Kites (2010)

India
Romantiek / Actie

geregisseerd door Anurag Basu
met Hrithik Roshan, Bárbara Mori en Kangana Ranaut

In de bloedhete Mexicaanse woestijn wordt een dodelijk gewonde man voor dood achtergelaten in de hete zon. Deze persoon heet J., ooit een zorgeloze jongeman. Nu wordt hij gezocht. Het enige wat hem op de been houdt, is de zoektocht naar de vrouw van zijn leven; Natasha.

Van de vier films van Anurag Basu, die ik tot nu toe gezien heb, is dit verreweg de minste. Niettemin een amusante film, die echter in alle opzichten ernstig uit de bocht vliegt. Daarin ligt meteen ook z’n kracht. Een spijkerhard, sterk overdreven actiedrama, dat niet schroomt om een aantal scènes van andere films te “lenen”, met name de achtervolgingen. Sommige scènes lijken op een reclamespotje voor tandpasta e.d. Dat is zo ongeveer ook het niveau.

Typisch zo’n film dus die zichzelf niet al te serieus neemt en dan moet je dat als kijker ook niet doen; gewoon gedachteloos aan je voorbij laten gaan en dan is het best vermakelijk.