef:

Misschien allemaal nog maar eens een keer bekijken..?

Ooeeeh, zou je dat jezelf wel aandoen? Dit is en blijft een van de allerslechste films ooit gemaakt. Ik denk dat alleen "The Manson Family" en "Titanic II" hier overheengaan.Zelfs Pulp kent z'n grenzen en deze ging daar ver overheen.


avatar van Beffrey28

Beffrey28

  • 476 berichten
  • 1345 stemmen

m1chel schreef:

(quote)
Ooeeeh, zou je dat jezelf wel aandoen? Dit is en blijft een van de allerslechste films ooit gemaakt. Ik denk dat alleen "The Manson Family" en "Titanic II" hier overheengaan.Zelfs Pulp kent z'n grenzen en deze ging daar ver overheen.

Ik bedoelde dat BlueJudasKiss ze wellicht allemaal nog eens een keer kan bekijken, ik ga Piranha voorlopig geen 2e kijkbeurt geven. Maar ik ben de moeilijkste niet, dus wie weet een keer (ver) in de toekomst


avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

  • 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Er is altijd nog ruimte voor verlaging. Prima reden om 'm nog eens op te zteten vanuit jouw standpunt .


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

Naomi Watts schreef:

Er is altijd nog ruimte voor verlaging. Prima reden om 'm nog eens op te zteten vanuit jouw standpunt .

Tja,,, het is maar wat je leuk vind. Ik raad een 2e kijkbeurt echt ten zeerste af, zonde van je tijd als je hem toch al een laag cijfer hebt gegeven. Ik kan me ten 2e al niet voorstellen dat een weldenkend iemand hier een hoog cijfer aan geeft, maar ik ben ook wel zo eerlijk om te zeggen smaken verschillen, maar dit was echt heel erg slecht. Zelfs pulp hoort beter te zijn als dit.