Interview with the Assassin (2002)

geregisseerd door Neil Burger
met Raymond J. Barry, Dylan Haggerty en Renee Faia

Een werkloze tv-reporter ontdekt het verhaal van de eeuw wanneer zijn mysterieuze buurman hem vertelt dat hij de tweede schutter was tijdens de moord op John F. Kennedy. Aangezien de man aan kanker lijdt is dit is het begin van een race tegen de klok om bewijzen te vinden voor de claim.

leuk idee maar uitermate zwak uitgewerkt.

De film hinkt constant op 2 benen en probeert zowel een documentaire als een spannende thriller te maken en dat slaagt geen van beide. De beste omschrijving is denk ik: een poging om bowling for columbine met the blair witch project te bundelen.

Het begin is best aardig (en spannend) en de hoofdrolspeler is uitstekend. De interviewer is behoorlijk beroerd.

het eind is erg beroerd en enorm over the top. zonde, want het idee blijft erg goed.

Een drama neergezet in de vorm van een documentaire over de (zogenaamde) tweede schutter bij de moord op John F. Kennedy. Ondanks een paar spannende scènes, kwam het interview zelf te gemaakt en geforceerd over, waardoor het verhaal niet kon overtuigen.