Megamind (2010)

Alternatieve titel: Megamind: Superschurk

Animatie / Komedie

geregisseerd door Tom McGrath
met de stemmen van Will Ferrell, Brad Pitt en Jonah Hill

Wanneer de beruchte schurk Megamind per ongeluk zijn aartsrivaal Metro Man vermoordt, verliest hij de zin van het leven. Zijn hele leven zat hij achter z'n vijand aan en de vijand achter hem. Nu dit domme ongelukje zijn leven veranderd heeft, creëert hij een nieuwe superheld genaamd Titan. Probleem is dat deze ook de nummer één schurk van de stad wil zijn. Hoe moet het nu?

avatar van wwelover
Fijne vrolijke animatie film, die vooral gedragen wordt door de stemmen. Will Ferrel zet een hele leuke karakter neer en Brad Pitt ook. Zelfde geld voor de anderen figuren. Het verhaal is wat simpel en voorspelbaar, maar de grappen maken veel goed. Ook de muziek van Hansje Zimmer is dik in orde. Ik zou het niet echt kunnen vergelijken met andere animatie films..

Net aan 4*

avatar van Elineloves
'' Jij komt me tegenhouden? Oh wow, hoe wil je dat doen, me dood interviewen? ''

Megamind. Mijn eerste bioscoopfilm van 2011.

Lief begin van de film : een flashback naar het kleine babytje en het afscheid van zijn mama en papa. De brave hendrik wist als grote rivaal (zelfs wanneer hij nog in de luiers zat) meteen al een komische toon te zetten. Allebei verschillend, maar ook lijken ze ergens wel op elkaar. Ze hebben elk eigen talenten: Brave hendrik heeft zijn vliegkunst en zijn prachtige haar, en megamind heeft zijn creatieve kunsten.

Een gevangenis voor crimineel hoogbegaafden, lol. Leuk gegeven dat dat zijn eerste echte thuis was. Fijne korte introductie van wie hij is en hoe zijn leven verliep, en vooral, hoe eenzaam hij was. De 'foute' jongen. En zo komen we tot de kern van het verhaal: ''Als ik zo fout ben, wil ik ook de foutste jongen ooit zijn!''

Na jaren strijden zijn ze nog steeds rivalen, maar nu populairder dan ooit: Megamind en Metroman zijn geboren. Natuurlijk hebben we ook nog de cynische journaliste, die weigert te geloven in de krachten van Megamind. Zelfs het volk vindt hem niks. Metroman is de held.

Wanneer zijn perfecte plan mislukt en Metroman de journaliste komt 'redden', begint het pas echt goed op gang te komen. De kinderen in de zaal zaten op 't puntje van de stoel. Vooral erg grappig dat de mensen uit de stad zelf mee konden kijken via de grote schermen. De verrassing en schock op de gezichten wanneer Metroman dood lijkt te zijn, is mooi om te zien.

Na verloop van tijd krijg je te zien dat Megamind ook emoties heeft, en lang niet zo slecht is als hij graag wil zijn. Thema's als schuld, spijt, eenzaamheid, en er bij willen horen komen dan ook ruimschoots aan bod. De Minion is ook grappig en zorgt voor leuke oneliners: 'Dat, meneer, noemen we nou een RAAM, erg trendy onder de jongeren!' _O- En natuurlijk de spandoeken: '' NO YOU CAN'T! '' Geweldige knipogen naar het volwassen publiek.

Leuke restaurantscene met de horloge, hoe hij in verschillende personen transformeerde. Toen hij daarna afgewezen werd door het meisje waar hij verliefd op was, leefde je wel met hem mee. Zielige scene, en ergens hoop je toch dat het kleine, gepeste jongetje die van binnen lief en goed was, weer terug zou komen.

Het viel natuurlijk te verwachten dat Metroman nog leefde. Het duurde alleen wat langer dan ik gedacht had. Grappig dat hij daarna transformeerde maar muziekman, onder het motto : 'het zijn toch dezelfde initialen.'

Heerlijke soundtrack trouwens! Bad to the bone, little less conversation.. het viel me al op dat Metroman flink wat weg had van elvis, haha. De afwisseling tussen 'Highway to hell' en 'Lovin' you' is ook fun. Vooral omdat iedereen iets heeft van 'wat doet die nou?'. Dat is sowieso wel de standaard gedachte van de mensen, wat bezielt die kerel?

Dat het allemaal voorspelbaar is, ach. Dat neem je voor lief. Fijne familiefilm, mooi gemaakt, visueel gezien is het af en toe erg mooi, goede muziek en de personages zijn boeiend.

Een ruime voldoende verdient deze film wel.

avatar van Ajax&Litmanen1
Verrassend leuke film!

Zo heb je ze nooit en zo krijg je 2 animatiefilms met een schurk in de hoofdrol. Na een tijdje terug Dispicable Me te hebben gezien, was het vanavond de beurt aan deze Megamind. En die 2e heeft de strijd der schurken gewonnen. Nipt, want Dispicable Me was ook erg leuk, maar deze was nog net wat leuker.

Het verhaal is wel enigzins standaard, maar de uitwerking is erg leuk. De film kent veel leuke en grappige karakters en de humor is gelukkig niet erg kinderachtig. Ook volwassen zullen genoeg leuke grappen of woordgrappen tegenkomen (No you can't als motto , mooie verwijzing). Vooral de sidekick Minion liet me toch regelmatig wel grijnzen. Ik lag ook bij 1 scene echt in een deuk. Dit was nadat Megamind de stad had veroverd en ze naar het gemeentehuis gingen waar de politie hen opwachtte. Onder begeleiding van Minion met een grote radio op zijn schouder schalt het stoere ''Highway to hell'' uit de boxen, maar daarna stoort de radio en krijg je het mierzoete ''Loving You'' per ongeluk te horen . Ik lag even in een deuk hehe.

Meestal is de hoofdpersoon in een animatiefilm niet meteen de leukste van het stel, maar Megamind was toch wel een amusant persoon. Zijn rivaal Metro Man was weer wat duf, maar dat zal ook wel expres gedaan zijn, een iets te perfecte held. De nieuwe ''held'' Titan vond ik weer weinig aan, maar zijn aanwezigheid bracht wel weer leven in de brouwerij.

Een groot compliment nog voor de heerlijke, gevarieerde soundtracks van de film. Er komen wel een paar classic hits voorbij die echt wel de moeite zijn. Fijn dat ze daar flink hun best op hebben gedaan! Wat ook erg geslaagd is, dat is de grafische weergave van de film. Het zag er allemaal erg kleurrijk en mooi uit, vol details en een lust om naar te kijken. Idem voor de stemmen, die ook erg passend zijn.

Ik heb eigenlijk weinig op de film aan te merken. Sure, het verhaal kon soms wat origineler, maar dat is dan ook het enige. Verder een heerlijke film die zeker ook oudere kijkers zeker moeten proberen.

avatar van james_cameron
Nogal standaard animatiefilmpje, ogenschijnlijk snel in elkaar geflanst. De vormgeving mist detail en de personages zien er erg conventioneel uit. Het verhaaltje is ook erg voorspelbaar uitgewerkt. Hier en daar wel wat leuke grappen, vooral door de droge humor van Will Ferrell, maar verder bakt de stemmencast er weinig van. Het is allemaal vlot in elkaar gezet en door het hoge tempo is de film onderhoudend, maar het geheel weet zich niet te onderscheiden van de massa. De grote reeks uitgekauwde rock-klassiekers op de soundtrack zegt eigenlijk al genoeg.

avatar van SaNDuTjE
Matige animatie die zich nergens weet te onderscheiden van de rest. Zelf de onlangs verschenen Dispicable Me is mooier en grappiger.

Ondanks dat het verhaal (haast) geen moralistische boodschap bevat is het nogal braaf en voorspelbaar. Na de openingsscène kreeg ik de ijdele hoop met een animatie te maken te hebben die iets vernieuwend brengt. Al snel werd me die hoop ontnomen doordat de film los van een aantal leuke scenes en vondsten gewoonweg saai is. Kwalitatief vond ik de animaties nergens echt hoogstaand maar nog vlak en met duidelijk gebrek aan detail. Vooral de actiescènes zoals het vliegen tussen de gebouwen zien er steeds hetzelfde uit.

Megamind voelt in alle opzichten aan als een verplicht nummer, waardoor het bol staat van de animatie-clichés en grafisch gezien aan de lopende band lijkt te zijn gegenereerd. Het mist naast originaliteit vooral de overtuiging om er een spektakel van te maken, waar het verhaal zich uitermate voor leent.

Een gemiste kans.

avatar van Rianneke_Dan
Leuke en vermakelijke animatie.

Had hier niet al te hoge verwachtingen van, het plot sprak me namelijk niet aan, en er leken ook geen boeiende personages in te zitten. Ook de trailer deed me vrij weinig, maar toch vanmiddag maar opgezet en het viel me alles mee.

Megamind is een vermakelijk tussendoortje, met flink wat gevatte humor, en ook wel leuke personages, die niet eens zo zeer memorable zijn maar toch een bepaalde aantrekkingskracht hebben door middel van hun humor, droge uitdrukkingen en overdrevenheid. Heb ook regelmatig dubbel gelegen om Megamind en zijn visje, vooral dat stukje op het laatst als je denkt dat het visje dood is, enorm dramatisch doet en dan toch niet dood blijkt te zijn. Flauw, maar wel leuk flauw, het werkte gewoon voor mij. Veel 'volwassen' humor, en knipogen naar de oudere kijkers onder ons.

Qua animatie vond ik het niet erg bijzonder, deze stijl trekt me niet echt wat ik bijvoorbeeld ook had bij Despicable Me. En dan heb ik de film nog geeneens in 3D gekeken, lijkt me namelijk niet echt van toevoegende waarde in deze film. De zogenaamde schurken vond ik niet bepaald als schurken overkomen, van spanning was dus geen sprake in deze film, ook niet voor de kleintjes denk ik. De film moet het vooral hebben van de humor maar dat is dan ook enorm goed geslaagd!

Geen spijt dat ik deze film toch heb gekeken want Megamind is een vermakelijke film met veel geslaagde en goed getimede humor, die met name voor volwassen erg leuk is.

2010 was een geweldig animatiejaar. Eigenlijk is Megamind de enige beduidend mindere film in het genre die ik afgelopen jaar gezien heb. Buiten de prima intro heeft Megamind me nauwelijks kunnen bekoren en legt hij het zowel qua humor, verhaal en personages af tegen die andere animatiefilm van 2010 waarin een schurk de hoofdrol speelt, Despicable Me.

avatar van NERD
Gister deze en Dispicable Me gezien. Waar ik in het verleden erg genoot van geanimeerde films (Shrek, Ice Age etc) vallen deze twee uit 2010 mij ernstig tegen. In Megamind is de (poging tot) humor niet om te lachen, het tempo volledig "off" en ook het verhaal laat veel te wensen over.

Nu zijn deze films vaak al niet enorm origineel kwa verhaal, maar ook in de opbouw valt Megamind erg tegen. Overigens was Dispicable Me nog veel erger.

2 sterren

Niet goed.

Geef Hollywood twee animatiefilms waarin de hoofdrolspeler een schurk is en uiteraard eindigen ze met een 180° van het personage. Flauw. Maar daar draaien dit soort filmpjes uiteraard niet om.

Amerikaanse animatie staat al meer dan 10 jaar gelijk aan comedy, Megamind is niks anders. Een hoop bekende comedy-acteurs bij elkaar geraapt om wat van deze film te maken, maar op scherm acteren is wat anders dan met je stem acteren. Ze bakken er echt niks van, vooral Hill is een vreselijk slecht stemacteur. Ferrell minder opvallend, maar valt uiteindelijk ook niet echt op ...

Visueel niet mooi, technisch is het wel redelijk oké. Veel van look willen deze films ook niet wisselen. Wel weer een vréselijke soundtrack, maar dat mag je verwachten van de regisseur van Madagascar. Een hoop pop classics die uit de vergetelheid gehaald worden. Vergane rockglorie tijdens de gevechten, wie bedenkt het ... ook het typische dansje op het einde ... wie bedenkt het. Tristesse alom.

Eigenlijk geen enkele keer kunnen lachen, absoluut mijn humor niet dit. Verder weer veel drukte, geen mooie animatie, kutsoundtrack en 30 minuten te lang. Veel vooruitgang zit er niet in, ook niet na 10 jaar.

avatar van IcU
IcU
Pijnlijk onorigineel. Zoveelste superhelden/schurken animatie, welke zijn inspiratie duidelijk van Pixar's Incredibles haalt. Humor weet hier en daar een glimlach te toveren, maar de iets wat magere animatie en het vervelende en voorspelbare verhaal maken dit een erg magere film wet bijzonder weinig om het lijf. Begin is nog wel aardig, maar dit ben ik al weer vergeten. Bleh.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Bekend.

Ondanks de aanwezigheid van de sterrencast, is dit een wel erg gemiddelde animatiefilm. Inclusief de verplichte dansjes op het eind, voelt de film in alles aan als iets wat we al kenden. Het meest storende zijn echter de grapjes, die niet werken.

Doorsnee.

Aardig, maar wordt nooit beter dan een gemiddeld animatiewerkje. Lijkt op een verplicht nummertje van Dreamworks. Tevens ook geen innovatieve visuele stijl, door blijven kabbelen op het oude 'succes'. Voorspelbaar en niet grappig.

Net aan 2,5*

avatar van gizmo_o
Erg grappige animatie met een fantastische anti-held in de hoofdrol! (ik zie dat lang niet iedereen deze humor kan waarderen, gezien de sterk wisselende scores)
Tecnhisch mooie beelden en toffe actie, ondersteund door een stoere score.
Het verhaal heeft een aantal leuke plotwendingen. Animatie is ok.

Prima vermaak, 4*

avatar van rep_robert
Beetje doorsnee animatiefilmpje uit de Dreamworks stallen. Het gegeven is erg leuk en af en toe worden er ook leuke dingen mee gedaan. De woordgrappen op de achtergrond blijven het leukst(Welcome to Metro City Prison for the Criminally Gifted )
Maar over de algehele lijn krijg ik toch het idee dat er meer uit te halen viel, vooral qua grappen.
Legt het afgetekend tegen Despicable Me. Al blijft de amusementswaarde wel groot van dit soort filmpjes.

avatar van gijsvogel
Positief verrast.

Had hierover niet heel veel vernomen eigenlijk op de bekende plekken.
Was blijkbaar dus een beetje aan me voorbij gegaan dat dit bestond.

Uiteindelijk zojuist maar even opgezet, en dat viel me alleszins mee!
Gewoon een lekkere no nonsense animatie zoals het hoort.
De te vergelijke Despicable me vond ik daarentegen minder goed, althans, ik had er hogere verwachingen bij. Uitendelijk verdiende Despicable me van mij een voldoende (3*)

Megamind (wat ik wel een saaie titel vond overigens) zit naar mijn mening net effies grafisch wat beter in elkaar.
En ook qua SFX is het allemaal net wat leuker en spectaculairderder.
Daarnaast zat hier wel een erg leuke soundtrack bij, en kan ik me van Despicable me niet echt herinneren dat daar veel aandacht aan besteed was.
Al met al voor sound en mixing dus pluspuntjes.

Verhaal in deze was ondanks enige voorspelbaarheid ook leuk.

Prima Animatiefilm

Eigenlijk 7,5/10...

avatar van Matchostomos
Zelden tot nooit overstijgt, laat staan benadert, een Amerikaanse mainstream animatiefilm het gemiddelde. En voor Megamind geldt niets anders. Bij aanvang lijkt de film nog het tegendeel te kunnen bewijzen door enkele rotsvaste clichés te ontkrachten, maar al snel wordt duidelijk dat het zelf de geijkte paden bewandelt. Personages verliezen gauw enige eigenzinnigheid, de muziekkeuze is voor de hand liggend en de visuele stempel is ongeïnspireerd en inconsequent. In zijn geheel is Megamind slechts een fractie beter dan Madagascar, al is dat allesbehalve een compliment.

Een van de mindere Dreamworks.

Het is moeilijk om als animatiefilm bij mij de plank mis te slaan, 'Megamind' doet het daarom niet geheel verkeerd. Er zitten leuke ontwikkelingen in en een paar goede grappen. Vooral Roxanne heeft scherpe humor
Waar de film de mist in gaat zijn de te goedkope grappen, het voorspelbare plot en te weinig alternativiteit. 'Megamind' probeert de underdog te zijn in alle superhelden films, maar in tegenstelling tot 'Despicable Me' durft deze film geen echte kansen te nemen. De beste verhaallijn dat Metro Man dood is wordt onderuit gehaald en dat is jammer.
Ik heb me niet verveeld, maar goed was hij niet.

Cartoon met goed verhaal met veel humor en leuke karakters. Hij is me zeker beter bevallen dan Despicable me.

Daarnaast was de muziek zeer goed.

M.i. beste cartoon in lange tijd.

avatar van Minotaures
''The thing about bad guys, they always lose!''

Een geweldig en hilarische animatiefilm richting de superhelden hoekje.

Na The Incredibles van Disney leek deze constructie van DreamWorks me wat. En eerlijk gezegd vind ik deze stukken leuker dan die van Disney.

Het is een klein beetje een standaard verhaal. Alleen zit er hier en daar een draai aan. Het begint heel leuk, een intro van Megamind en Metro Man en meteen het begin van hun concurrentie. Een langdurige strijd tussen een superheld en een superschurk totdat er iets mis gaat. Zo komt Megamind op het gedachte om een eigen held te creëren, die uiteindelijk toch een superschurk blijkt te zijn. En zo komt Megamind langzaam op gang om de rol als superheld te nemen om zo zijn creatie voor eens en altijd te stoppen.

Elk personage is geweldig en leuk. De macho Metro Man, die van kinds af aan populaire onder de menigte was. Megamind, die van elk onderdeel iets zinvols en slecht kan maken. Titan, eerst een nerd en nu helemaal de schurk. Minion vind ik ook een hele leuke creatie en een geweldige (het beste zelfs) side-kick onder de bad guys. En zo zijn er genoeg andere leuke personages die de film compleet maken.

De gadgets van Minion en Megamind zijn ook weer wat anders (standaard natuurlijk, maar op een aparte stijl). Zo heb je een grote robot, honderden kleine robots (die af en toe grappig kunnen zijn), zijn ''black mamba'' outfit, een onzichtbare auto, een horloge waar je bepaalde personen mee kan worden en genoeg wapens. Er zit ook wat emotie in en dat kun je goed aan Megamind zien. Als die door Roxanne word afgewezen nadat ze wist dat het Megamind is die haar de hele tijd fopt. Een zielig stukje voor Megamind waar je met hem meevoelt. Het is niet altijd leuk om een schurk te zijn - je bent dan voor je leven getekend en zo gaan er heel wat dingen vanaf, hier gaat het om liefde vinden.

De animatie-stijl en afwerking zagen er gelikt en supermooi uit. Tot op het detail is er veel werk en realiteit ingezet (al het vuil op straat als voorbeeld), verder is het uizicht op Metro City erg mooi, met al die wolkenkrabbers, kantoren en andere hoge gebouwen. De actie is goed op beeld, evenals de verwoestingen van Metro City tijdens de verwoestende gevechten tussen Titan en Megamind. Er zitten ook genoeg hilarische stukjes bij. Het etentje, wanneer Megamind's horloge op teelt slaat, Minion's 'zogenaamde' dood, Minion en Megaminds vriendschap in hun 'zeer geheime' laboratorium en de grappige ontdekking van Megamind en Roxanne; Metro Man's overleving van de aanval en zijn grappige uitleg ondersteunt met backflash... En zo heb je er genoeg anderen.

Een geweldige uitwerking, mooie animatie, heerlijke muziek voor tussendoor (hilarische scène waar 2 nummers door elkaar werden gehaald), leuke personages en een standaard, maar veel uitgehaald, verhaal.

Ik heb er veel van genoten en me ermee vermaakt. Top notch!

Toch niet het allerbeste superhelden animatiefilm. Al scheelt het niet erg veel.
1. Despicable Me
2. Megamind
3. The Incredibles

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Dreamworks Animations, het levert toch maar steeds wisselende kwaliteit af. Ik heb goed genoten van How to catch a dragon, Monsters vs Aliens en Flushed Away, maar films als Bee Movie en Over the edge bvb zijn dan weer een pak minder. Dit heeft duidelijk de stijl van Madagascar (zelfde regisseur) met het uitzicht van Monsters vs Aliens. Het idee is wel leuk en ik hou normaal gezien wel van deze humor. Alleen wil het bij Megamind maar niet werken en zijn de leuke momenten zeer schaars. Ze zitten er wel in, wat je toch de film doet uitkijken, maar achteraf had ik wel een leeg gevoel 'is het dit maar'. Het blijft hopen op een echt meesterwerk van Dreamworks, maar na hun debuutfilms Antz, Prince of Egypte en Chicken Run is het er jammer genoeg niet echt op gebeterd. Enkel Shrek was nog een sprankel van hoop...

Had weinig verwacht van de film. De trailer zag dr wel aardig uit met een beetje flauwe humor maar ik dacht vooruit laat ik hem eens proberen.

Deze film is in 1 woord geniaal. De kracht van deze film is hoe het met een humoristische toon de cliche's en waarheden aanhaalt van de verhalen van good versus evil. Het neemt het cliche van bad guy versus good guy en draait de hoofdrollen vervolgens om waardoor de bad guy the good guy wordt.

Dr wordt heerlijk gespeeld met alle cliche's en heeft ook nog eens een goed verhaal dr doorheen lopen met meerdere twists en turns die je niet zou verwachten.

De karakters zijn echt leuk, de stemmen passen er perfect bij en het uiterlijk is ook nog eens erg mooi gemaakt. Ik heb de film in 3D gezien en met motion plus aan op mijn tv zag het er fenomenaal uit. De film leefde echt. De muziek was top, het ritme klopte van alle kanten.

Dit was echt een top film. Normaal gesproken houdt ik niet van dit soort humor, maar doordat het idee van deze film zo sterk was, klopte het van alle kanten.

avatar van david bohm
Bij vlagen vrij geestige animatiefilm, vooral het karakter van Metro Man vind ik geslaagd. Het duurt allemaal wel wat lang allemaal naar mijn smaak. De parodie is niet echt scherp wat mij betreft. En Metro Man heeft relatief weinig tijd. Redelijk.

Goeie animatiefilm waarin een superschurk op zoek is naar zijn eigen superheld. De film weet een originele draai te geven aan de superheldenfilms. Een goed verhaal met aardig wat verrassingen en waarbij het vooral leuk is om te zien hoe de rollen worden omgedraaid. Verder flink wat actie, een goeie soundtrack en een uitstekende stemmencast.

avatar van Decec
Een goede animatiefilm...
Mooi gemaakt...
Leuk verhaal...
Af en toe leuk humor...
Mooi HD kwaliteit...
Uitstekend mooi achtergrond muziek (Dolby Digital)...
Leuk voor kinderen, maar ook volwassen...
Aanrader...

avatar van K. V.
Dit was een leuke animatiefilm. Geen kinderachtige film, maar vol humor en actie. De stemmen pasten goed bij de personages, leuke muziek en ook visueel zat hij wel goed in elkaar. Ook qua speelduur zat hij goed, niet te lang en niet te kort.
'k heb er van genoten en 'k kan hem zeker aanraden.

Een nieuw dieptepunt in de ideeenarmoede van Dreamworks. Na 6 jaar komen ze op de proppen met hun the Incredibles. Alleen dan niet leuk, ontzettend lelijk en mist de hart en ziel van die film. Deze film was een beetje langs me heen gegaan. Ik wist niet dat ie van Dreamworks was, totdat ik hem 5 minuten had opstaan. 1,5 sterren.

avatar van Jessen0wnt
Niet echt een hele vlotte dreamworks, het is allemaal wel vermakelijk maar weet niet bijzonder te boeien en is humoristisch gezien goedkoop. Had allemaal beter gekund, maar op zich prima voor een tussendoortje. 2 sterren

De humor is bij wijlen ver te zoeken, en naar het einde toe wordt er uiteraard weer een ... speciale twist aan gegeven. Niet onmiddellijk verwacht, maar het voegt weinig toe aan de rest.

Middelmatige animatiefilm die ik met veel moeite 3* kan geven.

avatar van JBass
Tja, misschien zijn we wat te verwend in de wereld van de animatiefilms, maar na de recensies gelezen te hebben ging ik er wat negatief in.

Maar totaal verrast op een positieve manier! De humor was leuk, het is geen 'kinderfilmpje' maar een grappige animatie met een zeker niet zoals hierboven staat, een voorspelbaar verhaal.

Van mij 4,5*

avatar van Norma
Zowel poster als plot deden me eigenlijk niet echt warm lopen voor deze animatie. Het gemiddelde was echter niet verkeerd en nu ik hem gezien heb moet ik zeggen: best een geinige film uiteindelijk.

De grapjes zijn zo nu en dan wel gevat, dat kan veel beroerder in ieder geval en de personages zijn geen van allen vervelend. Will Ferrell spreekt het leuk in, ik had hem eigenlijk niet zo herkend = positief.

Naar het einde toe begint het verhaal iets te slepen en valt toch wat teveel terug in een standaard goed versus kwaad gedoe, terwijl daar nou juist in het eerste stuk zo leuk de draak mee wordt gestoken.