Jätten (2016)

Alternatieve titel: The Giant

Zweden / Denemarken

geregisseerd door Johannes Nyholm
met Christian Andrén, Johan Kylén en Anna Bjelkerud

Rikard is een autistische en ernstig misvormde man, die bij zijn geboorte is gescheiden van zijn moeder. Dertig jaar later is hij ervan overtuigd dat hij haar terug zal vinden, mits hij het Scandinavische kampioenschap petanque wint. Hij probeert het onmogelijke te bereiken. Zijn lichamelijke beperkingen en het oordeel van mensen om hem heen zullen hem niet stoppen. En: hij heeft een 60 meter grote reus aan zijn zijde.

avatar van Verhoeven
WTF!

avatar van John Milton
Tsja. Dat ziet er niet al te best uit