The Hot Chick (2002)

2,71

geregisseerd door Tom Brady
met Rob Schneider, Anna Faris en Matthew Lawrence

Een populair tienermeisje wordt op een dag ineens wakker in het lichaam van een man van in de dertig. Terwijl ze uitvindt hoe ze in het lichaam beland is, en hoe ze er weer uitkomt, ontdekt ze hoe leeghoofdig en gemeen ze altijd geweest is.

245 BERICHTEN 21 MENINGEN
avatar van Macmanus
Schneider

Beetje pech dat ik net als met docu's nooit echt weet wat voor sterren het verdient. Het is audiovisueel totaal niet boeiend. Maar als je het in de lijn van flauwe komedies zet, is dit eigenlijk niet eens een slechte film. Er zitten genoeg grappige dingen in. Put your weed in, Can't you read the sign. Uiteindelijk is het moraaltje wat lame, en blijft het jammer dat films minimaal 90 min. moeten duren. Ergens zou max 60 ook prima zijn geweest. Denk dat daarom komedie series meestal beter werken.

Desalniettemin misschien toch eens die andere flauwe schneiders proberen. Hij is best grappig eigenlijk.

2.5 sterren.

avatar van Flat Eric
Tuurlijk worden alle clichés uit de kast getrokken maar dat past hier wel bij. Ik blijf bij het herzien toch altijd wel grinniken om dat onozele hoofd van Schneider. Persoonsverwisselingenfilms vind ik altijd wel geestig en deze is in zijn genre gewoon vermakelijk.

avatar van Kersje26

1 van mijn favoriete films. Verstand op nul en lekker kijken

avatar van TheLionKingFan

Hilarische Happy Madison komedie met Rob Schneider. De eerste film waar ik Schneider in een hoofdrol zie (op Grown Ups na dan misschien) maar hij speelt erg goed. Ook het bijrolletje van Adam Sandler was hilarisch Soms net iets te zoetsappig maar al met al is het gewoon een typische Amerikaanse komedie. Een van de beste, dat dan weer wel! 4*

Matige film over een tienermeisje die vanwege een oude mythe in het lichaam van een man wakker wordt. Natuurlijk niet het meest originele gegeven, maar deze body-swap-movie heeft nog wel een paar vermakelijke momenten. De film had met gemak wat korter kunnen zijn en helaas ligt de focus op het mannelijke personage (helemaal aangezien Rob Schneider het als acteur duidelijk aflegt tegen Rachel McAdams).