Genre: Drama / Horror
Speelduur: 116 minuten
Oorsprong:
Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Geregisseerd door: Matt Reeves
Met onder meer: Kodi Smit-McPhee, Chloë Grace Moretz en Richard Jenkins
IMDb beoordeling:
7,1 (132.627)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 13 januari 2011
On Demand:
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Let Me In
"Innocence dies. Abby doesn't."
Owen is een 12-jarige jongen uit New Mexico die op school gepest wordt. Hij raakt bevriend met zijn buurmeisje Abby, die pas in de stad is komen wonen. Vanaf dat moment vinden er verschillende 'vreemde' gebeurtenissen plaats en komt Owen langzaam maar zeker achter het verschrikkelijke geheim van zijn buurmeisje...
Externe links
Acteurs en actrices
Owen
Abby
The Father
The Policeman
Virginia
Larry
Kenny
Mark
Donald
High School Kid
Video's en trailers
Reviews & comments
Raffael77
-
- 1891 berichten
- 0 stemmen
Dat zal vermoedelijk wederzijds zijn. Ik kan me ook gewoon niet voorstellen dat iemand deze versie beter vind dan het origineel (misschien omdat ze hier Engels praten en in het origineel Zweeds). Dit is toch gewoon een pure kopie waarbij je alles zag aankomen, dus totaal niet meer verrassend.
Heeft trouwens niets met haten te maken want als de Amerikanen er nu gewoon een eigen verhaal van hadden gemaakt dan was het misschien nog iets geworden maar nu heeft men gewoon "Copy en Paste" gedaan en dat voegt gewoon niets toe.
Ik zie wel meer films van Zweedse komaf en dat heeft er ook niets mee te maken. Ik vind de andere versie gewoon een stuk minder aantrekkelijk.
Jij zeurt alleen over dat het orgineel beter is. Het maakt niet uit of het een remake is als het maar goed gedaan is.
Jij geeft veel lof aan de Zweedse versie en waarschijnlijk omdat het onbekende acteurs zijn en best vernieuwend is al moet ik zeggen dat er wel tig films zijn gemaakt over vampiers.
Theunissen
-
- 12271 berichten
- 5514 stemmen
Wat een onzin, de Zweedse versie krijgt van mij geen lof vanwege de onbekende acteurs. Die versie krijgt van mij veel lof omdat de acteurs het gewoon zeer goed en overtuigend doen.
Een film als deze over vampiers is trouwens best uniek, ik weet niet of jij nog andere films met vampieren kent met zo'n verhaal (lijkt me sterk trouwens).
flemming789
-
- 9 berichten
- 42 stemmen
Goeie film. met ene mooi verhaal
Niet voor de horror fans! Zaten paar enge stukken in die dan toch wel weer voorspelbaar waren.
Kinderen acteerden goed. eerste kwartier beetje saai en veel gepraat maar later werd het verhaal steeds beter.
Voor het goeie acteerwerk en het mooie verhaal 4*
Vinco
-
- 365 berichten
- 995 stemmen
Wat een heerlijke film, wat een goed acteer werk van de kids.
Het verhaal vindt ik erg goed neergezet met goede muziek op achtergrond en een mooi verhaal.
Eindelijk weer eens een film waar het genre vampier op een erg originele en schitterende manier wordt neergezet.
4.5*
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11909 berichten
- 5313 stemmen
Eindelijk weer eens een film waar het genre vampier op een erg originele en schitterende manier wordt neergezet.
4.5*
Herhaling van een eerder bericht: dat is nog altijd de verdienste van Let the Right One In.
Dunder Mifflin
-
- 48 berichten
- 499 stemmen
Let the Right One In vond ik een topfilm. Let me In is eigenlijk bijna een letterlijke kopie met Engelstalige acteurs. Toch vond ik de originele versie nét iets mistroostiger en nét wat meer onderhuidse spanning bevatten. Dat verschil is echter niet een halve ster waard, dus daarom ook vier sterren voor de remake.
N23
-
- 649 berichten
- 255 stemmen
Wat een onzin, de Zweedse versie krijgt van mij geen lof vanwege de onbekende acteurs. Die versie krijgt van mij veel lof omdat de acteurs het gewoon zeer goed en overtuigend doen.
Een film als deze over vampiers is trouwens best uniek, ik weet niet of jij nog andere films met vampieren kent met zo'n verhaal (lijkt me sterk trouwens).
1. Van de admins mocht ik niet zeggen dat ik je een muggenzifter vond. Dus dat doe ik dan ook maar niet meer...
2. Omdat het een remake is hoe kom jij er dan bij dat er dan een totaal ander verhaal naar voren komt? Teveel naar 'Dawn of the Dead' gekeken ofzo?!
3. Meestal beoordelen we films op hun preformens, maar dat kan aan mij leggen.
4. Daarbij Amerikanen kijken niet graag naar films die gesproken is in een andere taal.
Dus als jij jouw lof over 'Let the right one in' bij de discussie zet van de film 'Let the right one in', en je sterren die je geeft aan 'Let me in' ook alleen laat komen van 'Let me in'. Dan maak je mij heel blij 
Muyo
-
- 155 berichten
- 1192 stemmen
Let Me In is een prima film.
Een goede opbouw in de vorm van drama met daarbij de behorende horror.
Ik vind het niet echt een horror zoals je die meestal ziet.
De film vind ik wel steeds wat traag overkomen, maar in dit verhaal is dit goed te vertoeven.
Acteren is zeer goed gedaan van de twee jonge kinderen, heel netjes !
Het geluid en de muziek klanken vond ik wat tegenvallen.
Er had meer spanning in de film kunnen zitten met wat geschiktere geluidsfragmenten.
Voor mij een 2,5 ster film.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Je mag een gebrek aan originaliteit best meenemen in je beoordeling. Een rechtstreekse kopie getuigt van weinig origininaliteit.
N23
-
- 649 berichten
- 255 stemmen
Je mag een gebrek aan originaliteit best meenemen in je beoordeling. Een rechtstreekse kopie getuigt van weinig origininaliteit.
en hoeveel films blijken dan nog 'orgineel' ?
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Duizenden. Niet elke film is een rechtstreekse kopie hoor. Ook bij een remake kan de regisseur er nog een originele draai aan geven.
WaynesW
-
- 167 berichten
- 13 stemmen
IMO een kinderfilm toch hoor.
Om pre-pubers aan het genre te laten wennen bijv..
2/5
Muchacho
-
- 115 berichten
- 0 stemmen
Als regisseur van een remake kun je het eigenlijk nooit goed. Als je van het origineel afwijkt, zitten mensen te zeuren dat ie niet veel meer te maken heeft met het origineel en als je het gewoon precies namaakt, zeurt men dat het gewoon een exacte kopie is. Mensen willen gewoon altijd iets te zeiken hebben.
N23
-
- 649 berichten
- 255 stemmen
Duizenden. Niet elke film is een rechtstreekse kopie hoor. Ook bij een remake kan de regisseur er nog een originele draai aan geven.
Ja en dit is een kopie door Engelstalige voor de Engelstalige... En ik vind dat hun goed recht. Eerlijk gezegt boeit het me niet eens. Ik oordeel deze film op 'deze film' en niet van het orgineel waar die gekopieerd van is.. Als ik dat zou willen doen doe ik dat wel bij Die film.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11909 berichten
- 5313 stemmen
Let the Right One In vond ik een topfilm. Let me In is eigenlijk bijna een letterlijke kopie met Engelstalige acteurs. Toch vond ik de originele versie nét iets mistroostiger en nét wat meer onderhuidse spanning bevatten. Dat verschil is echter niet een halve ster waard, dus daarom ook vier sterren voor de remake.
Helemaal mee eens! 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Als regisseur van een remake kun je het eigenlijk nooit goed. Als je van het origineel afwijkt, zitten mensen te zeuren dat ie niet veel meer te maken heeft met het origineel en als je het gewoon precies namaakt, zeurt men dat het gewoon een exacte kopie is. Mensen willen gewoon altijd iets te zeiken hebben.
Ja en dit is een kopie door Engelstalige voor de Engelstalige... En ik vind dat hun goed recht. Eerlijk gezegt boeit het me niet eens. Ik oordeel deze film op 'deze film' en niet van het orgineel waar die gekopieerd van is.. Als ik dat zou willen doen doe ik dat wel bij Die film.
N23
-
- 649 berichten
- 255 stemmen
helemaal niet gek dat mensen gaan vergelijken. Dat heb je nu éénmaal met een remake. Vooral met een overbodige remake van een film die nog maar enkele jaren jong is.
Dat mensen gaan vergelijken en dat deze film overbodig is kan ik me voorstellen.
Maar om daarbij deze film afteschrijven.. nee daar doe ik niet aan mee. Het was een goede vertoning of vind jij van niet?
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ik heb de film niet gezien, ik heb nog maar pas het origineel gezien en heb niet de behoefte om dit te gaan bekijken. Ik vind het overbodig omdat het toch een exacte kopie is, niets nieuws, niets origineels.
Ik vind Kodi Smit-McPhee & Chloe Moretz allebei ook vreselijk vervelend, ik kom hen liefst zo weinig mogelijk tegen in films.
Theunissen
-
- 12271 berichten
- 5514 stemmen
1. Van de admins mocht ik niet zeggen dat ik je een muggenzifter vond. Dus dat doe ik dan ook maar niet meer...
2. Omdat het een remake is hoe kom jij er dan bij dat er dan een totaal ander verhaal naar voren komt? Teveel naar 'Dawn of the Dead' gekeken ofzo?!
3. Meestal beoordelen we films op hun preformens, maar dat kan aan mij leggen.
4. Daarbij Amerikanen kijken niet graag naar films die gesproken is in een andere taal.
Dus als jij jouw lof over 'Let the right one in' bij de discussie zet van de film 'Let the right one in', en je sterren die je geeft aan 'Let me in' ook alleen laat komen van 'Let me in'. Dan maak je mij heel blij
Ik weet niet wat je probleem is, maar ik wil best effen je punten beantwoorden:
1) Als ik de film niet goed vindt dan is dat toch mijn mening !
2) Waar slaat dit op ? Ik zeg toch juist dat deze film een kopie is van het origineel. Wat heeft Dawn of the Dead er trouwens mee te maken. Ja hij staat in mijn top 10 en ook terecht.
3) Dat doe ik toch ook. Lees mijn eerste bericht maar eens !
4) Ik kijk ook niet graag naar films die niet in het Engels gesproken zijn.
Kijk jij eerst maar eens het origineel 
N23
-
- 649 berichten
- 255 stemmen
Ik weet niet wat je probleem is, maar ik wil best effen je punten beantwoorden:
1) Als ik de film niet goed vindt dan is dat toch mijn mening !
2) Waar slaat dit op ? Ik zeg toch juist dat deze film een kopie is van het origineel. Wat heeft Dawn of the Dead er trouwens mee te maken. Ja hij staat in mijn top 10 en ook terecht.
3) Dat doe ik toch ook. Lees mijn eerste bericht maar eens !
4) Ik kijk ook niet graag naar films die niet in het Engels gesproken zijn.
Kijk jij eerst maar eens het origineel
1. Vind je deze film goed? Los van het orgineel?
2. Dawn of the Dead uit 2004 heeft een hele andere insteak en is een totaal andere film dan het orgineel uit 88? Vandaar dat ik die vergelijking maakte.
Raffael77
-
- 1891 berichten
- 0 stemmen
Nostalgie voor de oudjes maar voor de rest een draak van een film. Je kan dat soort films ook niet meer vergelijken met de hedendaagse horror scene. Wat gore betreft alleen al zou ik de oude films niet eens willen kijken. Vaak is ook het acteer werk zwaar ondermaats alsof ze mensen zo van de straat hebben geplukt om een film te maken.
Geef mij de remakes maar.
Dawn Of The Dead
Halloween 1&2 (Rob Zombie versie)
Texas Chainsaw Massacre
Velen van dit soort nieuwe versies worden standaard al afgekraakt en mogen volgens mij nooit goed zijn.
Mondragon
-
- 565 berichten
- 801 stemmen
Goede film en deze versie is waarschijnlijk voor groter publiek toegangkelijk dan de Zweedse. Al vond ik het origineel meer overtuigend.
RickZ
-
- 1329 berichten
- 1235 stemmen
DramaHorror gezien vanuit jongen met zijn vriendinnetje, goede gore scenes (dat auto-ongeluk gevolgd door het zuur ). Helaas soms wat te traag en de SFX scenes waren wat te nepperig (bv in boom klimmen ging nogal schokkerig).
m1701
-
- 1849 berichten
- 2327 stemmen
Heerlijke film!!!
Af en toe goeie spanning, prachtige manier van filmen.
Het hele sfeertje in de film doet het perfect!
Heb het origineel niet gezien, maar vind deze al erg goed!
Zeker de moeite waard om te kijken
3,5*
nesta13
-
- 19 berichten
- 23 stemmen
De film deed het goed om het verhaal traag en goed opgebouwd te vertellen. Kleine details kwamen goed naar voren en een kort en bondig verhaaltje werd heel mooi en duidelijk verteld.
Hulde vooral aan de acteerwerk van de kinderen,, pff echt perfect gewoon.
Spannende film voor mij een 3.5..
AsparnA
-
- 44 berichten
- 31 stemmen
Voor dat ik mijn recensie geef, wil ik melden dat ik de zweedse versie van deze film niet gezien heb.
Bijzondere van deze film is dat het begin van de film start halvereweg van de film. Dus letterlijk begint het verhaal in midden van totale film. Hierdoor ben je een of andere manier genoodzaakt om de hele film te kijken om antwoord te krijgen op de vraagtekens (zoals: wie is die man, en waarom heeft hij dat gedaan). Vervolgens gaat de film verder waar het gestart is.. en dan snap je ook wie die 50 jarige man daadwerkelijk is. Een oudere man wordt letterlijk vervangen door een jongentje. Dit vind ik knap gedaan. Als de film niet zo was opgebouwd, denk ik dat het erg saai zou zijn om naar te kijken.
Betreft de rol van Chloe Moretz: in de film leek het net of ze geluk heeft gehad met het vinden van een VOEDMAN (iemand die haar verzorgt en ook voed). De charme dat ze een meisje is heeft ze natuurlijk mee.
De film vond ik eigenlijk wel voorspelbaar. Om maar te noemen, dat jongentje bestudeerde met een verrekijker zijn buren, en al die personages gebeurde wat mee. De film speelde eingenlijk af tussen Chloe en dat jongentje.. Alle personages die in beeld waren gebeurde wat mee. Bv de moeder van dat jongentje was niet echt in beeld (behalve in begin van de film)..en toen dat meisje verscheen was de moeder zo goed als uit beeld.
Het verhaal vind ik niet zo goed logisch opgebouwd, want schijnbaar kan je door een beet van dat meisje ook veranderen in een vampier, mits je het overleeft. Maar dan zou toch wel meerdere vampieren moeten zijn? En het zou zich toch vermenigvuldigen door al die jaren heen?
Een ander punt wat ik vaag vind ik: de titel: Let me in... waarom moet ze toestemming hebben om een huis binnen te komen van een ander? Dus in openbaar terrein kan ze gewoon haar gang gaan? dat vind ik beetje vaag..
Het acteerwerk vind ik niet zo, behalve van dat jongentje en dat meisje.
Uier
-
- 2006 berichten
- 3749 stemmen
Ik vind deze veel sterker dan het orgineel. Aangenaam filmpje!
3.5*
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Een ander punt wat ik vaag vind ik: de titel: Let me in... waarom moet ze toestemming hebben om een huis binnen te komen van een ander? Dus in openbaar terrein kan ze gewoon haar gang gaan? dat vind ik beetje vaag..
Openbaar terrein is toegankelijk voor iedereen, een privéwoning natuurlijk niet.
AsparnA
-
- 44 berichten
- 31 stemmen
Openbaar terrein is toegankelijk voor iedereen, een privéwoning natuurlijk niet.
Bedankt! maar in deze film moest dat jongentje elke keer toestemming geven. De eerste keer dat was dat ze achter hem sliep (na bezoek van ziekenhuis) en tweede keer moest toestemming gegeven worden, anders bloedde ze dood. Dus dan klopt het toch niet?
Bekijk ook

Låt den Rätte Komma In
Drama / Horror, 2008
731 reacties

Soaked in Bleach
Documentaire, 2015
10 reacties

Los Ojos de Julia
Horror / Thriller, 2010
89 reacties

Hard Candy
Drama / Thriller, 2005
839 reacties

Speak
Drama, 2004
34 reacties

Too Late
Drama / Mystery, 2015
32 reacties
Gerelateerde tags
vampierchild vampireremakepestkopyoung boybitingdead boy hammer horrorjaren 80
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.










