Se Min Kjole (2009)

Denemarken
Drama / Roadmovie

geregisseerd door Hella Joof
met Stephanie Leon, Malou Reymann en Julie Grundtvig Wester

De film gaat over vier jonge vrouwen die door Denemarken rondrijden op zoek naar een toekomst. Het begon met het feit dat ze enkel op zoek waren naar iets te roken, maar de ene gebeurtenis leidt tot de ander en al snel bevinden zij zich in een gestolen Volvo en begeven zij zich richting het westen. De vier vrouwen hebben gemeen dat zij allemaal drugsverslaafden zijn en hier van af willen komen.

bommetje
Niettegenstaande dat de typecasting best aardig is en een paar dames in de dop zelfs aardig kunnen acteren is het script waarmee ze het moeten doen zwak, pretentieus en regelmatig te irrationeel om te overtuigen. Het ergst van alles nog wel het "Je moet je polsen niet over dwars snijden maar in de lengte". Ik snap dat de context er zich wel voor leent maar het hoeft maar over zelfmoord te gaan en je hoort dat zinnetje.
De soundtrack van Quadron en Boom Clap Bachelors droeg positief bij.