• 10.586 nieuwsartikelen

Met onder meer: Paul Walker, Hayden Christensen en Matt Dillon

Gesproken taal: Engels

Plot Takers

"Who's Taking Who?"

'Takers' gaat over een groep bankrovers, die de ene na de andere slag slaat en steeds maar weer wegkomt met de buit. Het lijkt erop dat de mannen niet gepakt kunnen worden, totdat ze van plan zijn om hun ''allerlaatste'' slag te slaan. Detective Jack Wells (Matt Dillon) zal namelijk alles in het werk stellen om ze allemaal voor eens en altijd achter slot en grendel te krijgen.

avatar van cales77

cales77

Wat een overdreven stoerheid. Zal vast een markt voor zijn.

Afgezet, en dat doe ik niet vaak.

avatar van XanderJ

XanderJ

Niet elke acteur was top, maar over het algemeen okay.

Veel testosteron maar nix over de top.

avatar van Robertdeniro

Robertdeniro

Het ging, zeker geen topfilm met geweldige acteurs, maar wel vol te houden.

avatar van martijn011

martijn011

• 1995 berichten

Gewoon een slechte film.

Het getuigt wel van lef om een film over ingenieuze overvallen te maken terwijl bijvoorbeeld 'Ocean's Eleven' en in mindere mate 'the Italian Job' lastig te overtreffen zijn.

Maar de makers hebben het zich wel heel makkelijk gemaakt, van enige creativiteit is geen sprake en de cast is gewoon een bij elkaar geraapt zooitje.

Ook het camerawerk is volkomen misplaatst. Vooral het gebruik van slow motion is ergerniswekkend en al helemaal als er zo'n achterlijk Aziatisch deuntje bij gemonteerd wordt.

Af en toe is er een achtervolging nog wel te pruimen maar dat dit echt geen aanrader is lijkt me duidelijk.

avatar van des1

des1

Deed denken aan Heat, maar dan op steroids. Geen onaardig verhaal, maar we weten te weinig van de 'takers' om er sympathie voor op te brengen, en Matt Dillon is geen Al Pacino. De shootout gaf het gevoel dat bij een heist van enige omvang voor een nieuwere generatie kijkers dit er nou eenmaal bijhoort.

avatar van Lung Dee

Lung Dee

Gelukkig is er plaats voor een 'gewoon' ontspannend actiefilmpje om na een dagje werk een rustig avondje door te brengen, niet? Even verstand op nul en dit is een prima film voor een weekavondje...

avatar van mrklm

mrklm

In 2004 steelt een groep bankrovers een fortuin. Jesse Attica [Chris Brown] wordt weliswaar opgepakt maar houdt zijn mond dus wanneer hij zijn straf heeft uitgezeten zoekt hij uiteraard direct contact met zijn kompanen. Jesse eist dat zij hun ereschuld aflossen door met hem een nieuwe bankroof te plegen, maar Jesses verbitterde houding doet de mannen twijfelen over Jesses betrouwbaarheid. Bovendien ruikt detective Jack Welles [Matt Dillon] al gauw onraad. Rommelig gemonteerde, zwak geschreven en lawaaiige heistfilm moet het vooral hebben van de opvallend sterke cast en een paar spectaculaire, maar onzinnige stunts. Voer voor de genreliefhebbers die hun hersenen het liefste uitschakelen tijdens het kijken.

avatar van Phantasm

Phantasm

Prima film die lekker wegkijkt.