Blue Chips (1994)

Drama / Sport

geregisseerd door William Friedkin
met Nick Nolte, Mary McDonnell en J.T. Walsh

Wanneer Pete Bell, een alom geprezen coach van Amerika's all-star basketbalteam, wordt geconfronteerd met een slecht seizoen, lijkt er een eind te komen aan een lange reeks successen. Ervan overtuigd te kunnen winnen, gaat Pete op zoek naar spelers die hem opnieuw naar de top kunnen helpen. Hij ziet zich daarin gedwongen zich in te laten met de minder frisse kant van de topsport.

FisherKing
Nick Nolte redt de film.. Zoals zovaak..

avatar van SuperSideSwipe
Hij doet in ieder geval zijn best, best leuk zo een sportfilm die zich meer richt op wat er achter de schermen gebeurt.

Vooral het eind vond ik toch wel erg mooi.

basketballerke
Een goede film, lang geleden gezien, maar ik weet dat hij veel met me deed, ook heel leuk om sterren uit het basketbal te zien in deze film, Shaq en Larry Bird.

Tja wat zal ik zeggen, heb hem heel lang geleden gezien en ben helemaal leip van NBA basketbal, k was toen 14... Maar kan hem nergens vinden dus kan hem niet nog eens kijken...
Maar Shaq en Penny in een sport film is altijd goed ondanks de crappy acteer performence.

avatar van Bob Gray
Prima basketbal film met een heerlijke rol van Nolte, erg genoten van z'n performance

Goeie film waarin een eens succesvolle coach van een basketbal-team te maken krijgt met verlies. De film komt in eerste instantie over als een vrij standaard sportfilm, maar het is meer de beslissing die de coach maakt dat hier centraal staat. De basketbal-scenes komen realistisch over. NIck Nolte is niet alleen goed gecast, maar weet de film met gemak te dragen.