Down and Out in Beverly Hills (1986)

geregisseerd door Paul Mazursky
met Bette Midler, Richard Dreyfuss en Nick Nolte

Een zwerver, Jerry Baskin, wordt verlaten door zijn hond en hij besluit zijn leven te beëindigen. Hij wil verdrinken in het zwembad van een miljonair. Dave redt hem en zijn vrouw Barbara, die zich bezig houdt met Yoga en Guru's, en de huishoudster waar iedereen in huis een relatie mee lijkt te hebben, halen de zwerver binnen. Hij blijft een hele tijd en het leven van de familie zal nooit meer hetzelfde zijn. Remake van Boudu sauvé des eaux uit 1932 van Jean Renoir.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Vroeger 12 keer gezien deze film, maar al een tijdje niet meer. Ik weet nog dat ik 'm grappig vond. Leuke rol van Nolte als zwerver en van Dreyfuss als de miljonair. 3 sterren.

Ik heb deze heeeeeeel lang geleden gezien, maar kan er niet echt veel zinnigs over zeggen. 3 stemmen dan

neo (crew)
leuke film.nick nolte zet een vermakelijke rol neer.bette midler vond ik wat minder,aangzien ik haar ook eigenlijk wle een grote muts vind.richard dreyfuss wa sook wel grappig.

FisherKing
Nolte is fantastisch; Jammer genoeg dat die andere twee meedoen..

Een hartstikke leuke film.
hoop dat ie op dvd uitkomt

Gebaseerd op een Franse film uit 1932 (van Jean Renoir) 'Boudu sauvé des eaux'.

Down and out in Beverly Hills is eindelijk uitgebracht op dvd, ik heb hem vanmorgen gekocht bij de bijenkorf in Maastricht voor 17.99.

Iemand het origineel gezien?

FisherKing schreef:

Nolte is fantastisch; Jammer genoeg dat die andere twee meedoen..

wat is mis met Richard Dreyfuss

Dreyfuss is een briljant acteur.

Dreyfuss wordt steeds beter naarmate hij ouder wordt. Max Bickford (zondagavond laat, RTL4) is briljant.

Ik ken het origineel, Boudu; die is eigenlijk nog leuker, lees anarchistischer. De hoofdpersoon is daar volstrekt onaangepast en egocentrisch. Ook hier is de film op zijn Hollywood's wat toegankelijker gemaakt. Wel mooie rol van Nolte trouwens.

Dit was toch de eerste Disney film met schutting taal? Bette Midler zecht een aantal malen FUCK?

of ben ik hier mis mee?

FisherKing
Bette Midler zecht hier veel ja, sguttinge enzo.

avatar van V
V
Maar ook noch eens vuk, kloodte en meer van dat soordt dinguh

avatar van wackyboy
Als ik aan Nick Nolte denk, denk ik altijd meteen aan z'n rol in deze film. Vreemd eigenlijk, want hij heeft echt in veel betere films gespeeld. (Affliction bijvoorbeeld) Maar goed, misschien lag deze rol hem goed, zodat hij hem met extra veel verve kon spelen. Later ging hij nog eventjes echt down en out en werd hij totaal lazerus en/of aan de dope gearresteerd door the cops. Op de mugshots die daar later van te zien waren, leek hij precies op de zwerver die hij in deze film neerzet.

avatar van mikey
Grappige comedy of manners over een zwerver dat infiltreerd in een elitaire/ordinaire familie en de spanning begint te stijgen. Erg veel leuke rollen, hilarische grappen en veel vaart. 3.5

avatar van Purmerend
Nick Nolte is geweldig als zwerver en dan vooral de manier hoe hij loopt of beter gezegd zwalkt. Ook de reactie's en het nadoen van mensen van die hond zijn leuk. 3*

Leuke komedie met inderdaad een uitspringende rol van Nolte als zwerver. Tja, kan ook niet anders, hij speelt practisch zich zelf.

orbit
Heerlijke 80s komedie!

aerts007
Op momenten zelfs grappig.

avatar van DDT
DDT
Leuke jaren 80 film,ik kijk graag terug naar die jaren 80 films,zaten veel komesche tussen alsook highschool movies enzo..i love it

Een verschrikkelijke film, ondanks de medewerking van een altijd prima Nolte. Doet verlangen naar het origineel van Jean Renoir!

avatar van Sergio
Het leven in bekendste rijkeluis-wijk van Los Angeles met Nick Nolte als zwerver wordt erg komisch geparodieerd.

Dick2008
Ik vind dit maar een matige film, zeker als komedie en het heeft meer weg van een soort familie(komedie) film. Wat dat betreft vond ik dit waarschijnlijk vroeger ook al, in een tijd waar de tv in de huiskamer stond en je "met z'n allen" erom heen zat. Het zal vooral daarom wel een soort van klassiekertje in zijn soort zijn....
Bette Midler, die ik, sinds ik op MM zit, herontdekt hebt, heeft echt betere rollen gespeeld. Wel een aardige film om nog eens te zien, maar meer dan dat toch niet, de film begint tamelijk dramatisch waarna er grappige momenten volgen maar vaak ook wel saai en komisch wordt het niet echt. De hond Matisse (Mike) steelt nog wel de show. 2.0

avatar van DDT
DDT
1 van de betere jaren 80 films hoor, puur nostalgie uit men tienerjaren.Kheb toch wel af en toe goed gelachen met al die situaties daar thuis

Redelijke film waarin een zwerver wordt opgenomen door een rijk gezin die zo zijn effect heeft op alle gezinsleden. De film begint zeker leuk, maar wordt tijdens de tweede helft wel wat eentonig. De cast doet het wel goed en Beverly Hills vormt een leuk decor voor deze jaren '80 komedie. Een nipte 3.0 sterren.

avatar van Ferry11
Heerlijke, typisch amerikaanse, hylarische komedie met Nolte, Dreyfuss (briljant!) en Midler in topvorm! Jammer, ook deze film al sinds mensenheugenis niet meer verkrijgbaar (althans niet met nl ondertiteling).

avatar van Bacchero
Goede jaren 80 komedie waarbij Nick Nolte zijn rol als zwerver annex 'gezinsguru' met verve neerzet. Dreyfuss speelt hier zijn typisch chaotisch zenuwachtig typetje. Over de rest van de cast met Midler voorop valt ook niets slecht te zeggen. Een vermakelijke komedie met een origineel verhaal (idd het is wel een remake...).