Cop Out (2010)

Actie / Komedie

geregisseerd door Kevin Smith
met Bruce Willis, Tracy Morgan en Seann William Scott

Twee ervaren partners van de New York Police Department moeten het opnemen tegen een meedogenloze crimineel in hun jacht op een zeldzaam honkbalkaartje. Voor veteraan Jimmy (Bruce Willis) is het kaartje zijn enige hoop te kunnen betalen voor de aankomende bruiloft van zijn dochter (Michelle Trachtenberg). Hij wordt bij deze bijzondere missie vergezeld door Paul (Tracy Morgan).

avatar van Ninto
Mwa... was wel aardig. Echter veel minder dan ik verwacht had. Sean William Scott in een Kevin Smith film, dat had komedie-perfectie moeten scheppen. Helaas is dat niet het geval.

Scott heeft een te kleine rol om deze film beter dan gemiddeld te maken. Jammer. Het einde is echter geniaal

avatar van LucretiaBorg
Elineloves schreef:
. Ben wel van de neger-humor.

Ik heb deze film nog niet gezien en op zich hou ik niet zo van dat woord "negerhumor" , maar om dan toch even bij dat woord te blijven, bij dat genre denk ik meer aan de Wayonbroers, Martin Laurence en meer van dat flauwe gedoe, ik heb er echt niets mee, behalve die van heel vroeger, genoemd eerder al, Spike Lee is dan toch het beste voorbeeld.

Maar dit is meer een mix van aktie en komedie en vaak werkt dat gewoon niet, bij deze misschien ook, ben iig niet gek op de cast, op Willis na dan en het verhaal is wat simpel, zal je zien dat de leuke dingen al in de trailer zitten. Lijkt me niet veel beter dan de net uitgekomen "The Bounty Hunter" met Gerald Butler. Het is geen makkelijk genre en al vaak gadaan, dus de kans is groot dat er wat tegenvallers tussen zullen zitten, zelfs met een betere cast.

avatar van james_cameron
Ongeïnspireerde, routineus in elkaar gezette aktiekomedie waarin de hand van regisseur Smith moeilijk te herkennen is. De film is volstrekt anoniem en vlak. De rol van Willis is slaapverwekkend saai; die van Morgan voornamelijk irritant. Slechts wanneer Sean William Scott even opdraaft komt de film kortstondig tot leven. Het heeft allemaal veel weg van jaren '80 buddymovies als Beverly Hills Cop en Fletch (inclusief simpele electronische deuntjes op de soundtrack), maar dan een stuk minder.

avatar van Macmanus
Dan vind ik 3 sterren wel veel hoor. Overigens wou Smith dat bewust ook nadoen die 80s buddycop films. Vond dat eigenlijk nog wel werken.

avatar van RickZ
Actiekomedie met simpel verhaal en sterk overdreven acteerwerk. Sommige scenes zijn wel leuk, andere behoorlijk flauw.

avatar van lau12345
Mwa vond het maar een matige film .
Humor was ook ver te zoeken .
Morgan schreeuwt ook maar in het rond erg irritant.
2.5 * kan er niet meer van maken .

ik sluit mij aan bij lau
van mij krijgt hij 1,5

avatar van ralfsjam
ik zit hem nu een uur te kijken en ik denk dat ik hem een 2 ga geven.

zo... die is af! wat een ellende was dit zeg. inderdaad een film in de lijn van Beverly H Cop en Bad Boys, maar dan echt slecht.
Tracy Morgan deed veel te geforceert zijn best om grappig te zijn, en dat viel helemaal op als hij samen met Seann William Scott in beeld was (die eigenlijk het grappigst was). en Bruce Willis liep em maar een beetje tussen door zijn geld te verdienen. en de rest van de cast was ook niet al te best.
al met al een rommelige van de hak op de tak film waar de verkeerde grapjassen het script geschreven hebben. niet grappig!
overbodige film.

avatar van Ninto
Vind het heel spijtig dat je Sean William Scott niet zoveel meer ziet. Vind toch dat hij in iedere film waarin hij zit een goede rol neerzet die meestal goed zijn voor flink wat lachbuien.

Dan zie je dat ie eindelijk weer meedoet in een film: Cop Out. Krijgt ie zo'n 15 minuten de tijd om de film te redden. Wat natuurlijk niet mogelijk is met 15 minuten.

Het lijkt erop dat Hollywood onder de kredietcrisis lijdt, gezien
dit ook weer een tenenkrommende film is.
Tracy Morgan, die zich overschreeuwt in de hele film en ook het onderwerp over een gestolen baseball kaartje. Bruce Willis zal weinig
te doen hebben gehad om aan deze film mee te gaan doen.

avatar van ( J )
Wat zit iedereen hier te miereneuken over deze film zeg..
Vond het een erg leuke film,heb vaak kunnen lachen en dat is waar de film voor is gemaakt.

Aangezien het een Kevin Smith film is dacht ik dat mensen dat wel zouden snappen,maar blijkbaar hadden jullie een vernuftig stukje in elkaar gemonteerde briljantie verwacht ofzo...
Als je naar dat soort films zoekt moet je niet naar een Kevin Smith film kijken.

Niet perfect,maar erg leuk...

avatar van Seamus
Hmm, het is helemaal geen Kevin Smith film, zelfs niet te merken aan zijn regie.

( J ) schreef:
Wat zit iedereen hier te miereneuken over deze film zeg..

of je zou moeten snappen dat er altijd mensen zijn die kunnen genieten van erg slechte film ...

avatar van ( J )
Qua stijl is het het heel ander soort film dan we van hem gewend zijn,maar aan de grappen en dialogen zie je toch duidelijk dat het van zijn hand komt ,dat is tenminste wat ik er in zie...

En ik wil er verder eigelijk niet over discuseren over of het nou wel of niet een goede/slechte film is,zolang we allemaal een andere mening hebben zou dat wel eens een pagina's lange onnodige,waarschijnlijk snel verwijderde ''strijd'' kunnen worden

Ik vond hem in ieder geval erg leuk...laten we het daar maar op houden dan..

aardige film die gewoon lekker wegkijkt, zeker geen bioscoopbezoekje waard maar gewoon doordeweeks even lekker op de bank een beetje simpele actie komedie kijken is ie goed voor

avatar van DonOswaldo
Erg grappig.

Van z'n eerdere film Zack and Miri Make a Porno was ik niet zo onder de indruk, maar hier heb ik me hartelijk mee vermaakt.

Veel simpele humor en gescheld, maar ook dat kan erg grappig zijn. Zeker als de cast bestaat uit Bruce Willis, Tracy Morgan en Sean William Scott.

Ook veel fijne soundtracks. Bij een of andere spaanse versie van Insane in the Membrane had ik wel even me bedenkingen

Dikke 4*.

avatar van Esp
Esp
''Yippie-ki-yay, motherfucker!
- I've never seen that movie before.'' Geweldig!

Erg leuke film, en heb me toch wel een paar keren rot gelachen.
Bruce Willis vond ik erg goed spelen, net als Morgan.
Maar ook Sean William Scott vond ik werkelijk hilarisch spelen.

En daarnaast, de muziek was ook super.

Ook voor mij 0,5* want wat een baggerfilm is dit zeg! Ik sluit me volledig aan bij hedrick wat deze film betreft. Troep van de bovenste plank. Wil Bruce Willis zijn andere films dan volledig teniet doen?

avatar van rempsycho
Jesus, wat een afknapper, wist niet eens dat de film van kevin smith was tot ik het zag bij de aftiteling, hoe kan iemand die een film maakt als Clerks en Dogma zo'n gedrocht scheppen..

avatar van Guinness
Veel beter dan ik verwacht had. Leuke rollen van Bruce Willis, Tracy Morgan en Sean William Scott.

Uiteraard geen geweldig verhaal maar dat was bij deze film ook niet echt nodig.

3,5 ster

Geweldige film, en goed geacteerd. Heb vaak teruggespoeld en echt gelachen:P
Echt een humoristische film:
- Jippy ka yee motherfucker (never seen that movie)

Vooral de scene in de auto met sean william scott.
"I'll shoot you in the face
I'll shoot YOU in the face,,,what?"

"als hij opeens bij het napraten roept DUCKSEASON (rabbitseason)"

"de knock knock joke (orange) "

"Where is my baseball card? Its in Pauls wife's pussy"

hilarisch!!!

avatar van Elineloves
Is deze film zo snel uit de bios verdwenen, of moet hij nog komen? In Maastricht en omstreken draait ie volgens mij niet (meer)..

avatar van Q Jones
ik heb hem ook nog niet gezien maar bij mij omstreek tilburg draait hij ook niet

avatar van Guinness
Elineloves schreef:

Of hij moet nog in de bioscoop komen of deze film komt in een keer op dvd uit.

avatar van Q Jones
Ja daar hebben we veel aan

AHWA
Volgens mij is hij al uit de bioscoop verdwenen.

Balen

avatar van ralfsjam
als hij al in de bios heeft gedraaid, dan is het logisch dat ze hem er snel uitgemieterd hebben.... er gaan geruchten dat hij alleen maar uitkomt op VHS en video 2000.

avatar van IcU
IcU
Heerlijke humor. Een fantastische opening ('These are not the droids you are looking for") voor een even zo grappig verhaal. Tracy Morgan leek wel te veel op zijn karakter uit de Tracy Morgan Show, en Bruce Willis was gewoon John McClane. Sean William Scott was lekker op dreef. En nogmaal, ik hou wel van deze humor. Dat in combinatie met spetterende actie en top dialogen en ik vermaak mij onwijs.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Back To The Eighties.

Want alles aan deze typische buddie-movie doet denken aan de prachtige tachtiger jaren. Vooral de Miami Vice-achtige score. De soundtrack bevat echter liedjes uit alle decennia, edoch met name uit de eighties en nineties.

De film is een uiterst voorspelbaar en clichématig actiefilmpje met dit verschil dat Smith hier aan het roer staat. Een vreemde keuze. Het levert i.i.g een aantal fijne dialogen op en een paar hilarische scènes. Maar eigenlijk zijn die credits voor Scott.

In de jaren '80 of '90 was dit misschien een blockbuster geworden. Helaas zijn we inmiddels in het hier en nu van 2010..

Redelijk.