Tamara (2016)

1 stem

Frankrijk / België

geregisseerd door Alexandre Castagnetti
met Héloïse Martin, Sylvie Testud en Rayane Bensetti

De 15-jarige Tamara zit in over haar rondingen. Bij haar komst in het tweede jaar besluit ze zich te ontdoen van het label dat ze dik is. Om te zwijgen van de roddel gaat ze een weddenschap aan met haar beste vriendin om uit te gaan met de eerste jongen die de klas binnenkomt. Ze heeft echter geen geluk: de jongen blijkt Diego te zijn, de knapste van de middelbare school. De inzet zal ingewikkeld worden voor Tamara. Ze zal moeten kampen met de vuile trucs van enkele ettertjes van de middelbare school, een overbezorgde moeder en een bemoeiziek klein zusje. Het belooft in ieder geval een gedenkwaardig jaar te worden voor Tamara.

• maandag om 23:23 uur op TV (TV5MONDE)