Flashback (1990)

Komedie / Actie

geregisseerd door Franco Amurri
met Dennis Hopper, Kiefer Sutherland en Carol Kane

Jack Buckner is een jonge, rechtlijnige FBI-agent. Hij krijgt de opdracht een ex-hippie, genaamd Huey Walker naar een rechtszaak te leiden in Idaho, omdat hij 20 jaar geleden een misdrijf heeft begaan. Onderweg kunnen de twee uiteraard totaal niet met elkaar overweg, en Huey weet Jack dronken te voeren en zich voor te doen als een agent. Hierdoor belandt Jack in de gevangenis en Huey ontsnapt. Eenmaal vrijgekomen zet Jack alles op alles om Huey weer terug te vinden en te arresteren. Onderweg komen ze echter nog een interessant gedeelte van Jack's verleden tegen.

avatar van cinesue
huh?
ik ken deze film en vond hem destijds erg leuk. maar ik dacht dat het dennis hopper en val kilmer waren... weet iemand welke film dat dan is. ook over een yuppie type en een ouwe hippie. en uiteindelijk blijkt de yuppie vroeger opgegroeid te zijn op een hippie-commune of zo iets.

Da's deze, maar niet met Kilmer hoor.

Grappige film. Ik vond de interactie tussen Hopper & Sutherland echt prima!
Verder geen hoogstaand iets, maar wel leuk voor een avondje of middagje tussendoor.

2.5 *

avatar van benni
Heb ik ooit eens gezien,vond het een prachtige film. sKijken of ik hem ergens kan vinden.... Toch benieuwd hoe ik hem nu vind!

Aardige film over een FBI-agent die een oude hippie moet begeleiden zodat deze terecht kan staan. Niet de meest originele aktiekomedie, maar over het geheel wel vermakelijk. Veel raakvlakken met het betere Midnight Run. Afgezien van de finale stelt de actie maar weinig voor. Dennis Hopper en Kiefer Sutherland zijn leuk gecast samen.