• 8.663.239 stemmen

• Videoland Bekijk via Videoland
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Black Eagle

"There are no armies. There is no glory. This fight is one on one."

Een modern Amerikaans vliegtuig stort neer in Malta, waar de Russen gestationeerd zijn. De CIA stuurt onmiddellijk hun beste agent Ken Tani om het geavanceerde ding uit de handen te houden van de vijand.

Patricia Parker

Denny Tani

Capt. Valery

avatar van Goodfella_88

Goodfella_88

Heel slecht verhaal, slecht uitgewerkt, slecht beeld, slechte vechtscenes, goede split van van Damme

avatar van Beertje45

Beertje45

Inderdaad heel erg slaapverwekkend filmpje. Van dit soort films verwacht je uiteraard geen hoogstaand verhaal maar wel stevig knokwerk met martial arts kampioenen als Kosugi en Van Damme, maar zelfs dat is bedroevend laag. Heb hem voor een prikje ergens op de kop getikt en wou hem gewoon nog eens terugzien. Opvulling in mijn filmrek.

avatar van RuudC

RuudC

Ze hebben gewoon de verkeerde persoon in de hoofdrol gezet. Naja, hoofdrol… Ik had geen idee om wie de film nu eigenlijk draaide. Shô Kosugi duikt af en toe op, maar daar blijft het verder ook wel bij. Ik heb eigenlijk ook geen idee of het nou een goed martial artist is. Of het is maar zozo, of hij hield zich in tegen van Damme. Jean-Claude die trouwens nauwelijks teksten hoeft op te dreunen. Black Eagle is ergens wel een vermakelijk vehikel met een weinig verrassend verhaal en matig acteerwerk. Een koude oorlogsfilmpje uit een tijd waarin de Sovjet-Unie al bijna ineengestort was. De film is dan ook hooguit leuk als je nieuwsgierig bent naar een piepjonge van Damme, maar the muscles from Brussels heeft een hoop betere films op zijn naam staan.

avatar van Metalfist

Metalfist

Russische Van Damme

Van de vele actiehelden die Hollywood kent is Jean-Claude Van Damme toch één van mijn favorieten. Vreemd eigenlijk want hij heeft niet de uitstraling van pakweg een Schwarzenegger maar toch, er is iets met de man. Ik ben de laatste tijd dan ook zowat doelbewust een aantal films met hem aan het verzamelen en bekijk die van tijd tot wijlen eens. Ik heb me nooit zo echt hard bezig gehouden met het actiegenre waardoor een hele hoop films nog nieuw zijn voor mij. Op goed geluk Black Eagle maar eens meegenomen.

In het gedacht dat dit eigenlijk een soort van Bloodsport film ging zijn. Wat verwacht je ook anders met een hoes waar Van Damme in zijn bloot bovenlijf in een ring à la Bloodsport staat. Beide films stammen uit hetzelfde jaar en Bloodsport is een veel groter succes dan Black Eagle dus hebben ze er een slim marketing trucje op toegepast. Mij hebben ze er in ieder geval mee zitten want hierdoor draait de film helemaal niet uit op een manier zoals ik gedacht had. Wat we nu krijgen voorgeschoteld is een vreselijk saaie film over iets dat met de Koude Oorlog heeft te maken. Nul komma nul spanning maar vooral vreselijk slepend. Je verwacht op zijn minst een paar heerlijke actiescènes maar de gevechten zijn erg pover en de achtervolgingen zijn alles behalve indrukwekkend. De enige reden waarom je dit op zich nog zou willen uitzien is om de belachelijke sterfscène van Andrei. Na eerst gevochten te hebben met de Japanner wordt hij neergeschoten in zijn been. Hij springt naar de boot maar mist deze compleet waardoor hij dus in het water valt. Hij besluit om zijn vriendin te redden door haar aan te raden om ook in het water te springen waarna hij door de propeller van de boot in stukjes wordt gehakt.. Voor de rest zit de film vol met idiote beslissingen (hé, laat ik mijn kinderen anders mee op mijn gevaarlijke missie nemen) waardoor het eigenlijk op den duur voor ergerend begint te worden.

Wil je deze film voor Van Damme zien, volgens mij ook de enige reden dat hier überhaupt stemmen zijn, dan kom je bedrogen uit. De Muscles from Brussels heeft een vrij beperkte rol als het hulpje van de slechterik en zegt werkelijk amper een woord. En dat is maar goed ook want wat er uit komt is vaak zowaar nog belachelijker. De silent treatment past op zich nog wel bij het personage maar wat direct opvalt is dat Van Damme de hoofdrol had moeten hebben. Zeker omdat Shô Kosugi volstrekt waardeloos is. Wat me eerlijk gezegd verbaast want Kosugi had in de jaren '80 wel wat furore gemaakt met een aantal ninja films maar de choreografie is belabberd en zijn acteren is, en dat hou je niet voor mogelijk, nog slechter. Daar komt nog eens bij dat Kosugi de vervelende gewoonte had om zijn kinderen mee in zijn films te betrekken waardoor Brian en Denny, gespeeld door Kane en Shane Kosugi, blijkbaar geen auditie moesten doen en navenant vreselijk acteren.

De enige reden waarom je Black Eagle ooit eens gezien moet hebben is dat je een Van Damme fan bent en zodoende zoveel mogelijk van zijn films wilt zien. Dit is één van de oudste uit zijn carrière en dat is te merken. Zijn act met de split en het messenwerpen is nog leuk maar gelukkig werd het later met bijvoorbeeld Kickboxer toch nog de moeite voor JCVD.

avatar van Beertje45

Beertje45

Ik herinner me vooral dat toen de film Bloodsport in de Belgische zalen liep dit ding te huur was in de videotheek. Nog straffer was het gesteld met kickboxer, die liep in de zalen én was al te huur op video. De onbegrensde mogelijkheden in de jaren 80.

avatar van Phantasm

Phantasm

Matig verhaal, redelijk uitgewerkt, beeld had beter gekund, slechte vechtscenes, over het geheel magertjes.

avatar van Lurtz

Lurtz

Draak van een film met helaas weinig Van Damme. Voor de liefhebber in z'n geheel op YouTube te zien.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Shô Kosugi samen met die kinderen.. Pijnlijk grappig. De bedoelingen van deze Black Eagle zijn duidelijk, maar Karson kan er gewoon geen reet van. Ook dat is pijnlijk grappig.

avatar van eka81

eka81

het is nou niet dat je zegt wow...maar slecht kun je het niet noemen. Locatie waar het is opgenomen is prima. Op bepaalde punten goed uitgewerkt, op bepaalde niet. Een aantal korte gevechten en een aantal spannende scenes. Als film niet geslaagd, voor de liefhebber een aantal stukken in de film meer dan geslaagd.

avatar van silversurfer

silversurfer

Metalfist schreef:
Russische Van Damme

had het niet beter kunnen zeggen

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Behoorlijke tegenvaller. Allereerst omdat van Damme slechts een bijrol speelt als sidekick van de badguy, maar de hoofdrolspeler totaal geen uitstraling heeft om een rol als deze te spelen. Ik was dan ook ontzettend verrast dat deze acteur meerdere malen als ninja in films heeft gespeeld. Het verhaal zelf van deze Black Eagle was matig en zo ook de actiescenes die nauwelijks kunnen vermaken.

avatar van TronMan

TronMan

Foute keuze voor die vervelende hoofdrolspeler.. en daarom komt onze Jean Claude veels te weinig in beeld. Voor de rest een vrij saaie film.

avatar van Antinous

Antinous

Deze typische jaren 80 film maar eens uitgekeken en een beetje flut was het allemaal wel. het werd helaas nergens spannend en is dus vrij saai. je kijkt de hele tijd uit naar vechtscenes met van Damme die erg tegenvallend zijn. het oogt verder erg slap. meer wil ik er niet over kwijt

avatar van wizard of midian

wizard of midian

Van Damme speelt zelfde rolletje als in No Retreat, No Surrender, een russische krachtpatser in dienst van de vijand.

Daarmee houd de vergelijking met No Retreat, No Surrender wel op, want dat was nog een interessante film in tegenstelling tot dit saai gedrocht...

Hoewel Van Damme een bijrol speelt, trekt hij alle aandacht naar zich toe in deze film.

Hoofdpersonage, is een aziaat die erg houterig acteert.

Het verhaal lijkt beetje op een aflevering van The A-Team, een saaie aflevering dan...

Enkel Van Damme en de secretaresse die met hem een relatie begon konden mij wat boeien, de rest was slaapverwekkend saai.

Enkel eens kijken als je fan bent van Van Damme, en besef dat dit een mindere film is van hem.