• 8.258.437 stemmen

A Month by the Lake (1995)

Komedie / Drama | 92 minuten

Genre: Komedie / Drama

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: John Irvin

Met onder meer: Vanessa Redgrave, Uma Thurman en Edward Fox

Releasedatum: 31 juli 1997

Plot A Month by the Lake

16 jaar lang heeft Miss Bentley de maand april doorgebracht in een villa aan het Como-meer. Dit jaar, 1937, is haar vader overleden en alle andere gasten zijn Amerikanen. Wanneer Majoor Wilshaw arriveert trekt hij de aandacht van Miss Beaumont, een jonge Amerikaanse vrouw.

image

Vittorio Balsari

Signora Bonizzoni

avatar van dream555

dream555

Het Italiaanse landschap en het zicht op het meer zijn betoverend en doen je verlangen naar zonnige vakanties. De karakters zijn degelijk uitgewerkt. Uma vind ik in deze film een echt kreng, zoals jongedames aan die leeftijd wel kunnen zijn als ze weten dat ze knap zijn. De majoor is voor mij het symbool van eenzaamheid. De sterkste scène is die waarin hij goocheltrucs opvoert en vernederd wordt door Uma. Zijn pijn voel je zo aan. Achter het lichtvoetige verhaaltje steken diepe emoties. Sterk.

avatar van Fransman

Fransman

Heerlijke film. Als je althans houdt van het genre 'rijke Engelsen vieren vakantie in, vooroorlogs, Italië'. Er zijn er nogal wat van. 'A room with a view' natuurlijk, maar ik zou er zeker nog wel een half dozijn kunnen noemen. En dit is zeker niet de slechtste. Het 'drama' (niet zo heel veel drama) zit in de bijzinnen. Prachtige plaatjes van het Comomeer en omgeving. Leuk die optocht van 'fascista's'. Het is tenslotte 1937. Maar die zonovergoten vakanties zouden niet lang meer duren. En daarna was de wereld definitief veranderd. Maar dat wisten ze toen nog niet.

Feest ook om naar Vanessa Redgrave, Uma Thurman en Edward Fox te kunnen kijken. Ook een wereld die voorbij is.