Otto - Der Film (1985)

West-Duitsland

geregisseerd door Xaver Schwarzenberger en Otto Waalkes
met Otto Waalkes, Elisabeth Wiedemann en Jessika Cardinahl

Komedie rond de bekende grappenmaker Otto Waalkes. Een jongeman van het platteland komt naar de grote stad, krijgt allerlei financiële problemen en wordt verliefd op een mooi en rijk meisje.

FisherKing
Otto Waalkes had toendertijd de sterren-states die Andre van Duin had hoewel zijn films vele malen beter zijn. Kan er veel in vinden maar dat heeft er waarschijnlijk ook mee te maken dat ik rond die tijd daar bivakkeerde. En deze film is zeker niet slecht. Opmerkelijk dat toendertijd in Duitsland 'lichtvoetige' films verschenen met humor. Männer van Doris Dörrie is ook zo'n voorbeeld.

avatar van grovonion
Jeugdsentiment. Ik was in Duitsland toen deze film uitkwam en ben hem met mijn broer toen gaan kijken. Heeft iets speciaals als je dit als kleine man kunt gaan zien. Natuurlijk vandaag de dag wat gedateerd.

avatar van Drs. DAJA
Leuke film van Otto Waalkes.

De normaalgesproken stand-up comedian Otto laat enkele plannetjes voor film hier in uitwerken. Het is een aaneenschakeling van grapen waarin de briljante gekkigheid van Otto mooi naar voren komt. Helaas gaat hij te vaak over het randje en neigt hij naar te graag te lollig willen zijn, neemt niet weg dat je het van Otto accepteert. De film zit ook vol met (weinig subtiele) verwijzingen waarin Otto een leuke twist geeft.

Echter denk ik dat bij niet-Otto liefhebbers de film totaal geen effect zal hebben. Wél een aanrader voor Otto fans.

toen der tijd was otto geweldig , ook zijn films ... maar de laatste jaren niet meer ... steeds dezelfde grappen nu van 25 jaar geleden is out zoals zijn nieuwe film ... ottos eleven .

deze film nog 3 sterren

Inderdaad jeugdsentiment en vroeger vond ik Otto altijd geweldig. Hij was de enige Duitser met humor Ik vond zijn korte sketches op TV eigenlijk altijd leuker dan zijn films. Het nadeel/pluspunt van zijn films waren dat de helft van de film best wel grappig en leuk was (pluspunt) en de andere helft was flauw en te langdurig (nadeel). Dat was ook het geval met deze film. Maar al met al keek het vroeger wel lekker weg. Nu is Otto Waalkes natuurlijk zeer gedateerd en eigenlijk ook niet meer leuk. Heel soms zie ik hem nog wel eens op een Duitse zender (WDR), maar dan haak ik toch snel af.