• 8.296.599 stemmen

Geregisseerd door: Buzz Kulik

Met onder meer: Steve McQueen, Eli Wallach en Kathryn Harrold

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot The Hunter

"He's not as fast as he used to be... That's what makes him human. He's a bounty hunter... And that's what makes him dangerous."

Ralph 'Papa' Thorson heeft als taak om mensen op te speuren die vluchten terwijl ze op borgtocht vrij zijn. Soms gaat dit hem makkelijk af, en soms een stuk minder makkelijk waardoor er soms geweld of zelfs de dood in het spel komt. Hierdoor gaat Thorson zich afvragen wat hij gedaan heeft met zijn leven.

imageimage

Winston Blue

Security Guard

avatar van FisherKing

FisherKing

Laatste film van Steve McQueen die tijdens het draaien al ziek was. En dat is ook wel te merken.

avatar van Bandit

Bandit

Door de schitterende rol van de veel te jong overleden McQueen en de aardige aktiescene's, is de film zeker het kijken waard.

McQueen, altijd al gek geweest van auto's, laat hier een heel ander rij-gedrag zien..... prachtig.

De echte Ralph 'Papa' Thorson, is in deze film nog even te zien als barkeeper.

avatar van Hobbes

Hobbes

ik kan de film het beste beschrijven als een western. McQueen als cowboy die zich vastgeroest ziet in een oude leefstijl en een afkeer tegen alles wat nieuw is.

Mooie wraak verhaallijnen en geweldige stukken drama. Helaas hinkt de film teveel tussen komedie en drama. Hoewel dat de film wel meer menselijker maakt komt het toch wat raar over. Een langere speelduur was waarschijnlijk niet gek geweest.

McQueen speelt (vooral in de serieuse stukken) fenomenaal.

avatar van Floris22

Floris22

Zoals hierboven is opgemerkt is het te zien dat Steve McQueen tijdens de film ziek was. Hij lijkt erg vermoeid en soms ongeinteresseerd. Toch beinvloed dit de film naar mijn mening niet al te veel. Ik vind het erg sterk, zowel in de serieuze stukken humoristische stukken erg goed.

En de grens tussen drama en komedie is soms moeilijk te vinden. De grappen hadden wat minder gekund.

avatar van boerenpummel

boerenpummel

Steve McQueen in zijn laatste rol (waarin hij wel erg lijkt op Mel Gibson in Lethal Weapon qua uiterlijk)

De meningen over deze film zijn nogal verdeeld. Zelf vond ik het een prima actiefilm, met ook drama, thriller en komedie elementen. McQueen geeft de film absoluut een meerwaarde.

avatar van brucecampbell

brucecampbell

Degelijke laatste film van McQueen.

Deze heeft een perfecte mix van komedie/drama/aktie/thriller.

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Ietwat voorspelbare en clichématige aktiefilm die tevens de allerlaatste van McQueen was. Tijdens het draaien was hij ernstig ziek. Absoluut niet een van zijn sterkste films, de schitterende Wallach ten spijt. Edoch een waardige afsluiter van een prachtige carriere. Redelijk.

consumer1970

Volgens de speelfilmencyclopedie bevat deze film plotgaten waar Hannibal zijn olifanten doorheen gevoerd zou kunnen hebben.(grappig verwoord, vond ik.) Ikzelf hou wel van McQueen's films, maar ik moet toegeven dat dit verhaal erg mager was, de vermakelijke actiescenes ten spijt. Twee sterren wmb.

avatar van JiMBR0wsKi

JiMBR0wsKi

Ik vind het eigenlijk een beetje jammer dat McQueen zijn werk hiermee heeft af moeten sluiten. Het verhaal vliegt alle kanten op en is soms bedoelt als humor en soms (denk ik) ook serieus.

Ik heb me er wel mee vermaakt omdat het makkelijk wegkijkt maar waar ging het nou over???..

stinissen (crew films & series)

Laatste film van de legende Steve McQueen is geen slechte en ga je steeds meer waarderen na herziening. Toch jammer dat zo een groot acteur op de top van zijn kunnen het onderspit moest delven

door de vreselijke ziekte kanker.

avatar van ipman-99

ipman-99

"A spectacular final performance by the legendary Steve McQueen.'' ... '' !!!

Fantastische Actie- klassieker met Steve McQueen !!! Geweldige klassieker met Steve McQueen ! Dit was tevens spijtig genoeg zijn laatste film voor zijn overlijden! Hij overleed op 07 november 1980 ! Steve McQueen, altijd al gek geweest van wagens, laat hier een heel ander rij-gedrag zien..... prachtig . De echte Ralph 'Papa' Thorson, is in deze film nog even te zien als barkeeper. Het verhaal kent een geweldige vaart afwisselend met geweldige drama momenten ! Legendarische Actie -scènes waren al op mijn netvlies gebrand voor deze heropfrissing ... zoals o.a de scène met de heerlijke achtervolging in een maisveld waarin Steve McQueen zijn belagers achtervolgt met jawel een pikdoser ! Geweldige Actiefilm met Steve McQueen en de nog altijd levende legende Eli 'The Ugly' Wallach !

Wat ik recent nog zag met Steve McQueen !!! Steve McQueen onderwierp ik recent aan volgende Heropfrissingen : "The Thomas Crown Affair", "Tom Horn", "The Towering Inferno" en nu dus "The Hunter" !!!

avatar van Chuck Taylor

Chuck Taylor

Hilarisch hoe amateuristisch sommige scenes hier in elkaar gezet zijn. McQueen is altijd top natuurlijk, zelfs als hij iedere auto in de wrak rijdt. Maar al met al een zwakke film, jammer dat hij zo'n mooie carriere hier mee heeft moeten afsluiten.

scorsese

Redelijke film over een bounty hunter die mensen op de vlucht opspoort om zo geld te innen. Van een verhaal of plot is nauwelijks sprake en hierdoor komt de film wat fragmentarisch over. Wel redelijk vermakelijk en ook een aantal aardige actie-scenes (waarbij de lange achtervolging verreweg de beste scene uit de film is). Steve McQueen is niet helemaal thuis tijdens de scenes met zijn zwangere vriendin. Een kleine 3.0 sterren.