American Virgin (2009)

Alternatieve titel: Virgin on Bourbon Street

geregisseerd door Clare Kilner
met Rob Schneider, Jenna Dewan en Brianne Davis

Priscilla White is een studente die een beurs heeft van de groep 'Can't Hurry Love', een organisatie die maagd blijven tot het huwelijk promoot. Priscilla moet haar kamer delen met Naz, een wild feestbeest, die vele seksuele avonturen beleeft. Door een wilde nacht brengt Priscilla haar universiteitscarrière echter in gevaar.

avatar van jeroentjuhhhhh
Pijnlijk slecht.

Om meteen met het enige lichtpuntje te beginnen: Jenna Dewan is opzich een leuke verschijning.
Daarintegen bevat de film totaal geen humor, zelfs in de flauwste vorm ontbreekt het hier volledig. Belachelijke poging tot 'komedie'.

Schneider met een rol waar zelfs hij zich voor mag schamen.
Nog een stap triester dan de laatste American Pie films die al beschamend waren voor dit genre.

Hou ontzettend van slappe komedie maar dit heeft daarmee niks van doen, waarmee dan wel? Niks.
Zelfs met flink wat bier op gewoon niet te doen deze meuk.
1.5* Omdat het vlot wegkijkt en Jenna hot is.

avatar van Drs. DAJA
Niet best dit, ik betwijfel ook ten zeerste of Rob Schneider ooit in een film zal spelen die nog degelijk uitpakt. Doorwrongen van cliché's en voor de hand liggende grappen wordt ons een eenvoudig doch totaal ongeloofwaardig verhaal voorgeschoteld. Ik kon helemaal niets met de "ow zo wilde" situaties waar onze protagnist zogenaamd in werd geforceerd en haar verandering gedurende de film doet het glazuur van m'n tanden kraken. Met kromme tenen en gefronsde wenkbrauwen dit festival van dramatisch saai formulewerk uitgezeten.

avatar van RooieBloemkool
American Virgin

Rob Schneider stond in het verleden, met films als The Hot Chick, The Animal, en Deuce Bigalow, garant voor goeie en echte lach-komedies. Ik weet dat hij in de laatste jaren in steeds mindere films speelde, zoals Big Stan, maar ondanks dat was ik toch nieuwsgierig naar deze film.

Het begin van de film, een korte introductie van de filmreeks 'Girls go crazy' welke een grote rol speelt in American Virgin, geeft gelijk het gevoel naar een B-film te kijken. Helaas wordt dit later in de film bevestigt met slecht acteerwerk, een flinterdun verhaal en cliché op cliché.

Hoe gereageerd wordt als Schneider schreeuwt 'Girls go Crazy' is verschrikkelijk onrealistisch gemaakt (ondanks dat het aangename televisie is) en de manier waarop de hoofdrolspelers acteren is ook ver beneden peil. Hoe Priscilla omgaat met haar kuisheid, en haar belofte om hier trouw aan te blijven, vind ik allemaal een beetje over the top. Op de helft van de film kon ik het einde al raden en bij elke scene was de afloop voorspelbaar. Helaas ook nergens een grap wat een grimas, laat staan een brede glimlach, op mijn gezicht wist te toveren.

Aangename beelden en.... verder eigenlijk niets.

avatar van moviemafketel
Komedie is het in mijn ogen absoluut niet. Paar keer moeten glimlachen. Ken die Dewan nog van Step Up en vind het wel een lekkere meid. Ik had gehoopt op een soort American Pie, maar helaas haalde deze film dat bij lange na niet. Genoeg tieten, maar die heb je na een tijdje ook wel weer gezien. Schneider een keer in een ander soort rol. Niet echt de grappenmaker die ik van hem gewend ben. Zijn dochter op het laatst die er even in geschreven is was wel pure armoede van de makers. Echt een ergerlijk slecht stukje was dat. De tieten die ik wou zien waren van Dewan, maar uitgerekend van haar krijgen we maar weinig tot niets te zien. Doe dan alles of niets zou ik zeggen. Film keek verder wel lekker weg hoor, maar zal weer snel uit mijn systeem verdwenen zijn. 2,5 sterren.