I Hate Valentine's Day (2009)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Nia Vardalos
met Nia Vardalos, John Corbett en Stephen Guarino

Genevieve (Nia Vardalos) heeft een bloemenzaak in het hartje van Brooklyn, New York. Op romantisch gebied heeft ze een uniek systeem uitgedacht; na vijf afspraakjes stopt ze elke relatie om pijnlijke momenten te voorkomen. Maar dan is daar Greg (John Corbett). Hij is grappig, aantrekkelijk, charmant... Zal Genevieve haar eigen regels overtreden?

avatar van Friday the 13 th
Na 20 minuten uit gezet. Hier valt niet door te komen. De film irriteert me enorm.

Ook een film waar (bijna) iedereen slecht gecast is. Om beschaamd van te worden gewoonweg. Die vrouw 'Nia Vardalos' is een verschrikkelijke actrice. Die eeuwig durende glimlach, die ogen die de hele film afwezig lijken, het overgeacteerde gedoe...

Verder zijn de personages vervelend en stereotiep (de twee homo's in het begin, de zielige vrienden in de eettent), de humor is ook zeer dun en helemaal niet grappig.

Ik zet vanavond nog een andere filmp op. Zoiets kan ik echt niet uitkijken!

avatar van Verhoeven
Ik keek vrijwel de gehele film met volle verbazing naar het gezicht van Nia Vardalos. Heeft ze nu scheve ogen of niet? Of keek ze juist scheel omdat dat dat hoorde bij haar rol? Stukje method acting. Of gewoon een lelijk mens.

avatar van notorious_kim
Dit had een zeer goede film kunnen zijn, alle elementen waren daar. Het verhaal zat goed.

Maar Nia Vardalos kan absoluut niet acteren, en er is iets raars aan de hand met haar ogen, hierdoor was ik heel de tijd afgeleid.
De chemie tussen de hoofdpersonages zat ook totaal verkeerd.

avatar van soom
Een film heeft verschillende dingen nodig om te slagen. Een goed verhaal, acteurs die hun tekst kennen, herkenning (als kijker zijnde, identificatie met wat je ziet), acteurs die op elkaar ingespeeld zijn, chemistry, een regisseur die weet waar hij (zij) mee bezig is, mooie locaties. Eigenlijk gewoon een hart, dus, het levende orgaan dat nodig is om als kijker mee te kunnen gaan in wat je ziet, dat moet je als filmcrew gewoon hebben, om tot een mooi product te komen.

Dat miste ik hier soms. Tuurlijk, Nia en John zijn leuk. Tuurlijk, het is wel romantisch. Maar het hart van de film, dat zo nodig is om te kunnen slagen, dat is hier en daar niet aanwezig. Jammer. Nia levert wel een mooie film af, natuurlijk, en John Corbett en zij zijn echt wel leuk. Wel een half puntje leuker dan My Big Fat Greek Wedding, maar niet beter dan de zoveelste romantische zwijmelfilm.

Één speciaal leuk moment, waarbij ik echt spontaan in de lach schoot: Het moment dat Genevieve langs Greg loopt, en doet of ze telefoneert. Waarop haar telefoon spontaan begint te rinkelen, en ze dus genoodzaakt is, in stilte verder te lopen. Hi-la-risch !

Oja, en Tammy vond ik erg leuk, al was ze maar een bijrolactrice.

Kleine 3* kan ik wel kwijt.

i hate this movie.
Verschrikkelijk hoofdpersonage.
1* voor de moeite.

avatar van Nelusje
Standaard, oppervlakkig en geef toe, die vrouw werkt echt op je zenuwen met dat eeuwige gelach, bah!

"Maar dan is daar Greg (John Corbett). Hij is grappig, aantrekkelijk, harmant... Zal Genevieve haar eigen regels overtreden?"

Vast.

avatar van Edamboy
Vreselijk irritant die Nia Vardalos! En het leek inderdaad of er iets met haar gezicht was: die ogen, die lach. Gauw vergeten deze film!

avatar van navulverpakking
Enige pluspunten aan deze film:
- kijkt makkelijk weg
- John Corbett
- de af en toe grappige homo-vrienden van Genevieve

avatar van erik1677
Ik ben een groot fan van de film My big fat greek Wedding.
En die heb ik wel luttele malen gezien.
En dit zou van dezelfde makers zijn, dus dit kan niet verkeerd gaan.
Hoe leuk ik Nia Vardalos in die film vond zo iritant vond ik haar hier.
Het leek wel een eeuwigdurende reclame-spot voor een tandpasta-merk.
Met die eeuwige glimlach van haar.
die homo-vriendjes en John Corbett zijn wel grappig.

Ik ben niet helemaal fan van deze film. Ik vond de film erg voorspelbaar, maar ach wat verwacht je van dit soort genre... Ook vond ik dat er echt een paar van die nutteloze 'grappige' stukjes in zaten (wat ik echt nergens op vond slaan.) Neem bijvoobeeld dat moment waarop die vent zegt: Je hebt echt een dikke kop. En dan wisselen die mensen vervolgens een stuk of 20 zinnen uit, over hoe dik zijn kop is. Dit voegt toch helemaal niets aan deze film toe? Ik kreeg de indruk dat ze soms maar gewoon dingen in de film deden, om het een beetje op te vullen.

Het verlosssende antwoord op haar vreemde ogen?

Botox.

before-after:

avatar van Fran
Wat een matige romcom was dit. Ik vond er niet veel aan. Het was op alle fronten gewoon slappe hap. Het verhaal was flinterdun. Vrouw is in het verre verleden gekwetst door haar vader die vreemd was gegaan, hierdoor gaat ze met een man niet verder dan het vijfde afspraakje, buurman hoort dit en gaat toch met haar uit, zij wordt natuurlijk alsnog verliefd op hem en realiseert zich dat ze zich toch wel wilt binden aan een man, na wat om elkaar heen gedraai komt het stelletje toch weer bij elkaar. En dat is het. Meer heeft het verhaal gewoon niet te bieden.

Daarnaast ergerde ik me behoorlijk aan Nia Vardalos. Wat een irritant bijdehante troela was dat zeg. Helemaal niet leuk genoeg om een beetje met haar mee te leven. John Corbett was trouwens ook behoorlijk nietszeggend in deze film. De leukste personen waren eigenlijk alle randfiguren eromheen. Zij kwam veel sterker over op het doek en dat kan toch haast niet de bedoeling zijn.

Vanwege de toch wel leuke bijfiguren geef ik hem niet de laagste score maar zelfs een echte romcom liefhebber kan hier absoluut niks mee.

Echt een foute chickflick die je met chocolade op de bank moet kijken als je nikt anders te doen hebt. Vermakelijk maar niet heel sterk.

avatar van LaNadine
Friday the 13 th schreef:

Ik zet vanavond nog een andere filmp op. Zoiets kan ik echt niet uitkijken!

Hier kan ik me goed in vinden. Ik vind een film al snel vermakelijk, maar ik heb deze ook na 20 minuten uitgezet. Op basis van die 20 minuten durf ik deze film gerust 1 ster te geven.

Die glimlach meer dan 60 minuten lang.... VRESELIJK

avatar van n00r
Hij was saai langdradig en totaal niet boeiend maar op enkele momentjes kwam er toch nog een glimlach op mijn gezicht. Al ben ik het wel eens met de titel (voor mij dan)