• 10.953 nieuwsartikelen
  • 8.999.472 stemmen

Every Which Way but Loose (1978)

Actie / Komedie | 110 minuten

Genre: Actie / Komedie

Geregisseerd door: James Fargo

Met onder meer: Clint Eastwood, Sondra Locke en Geoffrey Lewis

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 25 januari 1979

• iTunes Bekijk via iTunes

Plot Every Which Way but Loose

"Clint Eastwood will turn you Every Which Way But Loose"

Philo Beddoe is een trucker en een groot 'bare knuckle' vechter. Samen met twee vrienden, Orville, die prijsgevechten voor hem regelt, en Clyde, een orang-oetang die gewonnen heeft met een weddenschap, trekt hij door de San Fernanado vallei op zoek naar een koud biertje, wat country muziek en zo nu en dan een gevecht. Hij valt op een country en western zangeres die er vandoor gaat als ze beseft dat hij te serieus wordt. Phil, Clyde en Orville gaan op zoek naar haar, onderweg lastig gevallen wordend door een motorbende.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Philo Beddoe

Dallas, Treasurer Biker

avatar van shrink

shrink

• 1986 berichten

Leuke nostalgische film met de aap Clyde!

avatar van Corcicus

Corcicus

De beschrijving bij deze film vat het echt samen: koele biertjes, fijne country muziek en aardige knokpartijtjes volgen elkaar op in een genietbare en gemoedelijke film waarin Clint en zijn harige vriend de hoofdrol spelen. Van enige sérieux is gelukkig geen sprake.

avatar van wendyvortex

wendyvortex

De eerste knokfilm met Clint Eastwood en de orang-oetang. Perfect voor 12 tot 16-jarigen! Ik heb deze en het vervolg vroeger best vaak gekeken. Bij herziening zeker nog erg leuk, maar ik denk wel dat je hem als jonge puber gezien moet hebben. Dit is echt het soort knokfilm waar Bud Spencer en Terence Hill bekend mee werden. Wel grappig dat Eastwood zijn eigen toenmalige imago hier volledig in de zeik neemt.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Knokpartijen, country optredentjes, moeilijke liefdes, maffe bikers, toeterende trucks, wegrestaurants, ruziemakende hilliebillies, een orang-oetan en bovenal.... Clint Eastwood! Geweldig... Veel gelachen en uiteindelijk weinig verkeerd met deze komedie.. Eén minpunt : de vreselijke Sondra Locke.

Aardige komedie, zalig sfeertje. Heb mij goed vermaakt met deze jaren 70 film.

avatar van Phantasm

Phantasm

Had deze vroeger ook al eens gezien, blijft een vermakelijke film om naar te kijken.