Jonah Hex (2010)

Actie / Western

geregisseerd door Jimmy Hayward
met Josh Brolin, Megan Fox en John Malkovich

In opdracht van het Amerikaanse leger trekt premiejager Jonah Hex (Josh Brolin), wiens gezicht akelig vervormd is, door het Wilde Westen om de voodoobeoefenaar Quentin Turnbull (John Malkovich) te pakken te krijgen. Turnbull heeft namelijk niet veel goeds in de zin, en dat is een understatement.

avatar van Al DeNiro
Originele western met mooie actie en effecten (vooral het praten met de doden). En megan is altijd leuk. Ondergewaardeerde film als je mij vraagt.

avatar van Onslaught
Nog best te doen. Niet een hele speciale of geweldige film, maar hij duurt gelukkig ook niet lang genoeg om me daar aan te gaan ergeren.

cool filmpje, toffe acteurs, coole kleuren en muziek. prima tempo ook. prima vermakelijk

avatar van horizons
Leuke film! Vermakelijk spel, goed gedoseerde actie.

avatar van frolunda
Leuke en vrij originele western die er uitstekend uitziet en ook een prima rol van Josh Brolin bevat.Maar oh oh oh wat had hier toch veel meer ingezeten.Met een beter uitgewerkt verhaal,een uitgebalanceerd tempo en daardoor langere film was hier zelfs een genre klassieker mogelijk geweest.En alhoewel Jonah Hex me prima heeft vermaakt blijft er bij mij toch het gevoel van een (gedeeltelijke) gemiste kans over.

avatar van Kondoro0614
Leuke vermakelijke film voor een middagje te kijken.
Duurt niet lang. Dat is idiaal.

Ook vond ik sommige momenten raar bij de film passen dus ik vind het goed genoeg voor een 2.5

avatar van Rodger
Een aardige film, die goed begon,.. Maar op het laatst te snel afgerafeld wordt,.. Er had meer ingezeten...

avatar van RuudC
78 minuten klinkt eerder als een lange aflevering van een serie, dan een heuse speelfilm. Wat is dit kort zeg! Vooruit, sommige films hebben hun boodschap wel verteld in een uur en een kwartier en van veel prenten zou ik willen dat ze maar zo kort waren, maar een stripverfilming heeft eigenlijk wel meer nodig. Jonah Hex voelt daarom vooral aan als snel cashen. Ik ken de comics niet, maar de film laat zien dat dit verhaal best potentie heeft. Jonah heeft een aantal toffe eigenschappen. Daarmee bedoel ik niet de vaardigheden om kogels te ontwijken, maar met name het praten met de doden. Stuk voor stuk toffe momenten!

Maar ja, als je een uur en een kwartier hebt, waarvan ook nog een stukje gebruikt moet worden voor de uitleg, houdt je gewoon weinig over. Ik snap de lage beoordelingen wel. De meeste Marvel-verfilmingen zien er een stuk verzorgder uit. Jonah Hex is een interessant personage, maar krijgt een vrij simpel avontuur voorgeschoteld dat inderdaad weg heeft van een aflevering van een serie. De opbouw is erg standaard en alles verloopt (te) snel. Het spektakel is er wel, maar als de makers net wat meer in deze film geïnvesteerd hadden, was het gemiddelde een halve ster hoger geweest. Oja, Megan Fox en John Malkovich stellen echt geen ene drol voor in deze film.

avatar van ILDIB
lekker sfeertje, wel beetje gemaakt maar prima te doen. kort door de bocht en simpel soms. voor fox hebben ze alle pushup bhs van de wereld bij elkaar gezocht en nog helpt t niet

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Best wel leuke film. Niet dat het zo bijzonder is, maar het is beter dan de scores hier doen blijken. Doen me wat denken aan de zeer luchtige Wild Wild West en Shanghai Noon. Vooral dankzij Brolin dan, maar ook Fassbender schiet er bovenuit. Hex is nochtans een figuur van DC en ik heb de indruk dat ze hier Marvel's stijl willen overnemen. Iets wat je ook bij Green Lantern zag, waar het nog minder lukte. Jonah Hex is nog een leuke western geworden. Maar meer dan 'een leuke western' is het ook niet.

Leuke film! Apart maar zeker goed te kijken.
Duurt ook zeker weten niet te lang met z`n 80 minuten.

avatar van MovieHolic
Leuk voor een keer, niets speciaals verder. En vrij kort met maar 73 minuten speelduur.

avatar van joolstein
"Kort maar krachtig" is wat de regisseur moet gedacht hebben? Helaas gaat dat nu juist bij deze film niet op! In Jonah Hex’ zijn de personages niet goed uitgewerkt en voelt het verhaal op verschillende punten onaf aan. Het is een bewerking van een stripverhaal, uit de stal van DC Comics, over een niet te stoppen cowboy aan het einde van de negentiende eeuw, vlak na de Amerikaanse burgeroorlog. Ter vergelijking met Marvel-helden moet je denken aan een soort voortijdige 'The Punisher' De filmmakers hebben zelf wat nieuwe aspecten toegevoegd, zoals de speciale “kracht” om met de doden te kunnen praten. Dat is trouwens ook gelijk het meest interessante uit de hele film. Josh Brolin speelt deze held uit de titel en met zijn akelig vervormde gezicht, trekt hij in opdracht van het Amerikaanse leger door het Wilde Westen om Quentin Turnbull (John Malkovich) te pakken te krijgen. Dit voordat Turnbull samen met een zijn legertje zuiderlingen vreselijke plannen kan gaan uitvoeren. Over de schreef gaat de film als er vluchtige maatschappelijk commentaar te zien is. De prima sterrencast heeft bij deze film verder ook niet veel toe te voegen, al viel vooral Michael Fassbender als Malkovichs sidekick Burke op. Hij vermaakt zich wel in zijn rol als stereotiepe gekke Ier met bolhoed. De appetijtelijke Megan Fox, in een klein rolletje als dame van plezier, is niets meer of minder dan eye candy. De film laat zich het beste omschrijven als een donkere Western, met fantasy-elementen, een gierende hardrocksoundtrack, veel actie en ontploffingen, wat animatie, lichtelijk abstracte droomsequenties, en een mompelende hoofdpersoon met een gezicht als een maanlandschap. Het is dus begrijpelijk dat door de korte tijdsduur, het gebrek aan diepgang en ontwikkeling, de nodige clichés en het rommelige, summiere verhaal de film het niet tot een goed einde weet te brengen.

avatar van Brabants
Kort maar krachtige originele Western. De cast die hier ingezet wordt is niet de minste en Michael Fassbender als bad guy met zijn ta moko is een genot om te zien. Josh Brolin is de ideale man om deze film te dragen. Alles klopt en de korte speelduur werkt hier zeker aan mee. Filmpje om je uiterst mee te vermaken.

avatar van mrklm
Men heeft flink de schaar gezet in deze western met paranormale elementen die gebaseerd is op één van de minder bekende DC-Comics. In het begin is er nog wel een geanimeerde sequentie waarin Jonah Hex [Josh Brolin] vertelt wat er met zijn familie is gebeurd, alsmede de rol van Quentin Turnbull [John Malkovich]. Verder is dit echter een puinhoop, feitelijk weinig meer dan een opeenstapeling van slecht gemonteerde schietpartijen, voorzien van een saaie metalscore. Van karakterisering is geen sprake in deze flop, die mogelijk in een director's cut nog wel wat opgeleukt zou kunnen worden. Ik heb echter een donkerbruin vermoeden dat ik daar niet warm voor ga lopen.