61* (2001)

Alternatieve titel: Home Run Race

geregisseerd door Billy Crystal
met Barry Pepper, Thomas Jane en Anthony Michael Hall

Zomer, 1961. Het record van de meeste home runs in een competitie staat, met 60 stuks, nog steeds op naam van Babe Ruth. Of dat record nog lang zal standhouden, hangt af van Roger Maris en Mickey Mantle, allebei van de New York Yankees. Zij doen dit seizoen een poging om het record te breken. Mickey start het best met 9 home runs in een paar weken tijd. Roger begint zwak, maar vindt enkele weken later zijn vorm terug.

Barry Pepper doet het best goed maar vooral Thomas Jane is erg geloofwaardig. Verder een interessant verhaal en een paar grappige momenten.

3.0/5.0

Bij herziening stem verhoogd naar 3,5 sterren. Dit is een zeer amusante baseball komedie met zeer goede rollen van Pepper en Jane. Regisseur Crystal is zelf baseball fan en ging vroeger altijd met zijn vader naar the games en Crystal zegt in the making of dat hij deze film altijd al heeft willen maken. Het is allemaal typisch Amerikaans maar de goede uitwerking geeft de film meerwaarde. Meer dan geslaagd dus. 3,5*

avatar van TheRisingSun
Heerlijke honkbalfilm,die mooi in elkaar is gezet. De film start misschien ietwat langzaam,maar als ze eenmaal aan het 'meppen' zijn is het een heerlijke film!

Pepper en Jane zijn op dreef! Als vrienden,maar tegelijkertijd ook als sportieve rivalen in de strijd om de meeste homeruns in één seizoen.

Ook erg leuk om de (echte) beelden van een aantal jaar terug te zien,van McGwire die destijds ook in de race was om het record aantal homeruns. Ook hij was samen met nog iemand (Sammy Sosa) in de race,net als Marris en Mantle.

Heb genoten van deze mooie (Franse?) prent!

4 sterren

avatar van Poisonthewell
Dikke 3,5* van mij voor deze heerlijk sentimentele verfilming van een opvallende sportlegende. Thomas Jane is een opvallend goede Mickey Mantle.

Echt een top film!!
Echt een film om heerlijk achteruit op de bank te gaan zitten.
En zeer goede rollen van Barry Pepper en Thomas Jane. Al vond ik Jane af en toe een beetje overdreven maar merendeels erg goed.
Zo'n film gaat er bij mij altijd wel in.

Deze film krijgt van mij:

avatar van hendriks
mooi waargebeurd verhaal over honkbal legendes

Aardige HBO TV-film over honkballegendes en een memorabel moment in de historie van de sport.
Echter, ik heb niet heel veel met honkbal en van de geschiedenis weet ik al helemaal weinig, wat toch wel wat aan de beleving inboet als je de film kijkt denk ik.

Niettemin prima gespeeld door Pepper en Thomas Jane.