Belphégor - Le Fantôme du Louvre (2001)

Frankrijk
Mystery / Fantasy

geregisseerd door Jean-Paul Salomé
met Sophie Marceau, Michel Serrault en Frédéric Diefenthal

Aan het begin van het nieuwe millenium geeft een mummie, begiftigd met duistere krachten het leven aan een fantoom, Belphégor. Deze geestesverschijning spookt rond in het Louvre museum. De fantoom is onverschrokken en onzichtbaar, en één van 's werelds beroemdste musea is zijn jachtterrein.

Heeeeeel erg slecht.

inderdaad

avatar van Armin
Het Franse antwoord op The Mummy
Trap er niet in ! *1/2

FisherKing
Ik moest via een gehuurde dvd de trailer zien en walgde meteen....

Hopenloos produkt.

Isie ook zo slecht als je weet dat de regisseur in de extra's zegt dat hij het voor kinderen van een jaar of 10 heeft gemaakt?

avatar van The Eye
Kvond de special fx nog wel te doen alleen ik had er zoveel meer van verwacht en de film was niet echt spannend of eng.

avatar van Noodless
Het Franse antwoord op 'The Mummy' . Degelijk opgebouwd met voldoende aanwezige spanning.
Sophie Marceau is een leuke actrice om naar te kijken. Spijtig van het simpel en teleurstellend slot.
Meer een mysterie met fantasie-elementen dan horrorverhaal. 6,5/10