Italians (2009)

1 stem

Italië

geregisseerd door Giovanni Veronesi
met Sergio Castellitto, Riccardo Scamarcio en Kseniya Rappoport

De film vertelt twee verhalen: Het eerste gaat over vrachtwagenchauffeur Fortunato die al vele jaren tussen Rome en de Verenigde Arabische Emiraten op en neer rijdt. Hij vervoert Ferrari's en is nu bezig aan zijn laatste vracht, waarin hij zijn jonge opvolger Marcello de kneepjes van het vak leert. Het tweede verhaal gaat over Giulio, een tandarts in Rome, die zijn huwelijk op de klippen ziet lopen. Er staat een tandartsenconventie in Sint-Petersburg gepland, maar daar heeft hij nu niet zoveel zin meer in. Zijn vriend en collega Fausto wil echter van niets weten: niets beter om een depressie tegen te gaan dat een weekendje Russische goedkope drank en sex.