When in Rome (2010)

Romantiek / Komedie

geregisseerd door Mark Steven Johnson
met Kristen Bell, Josh Duhamel en Danny DeVito

Beth Harper (Kristen Bell) is een jonge, ambitieuze New Yorker. Het enige probleem is haar complete ongeluk in de liefde. Maar wanneer Beth voor de bruiloft van haar zus naar Rome reist, steelt ze munten uit 'de fontein der liefde'. Dit heeft als gevolg dat ze vanaf dat moment continu achtervolgd wordt door verschillende mannen die haar geliefde willen zijn.

avatar van rep_robert
Ik deel eigenlijk dezelfde mening als Naomi Watts, omwille van Bell eigenlijk deze film gekeken. Erg mooie actrice met vooral een lieve uitstraling.

Echter ontbreekt het in When in Rome compleet aan chemie tussen Bell en Duhamel. Dan kan je veel proberen, maar je gaat je aan alles irriteren. Daar had ik dus last van. Tel daarbij irritante handelingen van haar personage, hoe vaak is ze wel niet van hem weggelopen? Hij zou heus wel een tikkeltje boos mogen zijn hoor. Erg onrealistisch allemaal.

Het zijn enkel een paar flauwe grappen(die je normaal niet in dit genre vindt) en de soms leuke bijrollen van o.a. DeVito die de film van de totale ondergang redden.

Jammer, er had meer ingezeten met dit uitgangspunt. Wat overblijft is een zeer standaard/saai werkje met enkel een paar leuke momentjes die de film niet redden.

avatar van Bruens
leuk ideetje, geen super acteerwerk, maar de intentie was denk ik ook niet om een oscar te winnen. Kijkt makkelijk weg dus dat was wel prima!

avatar van Katharina
BandietjeXL schreef:
wat een balle film
Helemaal waar

avatar van Elineloves
Ik vond hem zo slecht nog niet. Tuurlijk zit hij boordevol clichés en is hij niet beter dan de gemiddelde romantische komedie, maar het heeft zijn charme. Het was niet altijd even grappig, maar ook niet tenenkrommend slecht. Middelmatig.

Bell doet het aardig, ze is een mooie en prettige verschijning, en haar aanbidders zijn ook best leuk. Vijf verschillende mannen achter je aan hebben die je adoreren, kunnen nog wel eens voor rare situaties zorgen. Zo komt Bell van het ene probleem in het andere.

Grootste minpunt is wel de chemie tussen de twee hoofdrolspelers. Dat is een gemis. Wel een hippe soundtrack, met o.a. Jason Mraz, Katy Perry en Adele.

Ook hadden ze best een andere titel mogen kiezen.

avatar van soom
De eerste stem van 2011, voor mij, is een feit. . En gelijk ook een aangenaam, leuk en lekker romantisch filmpje om m'n (film)jaar mee te beginnen, erg goed uitgezocht dus.
Kristen Bell is hartstikke charmant en speelt charmant haar dingen. Gesterkt door het feit dat Josh Duhamel een prettige, knappe Leading Man is, wordt When in Rome (dacht wel aan de Olsen film bij het zien van de titel, meerdere keren), zoals ik al geschreven heb, erg lekker romantisch. Voeg daar nog enkele, andere leuke mannen aan toe, en daar is een romantische film geboren, die erg boeiend is uitgewerkt.

avatar van Metalfist
If you're gonna be a bear, be a grizzly

Normaal gezien laat ik dit soort romantische komedies aan me voorbij gaan, tenzij er een actrice of acteur tussen zit die ik erg waardeer. Dit is het geval bij When in Rome en die waardering gaat vooral naar Kristen Bell. De film leek me wel redelijk leuk maar toen hij juist op DVD uit kwam, was hij nog veel te duur om de gok te wagen. Althans, dat vond ik toch tot ik een ex-rental voor de spotprijs van 5 euro tegenkwam in de videotheek. Direct meegepakt en in de to-see kast gezet. Gisteren wou ik eigenlijk Cobra of Judge Dredd opzetten maar toen realiseerde ik me dat mijn broer die ook graag wou zien, dus koos ik maar voor When in Rome want ik wist dat ik hem voor geen geld ter wereld aan zou krijgen om deze film te zien.

Ik ben dan denk ik ook maar één van de weinige mannen die dit kan waarderen. Ik had de achterkant van de film niet gelezen dus ik wist ook niet waarover de film ging, ik doe dit meestal omdat er met dit soort films vaak teveel wordt vrijgegeven van het verhaal om de hoes te vullen. In het begin leek When in Rome dan ook nogal cliché over te komen. Het meisje dat een workaholic is, de getuige die de perfecte man voor haar blijkt te zijn maar dat loopt mis, ... Er zijn talloze films die hetzelfde verhaal kennen. Ik had niets anders verwacht maar misschien daarmee dat de toevoeging van de 4 mannen die stapelzot op Beth zijn erg goed uitwerkte voor mij. Ik zeg het, ik wist niet waarover de film ging, en was dan ook aangenaam verrast door deze twist. In ieder geval was het hetgeen dat de film in mijn opzicht nodig had want hiermee slaagt hij er toch in om zich ietwat te onderscheiden van soortgelijke films in het genres. De situaties tussen de 4 (eigenlijk zijn het er 5 maar de padre verschijnt pas eigenlijk echt op het einde) en Beth zijn vaak erg leuk en worden vermakelijk uitgewerkt. Natuurlijk blijft het allemaal erg cliché en voorspelbaar maar het kan toch niet dat er mensen naar dit soort films gaan kijken met het idee dat ze de nieuwe Mulholland Drive of iets dergelijks voorgeschoteld gaan krijgen.

Ik deed dit puur en alleen voor Kristen Bell. Ik ben fan van haar geworden toen ik haar voor het eerst in Veronica Mars zag verschijnen en sindsdien verschijnt ze in redelijk veel films of series die ik volg, de ene moment onverwachts en de andere moment omdat ik speciaal naar de film op zoek ging. Soit, in ieder geval begint Bell zich te profileren als één van mijn favoriete actrices want ook hier is ze weer erg leuk. Ze heeft iets verschrikkelijk schattig en onweerstaanbaar over zich waardoor ik naar haar kan blijven kijken en elke scène zit ik met een serieuze glimlach op mijn mond. Ik blijf me er ook altijd van verbazen hoe jong ze er eigenlijk uitzien. In 2010 was Bell juist op tram 3 gesprongen maar ze ziet er nog altijd als een heerlijke meid uit van 20 jaar. In ieder geval is ze een meerwaarde voor dit soort romantische komedies maar ik hoop wel dat ze zich hier niet op gaat vastpinnen. Hoe vermakelijk ik ze ook vind in dit soort rollen, ze kan gerust wel wat meer aan. Stiekem hoop ik dat ze ooit toch nog Harley Quinn in een Batman film verwerken en Bell hiervoor casten. Josh Duhamel kende ik alleen maar van de Transformers films maar daar liet hij nu niet zo'n gigantische indruk achter. Ook hier bij When in Rome is hij eigenlijk perfect verwaarloosbaar en de chemie tussen hem en Bell is dan ook soms ver te zoeken. Neen, dan zijn de bijrollen beter gecast. Het leukste was natuurlijk de kleine Danny DeVito. Ik had hem hier totaal niet in verwacht maar hij doet het erg leuk maar dat geldt natuurlijk ook voor de 3 anderen, Will Arnett, Jon Heder en Dax Shepard. Maar When in Rome steekt vol met acteurs waarvan ik niet had gedacht dat ze zich hiervoor gingen lenen zoals Don 'James Crockett' Johnson uit Miami Vice. Erg leuk allemaal.

In ieder geval een stuk beter dan ik had gedacht. Bell blijft ontzettend aandoenlijk maar de rest van de cast, met een kleine uitzondering betreffende Duhamel, komt erg vermakelijk over. Voorspelbaar? Ja. Cliché? Ja. Dat kan echter allemaal geen kwaad want Johnson brengt het allemaal op een leuke manier.

georgia?OMG!
is eigenlijk een beetje onbegrijpelijke film.... maarja, je moet er maar aan wennen he?

avatar van Metalfist
Wat is er onbegrijpelijk aan?

Geweldige scène als Bell in die fontein kruipt (in het begin)!

Ik houd over het algemeen totaal niet van rom coms maar dit is een verrassende uitzondering.
Ik heb om sommige scenes smakelijk moeten lachen want in dit geval is het ook een absurde fantasy comedie.
Niet één van die slappe doorsnee lach en traan gevalletjes waar de nadruk meer op de rom dan op de com ligt. Vooral de scene in het blackout restaurant heeft behoorlijk op mijn lachspieren gewerkt.
En de aanbidders van Beth zijn ook prachtige typetjes om naar te kijken.
En Josh Duhamel viel ook helemaal niet tegen in deze komische rol.
Prima vermaak.

avatar van Number23
Niemendalletje dat vooral veel irritaties oproept. Verhaal gaat veel te makkelijk en ook hiet had een iets langere speelduur beter geweest

avatar van Aapje81
Matige romantische komdie met charmante hoofdrolspelers maar een erg flauw en nietszeggend scenario. Vooral Kristen Bell verdiend beter.

avatar van Fran
Leuke romcom die in het begin wel moeilijk op gang komt. Het begint allemaal behoorlijk gehaast. Je ziet ongeveer 5 minuten van Beth in NY en daarna zit ze al in het vliegtuig naar Rome. De kijker krijgt niet echt de tijd om even te acclimatiseren. Maar vanaf het moment dat Beth in de fontein klimt neemt de regisseur wat meer de tijd en is het veel prettiger kijken.

Er is lekker veel chemie tussen de hoofdrolspelers dus dat is altijd een groot pluspunt. Ik vind wel dat de film het voornamelijk van de romantiek moet hebben want qua komedie vind ik hem minder uit de verf komen. De aanbidders vond ik niet eens zo heel grappig. Het enige grappige moment is als ze met zijn allen in die ontzettend kleine auto zitten en ze de lift in rijden.

Desalniettemin is dit een lekker relaxed filmpje om te bekijken.

Slechte romcom over een meisje die de ware nog niet gevonden heeft en waarbij een magische wensfontein het één en ander verspoedigd. Het verhaal hangt werkelijk van toevalligheden aan elkaar. Het rom-gedeelte is te saai (en dat komt mede door de twee hoofdrolspelers), en het com-gedeelte is te flauw. Ook zijn de bijrollen eerder irritant dan grappig. Er is zeker iets mis met een film als de aftiteling (de personages uit de film dansend) nog het leukst is.

avatar van 4leafclover
Vond het een beetje maf verhaal....maar wel grappig met verstand op nul
Josh Duhamel maakt een hoop goed...wat een heerlijkheid

Kristen Bell is een leuke meid en haar rol in "Forgetting Sarah Marshall" was best goed maar wat ze daarna heeft uitgebracht is niet veel soeps. In de films die ik daarna heb gezien speelt ze erg preuts en niet sexy. Deze film is waarschijnlijk haar dieptepunt tot nu toe want het verhaal is zo flauw en belachelijk als maar wat en ook totaal niet grappig. In deze film acteert Kristen Bell dramatisch slecht en ziet ze er ook niet sexy uit, degene die er wel sexy uitzag was de wulpse Alexis Dziena. De rol van flut acteur Josh Duhamel (o.a. bekend van de Transformer zooi) was ook niet geweldig maar Danny DeVito spande de kroon met zijn belachelijke rol als worstenkoning De andere verschillende mannen die verliefd op Kristen Bell zijn in deze film zijn het vernoemen niet waard zo slecht en irritant waren ze. Nee deze achterlijke film kun je beter niet kijken en het is te hopen voor Kristen Bell dat ze snel weer eens een fatsoenlijke rol krijgt want anders is het snel over met haar.

avatar van rotem
Wat een voorspelbare slechte komedie. Van Kirsten Bell ben ik ze beter gewend.

avatar van flyer
Slechte film met slappe grappen. Denk dat een aantal bekende acteurs het publiek moest lokken. Snel vergeten

avatar van Tun-89
Onverwachts bleek dit toch een erg leuke Komedie te zijn!
Paar mooie plaatjes van Rome, i like.
Geen moment verveeld, kijkt lekker weg.
Leuke RomCom.

3 *

avatar van Decec
Een redelijk komedie/romantiek film...
Komedie is mijn genre niet...
Geen goede acteerwerk...
Geen spannend verhaal...
Wie houdt van komedie, dan moet je maar kijken?
Wel een goede achtergrond muziek (DTS en Dolby)...
Geen aanrader...
Oh ja, wel leuk bekende stad Rome gezien...

avatar van Aazhyd
Wat een ongelooflijk duffe, flauwe doorsnee romcom. Echt drie keer niks.

avatar van Noodless
Matig, maar niet vervelend.

Bell en Duhamel vullen hun rollen naar behoren in en Danny DeVito vond ik wel leuk als worstenkoning. Maar dan heb je het wel min of meer gehad op gebied van komische scènes.
De andere aanbidders komen wat flauwtjes en irritant over. Het verhaal doet me denken aan een andere komische film waarvan mij de titel nu op het moment ontgaat. 5/10

avatar van J.Ch.
Gewoon een leuke film, naar mijn mening, niet meer en niet minder. Het verhaal zit vol clichés, wat binnen het genre bijna onontkoombaar is, maar nergens wordt het echt ergerlijk. Zowaar wist de film mij op het eind nog te verrassen, pas een paar minuten voor de onthulling kwam ik op het idee dat het muntje wel eens van de pastoor kon zijn, en niet van de Ware Jacob. Meestal zie ik dat soort dingen mijlenver aankomen, maar het is zeker fijn een keer verrast te worden.

Daarnaast is When in Rome ook daadwerkelijk grappig. De humor is niet van de bovenste plank, maar de film is een stuk grappiger dan de meeste films die zich romantische comedy noemen. De meeste lof hiervoor gaat naar Kristen Bell, maar ook de vier betoverde aanbidders dragen hun steentje bij. Josh Duhamel kon er wel mee door. Wat voor mij belangrijk is, is dat de film zichzelf niet ál te serieus neemt. Met vijf mensen in een piepkleine een auto in de lift van een museum, dat is zo flauw dat het weer leuk wordt.

Aardig verhaaltje, best grappig, clichés die niet over de grens van het ergerlijke heen gaan: prima te zien, deze film.

avatar van K. V.
'k vond het nog een leuke film en heb een aantal keren moeten lachen. De film zag er trouwens ook nog goed uit ook.
Ook de cast deed het prima. Heel wat bekende namen die de revue passeren.
Natuurlijk is het oh zo voorspelbaar, maar 'k vond het zeker niet storend. Ook de speelduur zat goed, waardoor het tempo prima was.
'k had geen verwachtingen bij deze film, maar hij is me prima bevallen.

Het begin is vlot en goed en de gebeurtenissen in de fontein laten een plezierig vervolg verhopen maar spijtig genoeg is wat volgt eerder flauw. De kandidaat-minnaars zijn al te mal en erg grappig is het zelden.
Gelukkig lopen dergelijke romantische komedies gewoonlijk goed af, zodat er nog een goed gevoel overblijft. Dit is hier ook zo, op het nippertje dan wel en met nog een vrolijke kronkel in het plot.
Kristen Bell en Josh Duhamel zitten als gegoten in dergelijke romcoms.

avatar van Marvinleeaday
Best een aardige romkom, een ruime 3.

avatar van Panta Rei
Zit nu te kijken. Heerlijke film, gewoon zien en niet te veel analyseren.

Een komedie die me best is bevallen.
2 Mooie locaties, Rome en New York.
En een cast die het best wel goed deed.
Het gebeurt zelden, maar heb me wel vermaakt met deze komedie.