Megamind (2010)

3,21

Animatie / Komedie

geregisseerd door Tom McGrath
met de stemmen van Will Ferrell, Brad Pitt en Jonah Hill

Wanneer de beruchte schurk Megamind per ongeluk zijn aartsrivaal Metro Man vermoordt, verliest hij de zin van het leven. Zijn hele leven zat hij achter z'n vijand aan en de vijand achter hem. Nu dit domme ongelukje zijn leven veranderd heeft, creëert hij een nieuwe superheld genaamd Titan. Probleem is dat deze ook de nummer één schurk van de stad wil zijn. Hoe moet het nu?

146 BERICHTEN 35 MENINGEN
avatar van K. V.
Dit was een leuke animatiefilm. Geen kinderachtige film, maar vol humor en actie. De stemmen pasten goed bij de personages, leuke muziek en ook visueel zat hij wel goed in elkaar. Ook qua speelduur zat hij goed, niet te lang en niet te kort.
'k heb er van genoten en 'k kan hem zeker aanraden.

Een nieuw dieptepunt in de ideeenarmoede van Dreamworks. Na 6 jaar komen ze op de proppen met hun the Incredibles. Alleen dan niet leuk, ontzettend lelijk en mist de hart en ziel van die film. Deze film was een beetje langs me heen gegaan. Ik wist niet dat ie van Dreamworks was, totdat ik hem 5 minuten had opstaan. 1,5 sterren.

avatar van kanjertje
Groote tegenvaller. Niet echt om te vallen en niet mooi getekend.

Mr_White
Een beetje voorspelbaar, weinig hoogtepunten maar ook geen echte dieptepunten. Leuk voor een keertje.

avatar van Jessen0wnt
Niet echt een hele vlotte dreamworks, het is allemaal wel vermakelijk maar weet niet bijzonder te boeien en is humoristisch gezien goedkoop. Had allemaal beter gekund, maar op zich prima voor een tussendoortje. 2 sterren

dudebag
Megamind, mega mediocre.

Naast een paar grapjes en lachjes, is deze film niet veel soeps. Natuurlijk val ik niet meer onder de 'target demographic', waarvan ik zeker weet dat die zich veel beter zullen vermaken dan ik bij het kijken van deze kinderkomedie.

Voorspelbaar aan alle kanten, lek verhaaltje en een beetje 'all over the place'. Not my cup of tea, maar wel geinig. Doet bijna wat het moet doen; two stars for trying.

avatar van huppelepup
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Heerlijke familieanimatie, zowel voor groot als klein. We hebben hier echt van genoten.
Wel een beetje dom om bij de Nederlandse audio te zeggen dat Sinterklaas niet bestaat. Maakt de film voor veel ouders opeens een stuk minder geschikt voor hun nog jonge kroost...

avatar van roeman
Enige film, die leuk ogenvoedsel opleverd. De grappen zijn aardig en de metaforen niet van de lucht. We hebben met zijn drieen (Mijn man (44), onze dochter (12)) een leuke anderhalf uur gehad.

goede, geanimeerde film, een aanrader als je van animatie films houdt

De humor is bij wijlen ver te zoeken, en naar het einde toe wordt er uiteraard weer een ... speciale twist aan gegeven. Niet onmiddellijk verwacht, maar het voegt weinig toe aan de rest.

Middelmatige animatiefilm die ik met veel moeite 3* kan geven.

avatar van JBass
Tja, misschien zijn we wat te verwend in de wereld van de animatiefilms, maar na de recensies gelezen te hebben ging ik er wat negatief in.

Maar totaal verrast op een positieve manier! De humor was leuk, het is geen 'kinderfilmpje' maar een grappige animatie met een zeker niet zoals hierboven staat, een voorspelbaar verhaal.

Van mij 4,5*

Bijna alles aan deze film is gewoontjes, het verhaal, de figuren, ... De animatie is wel op niveau en dat is iets wat ik niet begrijp. Het werk om een animatiefilm te maken is hetzelfde bij een goed of slecht uitgewerkt verhaal. Van Dreamworks had ik net iets meer verwacht.

avatar van Norma
Zowel poster als plot deden me eigenlijk niet echt warm lopen voor deze animatie. Het gemiddelde was echter niet verkeerd en nu ik hem gezien heb moet ik zeggen: best een geinige film uiteindelijk.

De grapjes zijn zo nu en dan wel gevat, dat kan veel beroerder in ieder geval en de personages zijn geen van allen vervelend. Will Ferrell spreekt het leuk in, ik had hem eigenlijk niet zo herkend = positief.

Naar het einde toe begint het verhaal iets te slepen en valt toch wat teveel terug in een standaard goed versus kwaad gedoe, terwijl daar nou juist in het eerste stuk zo leuk de draak mee wordt gestoken.

avatar van missl
Ik vond het best grappig maar het was iets te weinig verhaal om te blijven boeien.

avatar van rcuppen79
Leuke animatiefilm van de filmstudio DreamWorks. De film deed me wel denken aan The Incredibles, één van de betere animatiefilms van Pixar. Ook hier spelen superhelden een grote rol, alleen is het hoofdpersonage ditmaal geen superheld, maar een superschurk.

De animatie is voortreffelijk en het (voorspelbare) verhaal wordt met veel humor verteld. De film had wel wat meer actie kunnen gebruiken, want er gebeurt maar betrekkelijk weinig in de film. Ze is dan ook meer gericht op de humor dan op de actie.

avatar van nadrin
Grappig dat wel.

avatar van Fonzzz002
Één van de leukere Dreamwork films. Voor mij is Dreamworks, op het gebied van animatiefilms, een ‘hit & miss’. Grotendeel van hun films zoals The Croods, Monsters VS Aliens, Rise of the Guardians en Madagascar deden mij niets. Films als Shrek en How to Train Your Dragon zijn mij daarentegen erg bevallen. Megamind is in dezelfde energierijke & maffe stijl waar de nadruk ligt op flauwe grappen net als hun meeste films, maar in tegenstelling tot iets als Monsters VS Aliens kon ik wel lachen om de grappen en ik kon wel meeleven met de personages.

Megamind gaat over de ‘superheld tegen superschurk’ clichés waar ik als kind mee ben opgegroeid. Ze nemen het hele genre in de zeik en hoewel het niet de eerste is die het genre in de zeik neemt, is het wel goed uitgewerkt. Megamind is een over-the-top schurk zoals ik ze vroeger in jeugdseries zag, en hij is leuk om naar te kijken wegens zijn aanstekelijke enthousiasme & passie voor zijn werk. Zijn energierijke bewegingen, komische gezichtsuitdrukkingen en zijn sterke voice acting maken hem een heerlijk hoofdpersonage die mij geen seconden deed vervelen. Maar het is niet enkel lachen en grollen, hij heeft ook een serieuzere kant die ik sterk genoeg uitgewerkt vind om regelmatig sympathie voor hem te voelen, op gegeven moment zelfs empathie.

De animatie is kleurrijk, energiek en gedetailleerd. Hoewel het nergens adembenemend mooi of bijzonder origineel is laat Dreamworks wel zien hoge grafische kwaliteit te kunnen leveren. Waar Megamind voor mij de mist in ging zijn de laatste twintig minuten. Aan de hand van het eerste uur had ik de film een 4,5 willen geven, maar in de laatste twintig minuten is er een tekort aan humor en het verhaal maakt weinig vooruitgang. In de meeste goede animatiefilms is de climax voorspelbaar maar word het interessant gemaakt door humor, actie of een zware emotionele proef voor het hoofdpersonage. In Megamind probeerde ze deze elementen erin te stoppen maar sloeg echter grotendeels van wat ze gebruikte niet aan.

In het kort: een hele komische animatiefilms die de superheld vs superschurk clichés op een leuke manier weet neer te zetten. Personages zijn geloofwaardig genoeg en animatie is goed. De laatste twintig minuten zijn echter de minst sterke en die halen de film omlaag.

avatar van wendyvortex
Leuke variant op het superhelden-thema, normaal weten we allemaal wel dat Superman, Spiderman en Batman altijd wel winnen van de schurken, maar wat als de schurk nu eens de vervelende superheld verslaat? Nou ja die gaat zich natuurlijk dood vervelen.
Zoals gebruikelijk is al het romantische geneuzel het meest vervelende, laat dat toch gewoon weg en natuurlijk zit er wel een gepaste moraal aan het geheel. Maakt allemaal niet uit hoor de kiddies moeten ook gewoon kunnen kijken.
Maar bijna net zo leuk als die Lego-film en de sidekick van Megamind is ook nog eens weggelopen uit "Robot Monster".

avatar van ILDIB
Gewoon een leuke film. Net geen 4 omdat ie te simpel is. Ferrell zou eigenlijk alleen maar animatie moeten doen, scheelt een stuk ik pruimbaarheid. En ik ben verliefd op Roxanne..

avatar van Kondoro0614
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Megamind

Nu bijna de hele catalogus van Dreamworks op Netflix NL is gezet ben ik meteen maar even gaan snuffelen. Megamind was altijd al wel een uitblinker, heb vaak zin gehad in deze film en wou hem donders graag zien. Nu, dat hij op netflix gekomen is heb ik er ook mooi gebruik van kunnen maken. En de film heeft in mijn ogen prima uitgepakt.

Ik heb kunnen genieten van Megamind. Ik ben wat dat betreft wel een animatie fan, en dankzij mijn animatie verslaafde grote vriend HALVE TAMME. is dit nog erger aan het worden. Ook al heeft het er tijdelijk even uit gelegen in mijn kijk-lijstje maar, langzamerhand komt dat wel terug.

Toch wist Megamind me wel te boeien, en ook het verhaal was wel leuk. Megamind kwam samen met Metroman op de aarde. Megamind uiteindelijk als schurk en Metroman als held. Megamind probeert metroman te pakken en uiteindelijk gaat Metroman dus dood. Megamind heeft alles in hand en maakt van de stad een rotzooitje. Tot dat hij een superheld probeert te maken genaamd Titan. Dat gaat fout en titan word ook een schurk. Nu willen twee schurken de stad hebben, megamind komt metro man weer tegen in zijn schuilplaats. Nu word megamind een held en verslaat Titan . Dit is dus even kort samen gevat.

Verhaal was leuk, concept was ook niet verkeerd. Personages zijn geslaagd en ik heb me prima vermaakt met deze Dreamworks film.

HALVE TAMME.
Animated junkies for life .

avatar van Timothyvdmeer
Leuke film. Ferrel zijn stem werkt perfect voor Megamind. Stem van Hill daarentegen werkt niet.

avatar van Vinokourov
Wat een tomeloze energie zit er deze film! Animatie is tiptop in orde en met zo'n superheldensfeertje wordt van alles uit de kast getrokken om dit een spektakel te laten zijn met allerlei leuk gevonden ontwikkelingen. In het superschurk-animatie-genre vind ik Despicable Me wel iets beter, maar Megamind mag er ook zijn.

avatar van schenkowiets
Viel 100% mee deze animatie,want dacht dat er niet zoveel aan zou zijn maar toch 1 vd betere animaties.

Inderdaad een van de betere animatiefilms. De animatie en het verhaal zitten top in elkaar.