Queenie in Love (2001)

Verenigde Staten / Frankrijk
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Amos Kollek
met Valerie Geffner, Victor Argo en Louise Lasser

De 24-jarige Queenie, kinderbegeleidster met acteeraspiraties, verkiest de achterbuurten van de East Village, Manhattan, boven de miljoenenvilla van haar ouders. In dezelfde buurt woont Horace, ex-agent en volgens zijn dokter terminaal ziek. Horace vraagt zich af wat het leven nog te bieden heeft. En dan neemt Queenie hem op sleeptouw.

Onevenwichtige film, maar dat hoort tot op zekere hoogte bij Amos Kollek films.
Alleen was dit af en toe over de grens; de film kent een aantal geforceerde scenes.
Voor het overige is de film best te pruimen. De film kent veel vreemde types en de twee hoofdrolspelers doen het leuk. Hoewel de film eigenlijk niet meer is dan een verzameling vluchtige ontmoetingen van eenzame zielen.
Naar het einde toe valt de film in z'n zelf gegraven kuil. Het is een nogal afgeraffeld en onlogisch einde.
Amos Kollek valt hier iets te vaak terug op gemakkelijke seksgrappen. Misschien leuk voor de preutse Amerikaan, maar dit was te veel van hetzelfde.

kappeuter schreef:

Heel even hoopte ik dat het een parodie zou zijn op films over vluchtige ontmoetingen van eenzame zielen. Maar helaas, het bleek een clichématig geheel. Buitengewoon on-grappig ook.

Hoofdrolspeler Victor Argo stierf 7 April jongstleden aan de gevolgen van longkanker.
In deze film krijgt zijn personage ook te horen dat hij longkanker heeft. Ik kan zo gauw nergens informatie vinden of het script op dit punt op de werkelijkheid gebaseerd is, of dat het puur (bizar) toeval is (en dat hij pas later te horen kreeg dat hij longkanker had).

Buiten gewoon aardige film over mensen die eenzaam zijn.
Zeer geslaagde productie een wel verdiende dikke zeven dus 3.5*

Merkwaardig dat jij het veel betere Fast Food, Fast Women lager beoordeelt. Die film heeft een beter script, is evenwichtiger en veel grappiger.

Over smaak valt niet te twisten

Diesel
stinissen schreef:

Over smaak valt niet te twisten
Die doet het altijd.

Erg geestig...

Ik was de avond dat deze op de tv was net naar de day after tomorrow geweest en dan is een film als deze over echte mensen een enorme verademing. Hoe onevenwichtig dan ook.