Wickie und die Starken Männer (2009)

Alternatieve titels: Vicky the Viking | Wickie und die Starken Männer - Der Pfeil | Wickie de Viking | Wickie en de Sterke Mannen

Duitsland
Avontuur / Familie

geregisseerd door Michael Herbig
met Jonas Hämmerle, Waldemar Kobus en Günther Kaufmann

Wickie is een jonge Viking, die leeft met zijn ouders Halvar en Ylva in het kleine dorpje Flake. Hij is een normale Vikingsjongen, maar nogal bang. Ook is hij niet sterk, maar wel slim. Op een dag gaat hij met de volwassen Vikingen mee en beleeft hij een avontuur.

avatar van Blood Duster
Jawel, was leuk om te zien. De personages uit de nostalgische tekenfilm reeks zagen er identiek goed uit
Film zelf is zeer vermakelijk

leuk gemaakt erg vermakelijk voor de kids.

avatar van hutsekluts
Voor de kinderen een leuke film die ook weer niet veel boven de middelmaat uitsteekt. Ik lees bij de reacties iets over de goede casting. Helemaal mee eens: prachtige karikaturen die vikingkoppen. En af en toe aardige humor.

Leuke anderhalf uur op de bank met de kids!

Magru
hmmm.... geef mij maar de tekenfilm

avatar van RickZ
Leuke jeugdfilm met goede humor, zeker in het begin. Het verhaaltje is natuurlijk wel dun en mager maar zal de jeugdige kijkers zeker aanspreken.

avatar van Wailer
Ik had toevallig net de oude tekenfilms voor m'n kinderen aangeschaft (en voor mezelf natuurlijk), en heb inmiddels ook de film gezien.
Ik (en m'n kinderen natuurlijk) vonden hem erg leuk.
De verhaallijn uit de oorspronkelijke film is aardig gevolgd, en de hoofdfiguren zijn echt prima gecast.
Met andere woorden een prima film, erg vermakelijk!

Is deze film nou niet eens op DVD te krijgen in origineel (duits) gesproken met nederlandse ondertitels?? Dat zou echt belachelijk wezen.

avatar van GGG
GGG
Heerlijke film met leuke slappe humor. We hebben genoten tijdens het kijken met volle teugen.

avatar van SnakeDoc
Wicky the Viking is een jeugd sentiment, en daar moet je eigenlijk niet aan willen komen.
In Duitsland hebben ze het geprobeerd en ik moet zeggen, met succes!
De makers hebben niet tot nauwelijks aan de originele personages en gebeurtenissen geknutseld, en dat zorgt voor een enorm oud en vertrouwd beeld.

Vele herkenbare momenten, vaak vergezeld door heerlijke flauwe humor.

Deze verfilming mag er helemaal wezen. Erg van genoten!

avatar van Bijdevaate11
Deze film brengt de tekenfilm van weleer weer helemaal tot geweldig! Casting is echt zeer goed gedaan!

avatar van kirk douglas
Leuke film.
Alle acteurs waren perfect gekozen.
Destijds was er een hele castingshow op tv waar de juiste acteurs werden uitgekozen.
Jammer alleen dat nog niet de Duitse versie heb gevonden.

avatar van Sid-the-gekste
Leuke jeugdfilm
De film leek best op de ouwe tekenfilmseries
De acteurs deden het echt goed

avatar van zjandannybob
Ik dacht laat ik deze ook eens kijken als 21 jarige die vroeger wickie helemaal geweldig vond. Zelf vind ik Wickie slecht geacteerd. Ik moet zeggen echt een film voor de kleintjes, zie toch liever een goede animatie film. Had veel meer moeite in gestoken meoten worden zodat hij ook voor andere leeftijden leuk werd zoals pippi langkous.

De stemmen in het Nederlands zijn vreselijk en dan komt Bert van 'bert en ernie' ook nog eens afentoe tussendoor praten?

2* omdat hij voor de kleintjes misschien wel leuk is.

avatar van daxclusive
Geinige film, leuke opbouw en goed nagespeeld.
Verhaal had wel iets, duurde niet al te lang.

avatar van candymancandyman
Knap en humorvol jeugdsentimentfilmpje. Er zatten vele details van de tekenfilmserie in. Er was vooral veel aandacht besteed aan de cast. Wat leken die gasten erg op hun getekende versie. De cast had er blijkbaar ook plezier in. Alleen jammer dat het in het Duits was. Dus maar gelijk de Nederlandse en Vlaamse versie gekeken. Deel 2 komt binnenkort (wel met een andere wickie), ik ben benieuwd.

avatar van qwertzu
erg leuk, lekkere flauw grappen, en alles mooi over the top, precies zoals de tekenfilms.
Onze jongste kijkt deze film echt met regelmaat en het is geen straf om mee te kijken!
Heb hem toendertijd in de bios al gezien, alle ouders zaten hardop mee te lachen.
Wij wonen in duitsland dus ken alleen de originele duitse versie.
deel 2 draait hier nu ook, dus volgende week maar eens met de kinderen gaan kijken.

avatar van cantforgetyou
Ik vond vroeger als kind de tekenfilms altijd heel leuk. We hadden zelfs strips van Wickie. Deze film had ik als kind denk ik GEWELDIG gevonden. Maar als volwassene vind ik hem ook best leuk. Hele flauwe humor, dat het zelfs weer grappig werd. Een paar leuke special effects. Goed gecaste acteurs. Ook zag de omgeving er mooi uit, rotsen, zee, boten, huisjes, etc.

avatar van Rickmans
Topfilm voor kinderen. Lekker veel fantasie en leuke effecten.

avatar van Jan met de pet
Prima film voor jong en oud, mooi gefilmd, humor en leuk verhaal:3,5

Leuke kinderfilm. Minimaal 35 jaar geen Wickie de Viking gezien. Dit gekocht voor mijn kinderen. Ze vonden het leuk en willen het nog steeds bekijken. Zelf vond ik het vermakelijk en kon de filmt uitkijken. Wat mij opviel is dat ik na al die jaren de peronages - dus niet de namen- herken en het Wickie-liedje mee kon zingen.

avatar van Phantasm
Leuke, onderhoudende jeugdfilm die lekker wegkijkt.

avatar van tattoobob
Best een geinige film dit....voor een oorspronkelijk duitse film (ik heb de film in nederlands nagesinchoniseert gekeken vandaar)
lekkere flauwe humor en grappige personages.
Visueel en de SFX zijn ook wel aardig.
Leuke film voor jong en oud

Verrassend goede film. Al die bekende typetjes waren perfect gecast.

avatar van hijman1946
hele goede film,heb weer genoten,prima gespeeld goed verfilmd ..veel humor aanrader..