• 10.518 nieuwsartikelen

Genre: Western

Alternatieve titel: They Passed This Way

Geregisseerd door: Alfred E. Green

Met onder meer: Joel McCrea, Frances Dee en Charles Bickford

IMDb beoordeling: 7,1 (977)

Gesproken taal: Duits, Engels en Italiaans

Plot Four Faces West

"THE STRANGEST DESPARDO THE WEST HAS EVER KNOWN!"

De cowboy Ross McEwen arriveert in de stad en vereert de bank met een bezoek. Hij vraagt de bankier hem $2,000 te lenen. Wanneer de bankier vraagt naar een onderpand krijgt hij de loop van de revolver van McEwen te zien. De bankier overhandigt het geld aan McEwen en McEwen schrijft een schuldbekentenis en ondertekent het met "Jefferson Davis". McEwen rijdt de stad uit en reist verder per trein. In de trein wordt hij verzorgd door een zuster omdat hij door een ratelslang is gebeten. Een burgerwacht doorzoekt de trein, maar McEwen weet aan de aandacht te ontsnappen. Ondertussen is sheriff Pat Garrett ook op pad gegaan om de bankrover te achterhalen.

logo tmdbimage

avatar van hkoster16

hkoster16

ik stem bijna nooit hoger dan 4 sterren. dus de film vind ik iets beter dan 2,5. zeg maar 3.

avatar van Barfly

Barfly

Helemaal duidelijk, vooral als je dan een 2,5 geeft.

avatar van madmax1

madmax1

Deze western moet het niet hebben van rokende colts.

Zoals altijd een subliem acterende Joe McCrea in een sympathieke rol , met prachtige zwart wit beelden en een prima meespelende cast.

Het verhaal zit prima in mekaar ,veel buiten schots en ook de humor ontbreek niet , Joe McCrea

in de begin fase op zijn schitterende witte paard ,daarna een stevige rit op een stier, boeiende western .

stinissen (crew films & series)

Prima western en inderdaad in mooi geschoten zwart-wit beelden en een goede cast maar de film krijgt van mijn net geen 3.5* juist door die humor , ook heeft deze film een werkelijk prachtige soundtrack waar ik echt kon van genieten. Wat ik erg leuk vond om tv-legende William Conrad uit de serie Cannon weer eens te mogen aanschouwen, de jongere onder os kennen hem misschien nog uit Jake and the Fatman.

avatar van Jan met de pet

Jan met de pet

Prima western, mooi in beeld gebracht, weinig aktie maar goed verhaal, voor mij toch wel net de 3,5

avatar van trebremmit

trebremmit

Komt uit op dvd en blu-ray bij Kino Lorber.

avatar van mr rumson

mr rumson

Four Faces West is een prima western waarin nog geen kogel gelost word.

Ondanks dat er geen gunfights of andere gevechten inzitten .

Heeft deze western toch wel degelijk zijn spannende momenten .

Het verhaal is boeiend genoeg om van het begin tot eind te kunnen boeien .

Bovendien ziet deze western er in zwart wit en vrij scherp beeld goed uit.

Ook zitten er een aantal mooie scenes in zoals de scene waarin McCrea op een rund door de woestijn rijd.

De humor is misschien wat verouderd en ook zullen sommige van ons de western hier en daar wat te zoetsappig vinden .

Hier heb ik mij echter niet aan gestoord de acteurs deden het voor mij ook goed.

Voor mij een western die ik nog wel eens meer ga terug zien tot nu toe dan ook 3.5 ster

avatar van Barfly

Barfly

De landschappen van het laatste halve uur had ik graag in kleur gezien.

Fijne western die nauwelijks actie kent, maar wel een fijn tempo en leuke vondsten.

McCrea is een stabiele factor binnen de western en deze film kent daarbij een aardig detail; McCrea en tegenspeelster Frances Dee vormden tijdens de film en gedurende hun hele verdere leven samen een koppeltje en bleven dat tot aan de dood van McCrea in 1990.