ad

Geregisseerd door: Annabel Jankel

Met onder meer: Tim Roth, Kelly Macdonald en Bill Milner

Releasedatum: 12 april 2009

Over Skellig

"A Magical Story of an Unlikely Friendship"

Michael verhuist met zijn vader en zwangere moeder naar een nieuw huis. Helaas voor Michael is het huis nogal oud, vies en stoffig. Wanneer hij de omgeving gaat verkennen, ontmoet hij een man die in hun tuinhuisje lijkt te wonen. Michael komt er langzaam achter wie deze persoon is en wat hij zal betekenen voor zijn familie.

image

avatar van gotti

gotti

Mooie, sferische film, die voor volwassenen enigszins voorspelbaar zal zijn, maar toch op de juiste momenten weet te raken.

avatar van Zandadder

Zandadder

Tim Roth altijd de moeite waard. Vanwege hem wil ik deze wel zien.

avatar van Delta65

Delta65

Ik vind dit een prachtige film. Aleen de scene dat Skellig bij de baby is, mocht van mij nog uitgebreider, want dat vond ik de mooiste scene

riczz

Ik mag die film niet zo, het is kinderachtig en langdradig dat je er op den duur bij in slaap valt.

Maar toch voor de sfeer en het acteerwerk geef ik wat punten

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Prachtige film over een oude knorrepot engel die in een dip zit en die er dankzij een paar flessen bier en een portie chinees weer bovenop komt.

Mooie rol van Tim Roth. Ik vond het mooie van deze film dat je niet weet wat er nou eigenlijk gaat gebeuren. Gewoon een mooi verhaal en een lekkere kijkweg film.

avatar van RickZ

RickZ

Jeugdfilm met makkelijk verhaaltje en voorspelbaar einde

avatar van ikkie01

ikkie01

Mooie rol van Tim Roth, jammer dat de kids het verhaal naar een kinderfilm omlaag brengen. Sfeer is goed en eind voorspelbaar maar even goed een prima film

gauke

De regisseur laat het mysterieuze verhaal door de ogen van een kind zien; voor een jeugdfilm essentieel. Kinderen zijn beter in staat om het logische te vergeten en het onlogische te accepteren, denk ik, want daar zit het manco van de film. Er wordt goed geacteerd en de hoofdpersonen zijn sympathiek.

avatar van rox91

rox91

Ik vond dit in de brugklas altijd een heel mooi boek. Ben eigenlijk stiekem wel benieuwd naar de film.

avatar van henkula

henkula

mcdaktari schreef:

nou bedankt, nu hoeven we niet meer te kijken.

avatar van Jan met de pet

Jan met de pet

In het begin dacht ik wat is dit, ben toch maar blijven kijken......het is echt een prachtige familiefilm: 4,0

avatar van Dreiecke

Dreiecke

Wat een stinkende, vieze, boeren en winden latende uilenman! Gelukkig dat de kinderen hem een beetje opvoedden

Nee, best leuk, een mooie magische film met, naast de gevallen engel belevenissen, een tweede verhaallijn over een gewoon gezin met enkele menselijke problemen. Het komt mooi bij elkaar. Af en toe waren er mooie landschappen te zien en sfeervolle belichtingen.

Niet een opvallende soundtrack, behalve het nummer 'Reasons to be cheerful' dan

Ik voelde mij niet helemaal betrokken, vandaar een 3.0

avatar van Uzza_Sparta

Uzza_Sparta

best wel een leuke tv film met Tim Roth in de hoofdrol, maar ook met Kelly Macdonald (beter bekend van Trainspotting en de serie Boardwalk Empre), als de moeder en John Simm (uit de serie Life on Mars, en als The Master uit Doctor Who) als de vader.

Dit was voor de Britten de grote paasvakantie film in 2009 toen het z'n premiere kreeg.

als familie of kinderfilm een aanrader

Tarkus

Mooie film met een mooi fantasy verhaal.

Goede vertolkingen ook, met o.a. Tim Roth.

Ook geschikt voor jeugdige kijkers.