Takers (2010)

Actie / Misdaad

geregisseerd door John Luessenhop
met Paul Walker, Hayden Christensen en Matt Dillon

'Takers' gaat over een groep bankrovers, die de ene na de andere slag slaat en steeds maar weer wegkomt met de buit. Het lijkt erop dat de mannen niet gepakt kunnen worden, totdat ze van plan zijn om hun ''allerlaatste'' slag te slaan. Detective Jack Wells (Matt Dillon) zal namelijk alles in het werk stellen om ze allemaal voor eens en altijd achter slot en grendel te krijgen.

avatar van Edamboy
Op zich leuk idee in deze film, maar voor mij absoluut een onbevredigend einde. Ik zou een 3 geven, maar vanwege het rare (c.q onbevredigende) einde een 2,5

Goeie film waarin een groep beroepscriminelen een laatste grote slag willen slaan. Een vrij standaard, maar goed uitgevoerde, cops and robbers film (waarbij beiden partijen belicht worden). Stijlvol en stoer in beeld gebracht met goeie actie-scenes waaronder een uitstekende achtervolging. Wat mij betreft een soort mini-Heat.

avatar van Corcicus
Een zwakke film met melkmuilen en hipsters in de hoofdrol die loze teksten uitrochelen en wandelen als véél te stoere karikaturen. De muziek deed een moedige poging om de meubelen te redden door onophoudelijk heel nadrukkelijk aanwezig te zijn om ons te doen geloven dat er werkelijk wat aan de hand is. Een actiefilm zonder actie. Had soms het gevoel naar Bob De Bouwer te zitten kijken, met al dat geknutsel. Wel een gave achtervolgingsscène en de weinige actie die er is, wordt wel goed in beeld gebracht, al is ook dat laatste wisselvallig te noemen.

avatar van missl
Prima misdaadfilmpje, kijkt lekker weg. Het gaat over een politieman die heel ver gaat om boeven te vangen en over boeven die heel lang te slim zijn voor de politie. Redelijk vermakelijk met een acterende Chris Brown.

avatar van skip
Prima film, veel actie, goed verhaal, goede acteurs.

avatar van quinten1
Goed filmke, weliswaar soms onrealistisch, maar blijft een film e

avatar van Left4Dead
Oei................. ik had eerder de film 3.5** gegeven. Maar bij de herziening kwam ik er achter dat het allemaal zeer matig is. Hoe ik destijds op dat aantal sterren kwam durf ik niet eens aan te denken.
Het acteerwerk is veel te slecht om het een stoere film te noemen, de rest is trouwens ook allemaal matig.

Dat betekent dat er een volle ster afgaat, 2.5** blijft er dan over en meer is het zeker niet waard.

avatar van MovieMaster7
Een vermakelijke actie film, soms een beetje voorspelbaar maar voor de rest een mooi verhaal.
Genoeg actie en mooi uitgewerkte scène's (overval).

Deze film komt zeker in de kast te staan om ooit weer te kijken

Eindcijfer : 3.0★

avatar van dvdfreak123
Toch tegengevallen deze takers. Voorspelbaar cast zag er veelbelovend uit maar speelde ook niet speciaal. Zit wel veel actie ik maag kon me toch nergens echt volledig overtuigen. 5/10

avatar van nadrin
Echt aangenaam verrast. Met als topmoment het vuurgevecht in het hotel.

avatar van centurion81
Vanavond gaan kijken omdat ie tussen het lijstje met verwijderalarm voor Netflix Nederland stond en...Jeuj!! Popcornactie/-misdaad en op zeer behoorlijke wijze uitgevoerd! Ik kijk dit genre niet meer zo vaak en als je er dan toch ééntje ziet is het fijn dat ie meevalt =) 3*!

Behoorlijk wat stuntwerk in deze actiefilm met, vind ik, de scène met het afhandig maken van de helicopter als spectaculair hoogtepunt.
Helaas is het verhaal niet zo nieuw, zodat het geheel toch eerder matig blijft.
Acteurs zitten wel goed in hun rol.

avatar van rojaone
Redelijke actie ... het einde had beter gekund. Net een voldoende 3*

avatar van ILDIB
nipte 3,5. Actie is top etc. Maar camerawerk is irritant en de robin hoodjes worden wel ineens totaal onlogisch bad boys. Mist wat logica of realiteit maar compenseert weer door actiescenes. De hotelscene is te hoogdravend. En tis blijkbaar hoedjesdag. En zaldana (lili) mag wel eens wat gaan eten.

avatar van Daan258
Behoorlijk matig werkje.

Het begint allemaal prima met een leuke overval scene en wat spanning. Vanaf dat moment had ik echt een leuke film verwacht met een goed verhaal en wat actie. Maar ik had niet te snel moeten juichen.
Het verhaal is achteraf best dun maar ondanks dat had de film zeker wat meer kunnen zijn als er wat meer spanning, actie, sfeer en ga maar door inzat. Want het geheel was nogal saai.

Waar ik me ook vreselijk aan ergerde waarom Ti en Chris Brown in de film spelen en dan vooral aan Ti, man wat was zijn acteerwerk slecht.
Gelukkig zit Paul Walker en Idris Elbra er ook in de het nog enigszins vermakelijk weet te maken.

Heb er niet veel meer over te zeggen dan dat ik het een flinke tegenvaller vindt.

avatar van W.V.
Deze film is eigenlijk vlees noch vis, de makers hebben geprobeerd een mix te maken van Heat en the Italian job, maar slagen niet in die opzet, daarvoor is het script te dun en zijn er te veel zijlijntjes aan het verhaal. De film start goed, met die overval en de wijze waarop ze wegkomen, maar daarna zakt het snel in en wordt het allemaal erg voorspelbaar. ook het einde was wat je noemt niet echt bevredigend, was dit bewust zo gedaan om ooit nog een vervolg te maken?
Blijft over de acteerprestaties, daarin waren gelukkig een paar uitschieters, Christensen haalde veel uit zijn rol, Elba acteerde solide, Dillon zoals gewoonlijk, Brown valt eigenlijk als acteur door de mand, maar hij maakte veel goed met die spectaculaire achtervolging door en over gebouwen, dat was zeker het beste gedeelte van de film en daarom scoort de film bij mij nog een drie.

avatar van Baggerman
In een week heb ik nu geleerd wie Hayden Christensen is. En niet vanwege zijn acteertalent. Walker was wat dat betreft ook niet best. Jammer dat de beste man is overleden, maar vanwege zijn acteren hoeven we hem niet te missen.

De film zelf is een beetje 'vleesch noch visch'. Wordt nergens echt spannend en met geen van de karakters kon ik echt mee gaan voelen. Het duurde vooral erg lang allemaal. En zogenaamd heroïsche John-Woo-bullshit vuurgevechten waar ik zo'n hekel aan heb. Bah!

Wèl erg goed vond ik de hieronder door W.V. aangehaalde achtervolgingsscène van Chris Brown (die ik alleen vaag ken als vriendje-met-losse-handjes-van). Spannend en spectaculair.

Voorspelbaar. Ze leven allemaal in luxe. Irritante muziek de hele tijd om het 'spannend ' te maken. Ik kwam er niet doorheen

Wat helemaal belachelijk was is dat ze in de éérste overval maar 2 miljoen stalen. Met 6 of 7 man. Die getaway cars waren per stuk meer waard

avatar van IH88
“We're takers, gents. That's what we do for a living. We take.”

Voorspelbare en wat zoutloze actiefilm. Films over bankovervallers kan ik meestal goed hebben, maar Takers werkt niet echt. Spannende scènes zitten er zeker in, en vooral Matt Dillon is erg sterk als politieagent die jacht maakt op de overvallers. Maar de acteurs die de overvallers spelen doen vooral erg stoer en een acteur als Elba kan beter. Zelfs de twists zie je van mijlenver aankomen en het open einde is belachelijk. De regisseur probeert mysterieus te zijn, maar het komt vooral inspiratieloos over.

avatar van Kondoro0614
En we gaan lekker door met de herzieningen en vandaag was het de beurt aan ‘Takers’, een film die ik een tijdje geleden heb gezien en ik me niet zoveel meer van kon herinneren. Ik moet zeggen dat de herziening mij goed bevallen is, en ook al kent deze film uiteraard een concept wat al vele malen in films voor gekomen is (en lijkt hij erg herhaald) raast de film nog wel lekker door en ik was dus ook erg blij dat ik zag dat deze film op Netflix staat, zodat ik hem kon kijken.

De cast is redelijk en hoewel het best grote namen in zijn bezit heeft vond ik dat de film daarom ook geen afkeur kon verdienen. Natuurlijk komt de overleden Paul Walker hier ook in voor, en hij laat het nog maar even zien hoe goed hij was op zijn manier. En dan blijft het toch zonde dat we hem moeten missen maar zijn rol in ‘Takers’ was leuk. Idris Elba vind ik altijd wel een leuke acteur die het vaak goed doet in dit soort films. Toch was ik wat minder te spreken over de twee irritante hip-hop Amerikaanse rappertjes Chris Brown en T.I. waar ik dan weer net geen fan van ben en die mocht je er ook wel uithalen.

Het verhaal was wel redelijk. De groep van Walker en Elba zijn goede bankrovers die nog nooit gepakt zijn met wat ze doen en ze zijn er ook goed in. Op een dag komt het oude bendelid van Idris naar binnen gestapt en hij zou een klus hebben op twee geldtransport wagens. Eenmaal nadat ze deze overval gepleegd hebben komen ze in een kat en muis spel met de politie en na een mooi en goed gevecht tegen de Russen blijven alleen Walker en Elba leven waarna ook deze film weer abrupt eindigt.

Dus, ik heb me zeker wel vermaakt met deze film al word het nergens echt spannend of origineel. Ik heb me dus redelijk vermaakt en dat op de zondag middag, dus daar hoor je me niet over klagen. Prima actie maar niet al te veel groot praat over deze film. Sommige scénes zijn zeker erg leuk geschoten maar daar blijft het ook wel bij, doorsnee bankovervalfilmpje.

avatar van jippie2010
Misschien heb ik de laatste dagen teveel films gekeken en ben ik een beetje filmmoe, maar ook deze kon me niet echt bekoren. Cast vond ik in grote lijnen niet op orde, niet al te sterk plot, en het melodramatische muziekje bij 1 van de slotscenes vond ik behoorlijk misplaatst. Wel leuk om Walker weer even te zien. *2,5

avatar van aSMoDeuS
Suffe stoerdoenerij.

Wat een slechte film. Na een half uur gestopt met kijken. Dat vreselijk overdreven zelfverzekerde acteren met een air van : ik ben de grote meneer. En dan dat zenuwachtige gedoe met de camera waarmee emotie wordt gesuggereerd. In het riool met dit soort films.

avatar van boemboem27
Goed verhaal en erg veel hele goede actie.
Echt een hele goede film.
Prima cast wat wil je nog meer...?

Aardige actiefilm, die het gemiddelde helaas niet kan overstijgen. Voor een keer nog wel de moeite.

avatar van Angelo2
Een hele krappe voldoende. Het acteerwerk was erg matig en van T.I. zelfs tenenkrommend slecht. Gelukkig waren het de actie scenes in de 2e helft die de film konden redden van een onvoldoende. Een 5.5

Dit is toch echt geen film. wat een pulp zeg. totaal niet boeiend en erg warrig verhaal, ook zeer slechte acteurs allemaal. Paul Walker speelde ook mee maar die heb ik wel beter zien spelen in andere films

Kooiker schreef:

Helemaal mee eens!

avatar van Hans Gruber
Geen topfilm maar vermakelijk genoeg voor3***. Cast is geweldig hoewel ze lang niet allemaal een goede prestatie leveren. Dillon was bijvoorbeeld echt slecht. Tenenkrommend af en toe. Geen wonder dat, ik in ieder geval, niet veel films meer van hem zie voorbij komen de laatste jaren. Wel weer leuk om Walker weer een keer te zien. Blijft toch eeuwig zonde dat hij al zo jong is overleden.

Wat een overdreven stoerheid. Zal vast een markt voor zijn.
Afgezet, en dat doe ik niet vaak.