For Love of the Game (1999)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Sam Raimi
met Kevin Costner, Kelly Preston en John C. Reilly

Billy Chapel wordt na meer dan twintig jaar als sterspeler van de Detroit Tigers plots uit het team gezet. Wanneer bovendien zijn grote liefde, Jane Aubrey, hem verlaat, wordt hij gedwongen opnieuw zijn prioriteiten te stellen. In een uitverkocht stadion, aangemoedigd door duizenden fans, begint hij aan de belangrijkste wedstrijd uit z'n carriere.

aardige film, met goede rollen van Costner en Preston en het verhaal is redelijk onderhoudend.
3 sterren.

echt een heerlijke film! het verhaal is nog niet eens zo bijzonder, maar de makers weten het zo te brengen dat je helemaal mee gaat leven met Costner. topfilm!

avatar van jassonn
Ik hou helemaal niet zo van die sportfilms,maar deze viel reuze mee.De manier waarop het verhaal verteld wordt is in het begin wat verwarrend, maar doet de film zeker goed.3,5 *

Eén van de weinige films waar costner echt acteert ( dat was mede en alleen in jfk en dances with wolves)

Je vergeet het meesterwerk Thirteen Days en het prachtige western epos Open Range.

en Tin Cup, No Way Out.

stinissen schreef:

vergeten = menselijk

avatar van TheRisingSun
Leuke sportfilm met een uitstekende Costner in de hoofdrol! De gehele film speelt zich eigenlijk maar in een heel kort tijdsbestek af,namelijk één hele honkbalwedstrijd. En die duren,nou zeg eens wat,een kleine 2 uur.
Mooi met de flashbacks die Costner steeds heeft,waardoor hij zich af gaat vragen of ie nou wel door moet gaan met honkbal, op zijn 40e, of dat hij voor zijn geliefde moet kiezen. Erg mooie film.

3,5 ster

goeie dag ik wil graag vragen of ik die dvd kan kopen van kevin costner

Art
De dvd is tijdelijk niet meer leverbaar bij de Free Record Shop en Van Leest. Maar als je iets meer wilt betalen is hij hier nog wel verkrijgbaar

wat een flop is dit zeg, net zoals de, postman van Costner

avatar van silhoupin
Niet echt een goede film maar toch leuk om te zien. een gezellige film ook. redelijk camerawerk en goede rol door kevin costner en k. preston. naar het einde toe werd het een beetje langdradig maar al bij al toch een redelijke film. 3 sterren.

Een lovestory in een baseball game..kan dat? Raimi laat zien dat het mogelijk is en maakt er een boeiende en visueel aantrekkelijke film van. 4*

Raimi weet van het simpele en voorspelbare verhaal nog een best aardige film te maken die aardig in elkaar steekt. De flashback structuur werk heel aardig.
Hier en daar wordt het wat sentimenteel maar het krijgt nergens de overhand, ook neemt de film zich iets te serieus.
De hoofdrollen worden goed gespeeld, met name Costner is weer uitstekend op dreef.

Chapel praat trouwens wel erg veel tegen zichzelf tijdens de wedstrijden..

Vrij matige film met een te dun romantiek verhaaltje waardoor ze er maar wat honkbal tussen hebben gegooid. Het begint aardig, echter op het eind wordt het hier en daar erg sentimenteel en duurt de film gewoon te lang. Je verwacht toch wat meer van regisseur Sam Raimi.

hinie
stinissen schreef:

En a Perfect world!

avatar van otherfool
Costner is subliem als (bijna) altijd, maar For Love of the Game gaat uiteindelijk toch tenonder aan het zwakke romantische verhaaltje met de vervelende Preston. Het 'sportgedeelte' trekt de film nog op naar 2*.

avatar van TheRisingSun
otherfool schreef:
Costner is subliem als (bijna) altijd

Gelukkig, eindelijk eens iemand die Costner niet tot de grond toe af zit te zeiken! Prima acteur wat mij betreft!

avatar van Embie
savi_7 schreef:
wat een flop is dit zeg, net zoals de, postman van Costner

WAT!! Ik vond de postman echt een mooie film. ik zou niet weten wat er niet goed aan was! Ik vond het verhaal heel mooi, ook zat er genoeg spanning in en prachtige shots trouwens.

avatar van Philudo
clear the mechanism...

avatar van badfans69
Alternatieve poster: Link

avatar van Roger Thornhill
Voorspelbaar en clichématig maar onderhoudend, met een prima Costner (waarvan ik trouwens sowieso nooit helemaal begrepen heb waarom hij opeens afgebrand werd). Die snor van J.K. Simmons is misschien een beetje te veel.