ad

Releasedatum: 5 december 1986

• Google Play Bekijk via Google Play

Over Heartbreak Ridge

"...the scars run deep."

Sergeant Tom Highway is zijn hele leven bij de marine geweest. Hij diende in Korea en Vietnam en werd daarvoor hoog onderscheiden. Tegenwoordig houdt hij zich bezig met waar hij het beste in is: het trainen en opleiden van jongeren. In zijn nadagen komt Tom oude vrienden en relaties tegen, maar loopt tevens tegen nieuwe problemen aan. Tom probeert grip te krijgen op het persoonlijk falen in zijn huwelijk en doet zijn best om zijn relatie met zijn ex-vrouw Aggie weer nieuw leven in te blazen.

imageimageimageimageimage

neo (crew)

mocht wel iets korter.

avatar van A.K

A.K

Klasse film, geen in pak gehesen Dirty Harry maar een keiharde veteraan. Een van zijn beste rollen!

avatar van Aidan

Aidan

Dit is een film die ik nog vaak herbekijk...Eastwood,zoals altijd zeer overtuigend,laat je genieten van begin tot einde...Alleen al de vuilbekkerij is zo gebracht dat het geen random gezever is,uitgekraamd door één of andere marginale idioot,maar grappig en 'to the point',gesproken door een intelligent iemand die getekend is door het leven,van niemand niks neemt en gewoon zegt wat hij te zeggen heeft op zijn eigen bijtende en soms vernederende manier.Ik zal de vele quotes uit deze film nooit vergeten...Parallel met dit gegeven heeft het verhaal,vaak afgeschilderd als clichématig en zwak,toch een meer aangrijpende kant die mij niet onberoerd liet...IK vind deze film top en absoluut de moeite waard...

avatar van lelici

lelici

Tja, ik was altijd al een fan van Clint Eastwood, en ben misschien dus wat bevooroordeeld, maar deze rol is hem op het lijf geschreven.

avatar van Dead01

Dead01

Heb deze film enkele weken opgenomen en moet zeggen,goede film.Heb nog niet veel films gezien met Clint maar deze ga ik zeker houden.Hij speelt hier een zeer goede rol en de film zelf zit goed in elkaar.Je kan hem ook onderverdelen in 2 delen vind ik.De opleiding doet mij wat denken aan Full Metal Jacket maar iets minder hard en dat vind ik wel een goed deel ook en ook de oorlig is hier wel beter dan in Full Metal Jacket vind ik persoonlijk.

Als er nog iemand films kent in dit genre mag hij mij dat altijd laten weten.

Kortom goede film

4 sterren

avatar van wesbrina

wesbrina

Waanzinnig !

Goede film, met Clint die weer goed in vorm is.

De rol is hem inderdaad op het lijf geschreven , en er zitten weer heerlijke one-liners in de film zoals we van Eastwood gewend zijn.

Eem absolute topper !

avatar van Dennis Evahi

Dennis Evahi

Een zooi uitschot bijelkaar. Lekker joggen met ze allen. T-shirtjes wisselen. Leuke film dit. Droge humor. Clint is in vorm! Erg vermakelijk allemaal.

*** en een half.

avatar van zoutzak

zoutzak

Fantastische Clint!

I've drank more beer, pissed more blood, and banged more quiff than all you numb-nuts put together!

avatar van Quentin

Quentin

Viel tegen zeg, leuk maar soms erg cliché en flauw. De invasie van Grenada was een aanfluiting, de amerikanen hadden het stukken lastiger dan in de vijf minuten die ze er in de film voor nodig hadden.

avatar van twin

twin

Viel me niet mee, ik ergerde me al heel snel aan de hese stem van Clint, niet echt overtuigend, slappe verhaallijn, cliche typetjes, beetje A-team achtigslecht tweede deel met die inval, nee viel me niet mee 2,5 *

avatar van Lola3

Lola3

Saaie film met af en toe wel leuke scènes zoals de 'vechtpartij' tussen highway en powers De hese stem van Clint irriteerde mij uitermate. Het verhaal was voorspelbaar maar ik vond het toch nog leuk om naar te kijken.

avatar van xenne

xenne

rol die Eastwood op het lijf geschreven is ... maar het laatste half uur was er voor mij te veel aan ... 2¾

Movie_fan#

Die taal die clint in deze film zegt is gewoon te grappig, hij had wel iets korter gemogen.

avatar van speedy23

speedy23

Op het eerste gezicht een bewieroking van de patriottische waarden. In werkelijkheid wordt een genuanceerder beeld geschetst, waarin Hollywood-legende Clint Eastwood met sarcastische humor de mythe van de viriele en sentimentele soldaat ontkracht. Ongetwijfeld de minst geslaagde film van Eastwood als regisseur, maar dan toch een mooie mislukking.

avatar van Saldek

Saldek

......een film die mijns inziens niet al te serieus dient te worden genomen. Maar heb me flink uit me naad gelachen met Clint in deze. Allemaal beetje dik opgelegd, maar och........het was ook de bedoeling om een film te zetten met de focus op humor in een eenvoudig script.

Heb m nu drie keer gezien ofzo, maar kan er niets aan doen.........blijf 'm komisch vinden. Ik denk dat 3,5 * rationeel is.

horrorfriek

Heb ik keer eerder gezien en heb me werkelijk kapot gelachen om die taal die clint uitslaat.De film opzich en verhaal stelt verder niet veel voor. De rol als strenge sergeant is clint op het lijf geschreven. Daarom zou ik hem alleen al nog eens bekijken.!

avatar van vinhunter

vinhunter

clint rockt in deze film 4*

avatar van Quentin

Quentin

De weergave van de invasie van Grenada in deze film blijft schandalig.

avatar van thunderball

thunderball

Deze gisterenavond zitten kijk, na 15 jaar niet meer gezien te hebben en ik heb me suf zitten lachen.

Clint was als oude ijzervreter vaak hylarisch en zeker drie kwart van de film was erg leuk om te zien. Helaas was het laatste gedeelte met de oorlogsactie (zo noem ik het maar even voor het gemak) vrij ongeloofwaardig en standaard uitgevoerd en bedorf dat een klein beetje de rest vd film.

Voor de amusements waarde geef ik hem toch 4 sterren.

The Last

Niks bijzonders ofzo, maar best vermakelijk. Alleen duurt de film een half uurtje te lang. Een krappe 3.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2027 stemmen

Ik vond dit nou niet echt dat je zegt : Een denderende Film van Clint Eastwood maar toch ook niet heel Slecht, Verhaal was redelijk voor een oorlogsfilm in ieder geval Goed genoeg en de acteerprestaties waren ook nog wel te doen.

***

Theunissen

Ja wat moet ik hierover vertellen ? Beetje standaard allemaal.

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Nogal clichématig aktiefilmpje met Eastwood als drillsergeant. De cast is ietwat onevenwichtig maar met name Eastwood maakt de film behoorlijk vermakelijk. Redelijk.

Handsome Bill

Mooie legerhumor in deze film.

Lekker cynisch zoals Clint dat kan.

Zet hem na driekwart maar af, de oorlogscene's zijn 3x niks.

3 ,5 ster voor Clint.

aerts007

Karikatuur Eastwood op z'n best, op het laatst een beetje afgerateld, maar om dit nu schandalig te noemen !3.5*

avatar van JDSsmetje

JDSsmetje

• 2045 stemmen

Heel vermakelijk oorlogsfilmpje met Eastwood. De manier waarin hij zijn jongeren traint is hilarisch, enkel het romantische gedeelte vond ik iets minder.

avatar van JDSsmetje

JDSsmetje

• 2045 stemmen

De film is zeer vermakelijk en Eastwood is op zijn best.

avatar van Bramha Bull

Bramha Bull

heerlijke film !!

avatar van AnthonyG.

AnthonyG.

De film zit gewoon goed ineen, heerlijke droge humor, perfecte rolverdeling (die rol is clint echt op het lijf geschreven) en verder gewoon het leuke gevoel dat je hebt als je kijkt.

avatar van Corcicus

Corcicus

• 1902 berichten

Perfecte film. Dit was Clint zoals we hem willen, zalig droge humor en n strak verhaaltje dat je volgen kan. Nice