Mukti Bhawan (2016)

India
Komedie / Drama

geregisseerd door Shubhashish Bhutiani
met Adil Hussain en Lalit Behl

Een onheilspellende droom doet de 77-jarige Dayanand Kumar beseffen dat zijn einde nadert. Hij vertelt het zijn zoon. Om de cyclus van wedergeboorte af te maken en de zaligheid te bereiken, wil hij sterven in Varanasi. Als trouwe zoon, ziet Rajiv zich genoodzaakt aan de wens van zijn volhardende vader gehoor te geven en zijn normale leven even te laten voor wat het is. Ze checken in bij hotel Mukti Bhawan (Hotel Salvation) in Varanasi, een hotel voor mensen die daar willen sterven. De dagen daarop is Rajiv bezig met zijn verantwoordelijkheden thuis en bloeit zijn vader juist op in het hotel.