(500) Days of Summer (2009)

Alternatieve titel: 500 Days of Summer

3,60

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Marc Webb
met Joseph Gordon-Levitt, Zooey Deschanel en Geoffrey Arend

Tom ontwerpt wenskaarten voor zijn beroep en is een hopeloze romanticus. Hij is erg aangeslagen wanneer hij door zijn vriendin Summer aan de kant wordt gezet. Hij gaat heen en weer tussen verschillende periodes in de 500 dagen die ze samen waren om erachter te komen waar het fout is gegaan.

641 BERICHTEN 105 MENINGEN
avatar van Poisonthewell
geplaatst: 20 december 2008, 07:16 uur [permalink]
De king & queen van de post-2000 Amerikaanse indie na Manic weer samen in een film! Mijn verwachtingen zijn hoog...

geplaatst: 18 januari 2009, 04:26 uur [permalink]
Na de trailer gezien te hebben, lijkt me dit wel een leuke film. De voice-over in de trailer is misschien wel wat te veel van het goede, maar voor de rest ziet het er goed uit.

avatar van edejong
geplaatst: 19 januari 2009, 12:38 uur [permalink]
HarmJanStegenga schreef:

Zou inderdaad best wel wat kunnen worden!

avatar van AHWA
geplaatst: 21 januari 2009, 09:35 uur [permalink]
Ik smelt al voor Zooey in de trailer 🙂

geplaatst: 25 januari 2009, 22:42 uur [permalink]
lijkt me wel lachen

avatar van Phoenix
geplaatst: 23 april 2009, 19:35 uur [permalink]
Lijkt weer zo'n heerlijk klein diamantje met geinige vondstjes en subtiele grapjes.

Doet ook erg feel good aan, al hangt de break-up toch altijd als het welbekende zwaard boven het hoofd.

avatar van PartyCrasher
geplaatst: 29 mei 2009, 18:22 uur [permalink]
Looks like fun,!

avatar van Brooklyn
geplaatst: 25 juni 2009, 14:23 uur [permalink]
De scene in de lift aan het begin van de trailer is heerlijk

"I love The Smiths"

Ik zou ook meteen verliefd worden dan 🙂

avatar van Gizzmann
geplaatst: 14 juli 2009, 22:26 uur [permalink]
Lijkt me aan de ene kant wel er geforceerd feel-good, luchtig en fris. Aan de andere kant weet ik gewoon dat ik dit geweldig ga vinden 😉

avatar van HVP87
geplaatst: 1 augustus 2009, 13:02 uur [permalink]
Zien! Zien! Zien! Zien! Zien! Zien! Zien! 😛

Justice4All
geplaatst: 6 augustus 2009, 07:47 uur [permalink]

geplaatst: 9 augustus 2009, 13:47 uur [permalink]
Hier een leuke video. 🙂

Film krijgt overigens (bijna) alleen maar lof en doet het erg goed op IMDb. Staat op het moment zelfs in de top 250, ben nog steeds erg benieuwd. De chemie tussen Levitt en Deschanel is gewoon ongelovelijk.

geplaatst: 9 augustus 2009, 13:52 uur [permalink]
Werd op Twitch anders zwaar bekritiseerd.

geplaatst: 9 augustus 2009, 14:02 uur [permalink]
Dat kan. Niet iedereen kan- en zal de film geweldig vinden.

geplaatst: 17 augustus 2009, 14:56 uur [permalink]
Kan niet wachten tot deze film in de bioscoop te zien is.

avatar van weaselweasel

geplaatst: 18 augustus 2009, 19:41 uur [permalink]
Zooey Deschanel 🙇
Ben heeel benieuwd

geplaatst: 24 augustus 2009, 00:26 uur [permalink]
film net gezien in de bios bij sneak preview. Ik kreeg alleen te horen dat het een romantische komedie zou zijn dus had meteen zoiets van aaaah nee een wijvenfilm, maar toen de film begon herinnerde ik de trailer die ik een tijd geleden gezien had.

Ik vond het een leuke film om met je date te kijken. De film zit goed in elkaar, even aan wennen maar na een tijd heb je het snel door, iig niet zo voor de hand liggend dan de meeste rom. komedies.

Ik zeg een dikke 3,5!

avatar van Chocky
geplaatst: 25 augustus 2009, 01:04 uur [permalink]
Net gezien bij sneakpreview.
Een anders dan anders romantische comedy met geweldig droge humor.

avatar van Boogeyman
geplaatst: 6 september 2009, 01:57 uur [permalink]
500 days of summer is orgineel in zijn genre, alhoewel het dezelfde simpele humor is waarmee ze je willen vermaken is de verhaallijn iets orgineler en sterker. Het camera werk vond ik zelf zeer goed, in tegenstelling tot een aantal andere film die ik recent gezie heb.

Dus leuke rom/kom zit hier en daar wat humor in verwerkt maar het heeft een anders plot als het gemiddelde.

+ puntje: geen clichés!

avatar van Niqk
geplaatst: 11 september 2009, 00:07 uur [permalink]
fijne doch confronterend... veel dingen heb ik recentelijk ook zelf meegemaakt en op die momenten kreeg ik dan toch wel een brok in mn keel. maar verder.. super film!.. geweldig hoe je ook een keer ziet wat er gebeurt NA '...and they lived happily every after'

avatar van Niqk
geplaatst: 11 september 2009, 00:08 uur [permalink]
Boogeyman schreef:

+ puntje: geen clichés!

wat nou geen cliches... en dat hele gedoe met dat gedans in het park dan? MEGA CLICHE!

avatar van Boogeyman
geplaatst: 11 september 2009, 04:02 uur [permalink]
Das zeker waar beetje verstrooit, maar niet dat ik mij er echt aan geërgerd heb. Heb zelf een hekel aan clichés aan het einde wat in dit geval niet zo was.

avatar van lyn.theresa
geplaatst: 14 september 2009, 15:23 uur [permalink]
Super film. Grappig en leuk, maar ook heel eerlijk. Geen standaard einde zoals de meeste andere romcoms.
Moet wel zeggen dat ik met gemengde gevoelens de bios uitliep, niet over of de film wel of niet goed is, maar om het thema en de situaties die er neergezet worden. Ik vond het net als Niqk confronterend.

Verder vond ik Zooey Deschanel en Joseph Gordon-Levitt zeer aangenaam om te zien, zeer goed gecast!

@Brooklyn: ik ook. Als het een jongen was geweest dan 🙂

avatar van Phille
geplaatst: 15 september 2009, 00:27 uur [permalink]
Heel leuke boy meets girl. Weinig nieuws, maar toch een beetje origineel en dus een heel vermakelijke feel good movie. Schitterende soundtrack ook by the way.

avatar van namingway24
geplaatst: 16 september 2009, 00:04 uur [permalink]
Een nieuwe romantische komedie met mijn lieve Zooey? I'm in!

avatar van m1701
geplaatst: 21 september 2009, 09:41 uur [permalink]
Vond em niet zo heel bijzonder!
Eerder erg langdradig.
Acteerwerk was wel erg goed, vandaar mijn half puntje extra
Maar hoef em zeker niet nog een x te zien!

geplaatst: 21 september 2009, 11:46 uur [permalink]
Zooey Deschanel is al reden genoeg om deze film te gaan bekijken.

avatar van jacobine_rodijk
geplaatst: 21 september 2009, 12:38 uur [permalink]
Na een paar dagen kunnen laten bezinken toch maar besloten om deze te verhogen naar een 4,5*

Heerlijke film gewoon, de perfect uitgekozen soundtrack staat met regelmaat aan en kan niet wachten om hem voor een tweede keer te zien. Levitt speelt een erg sympathieke, normale jongen die als een blok valt voor Deschanel, wiens rol Summer op het lijf staat geschreven.

Paar kleine minpuntjes zoals de stereotypische karakters (de oversekste vriend, het alleswetende 10-jarige zusje) weerhielden mij om dit te verhogen in eerste instantie, maar de film had wat leuke dialoog en conflicten misgelopen ware het niet voor hun.

geplaatst: 21 september 2009, 21:03 uur [permalink]
prachtige film, een unicum in de filmgeschiedenis
origineel, romantisch, mooi, bitterhard, fantasierijk, ... prachtig!!!

avatar van wwelover
geplaatst: 22 september 2009, 00:13 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ik hou erg veel van romantische komedies, en ik mag toch wel zeggen dat dit één van de leukste romkoms is die ik heb gezien, wat heb ik gelachen en genoten zeg. Vrijwel alle grappen zijn geslaagd. De film is totaal niet cliché of voorspelbaar. De karakters zijn allemaal erg leuk, ook van de bijfiguren. Daarnaast is de muziek goed en vind ik de manier waarop ze spelen met springen van de ene dag naar soms 150 dagen later echt briljant. De film maakte me in ieder geval erg vrolijk.

De dansscene is echt te hilarisch voor woorden en een hele fijne knipoog naar o.a. Enchanted. Ook de slot zin, My name is Autumn is briljant!

De cast is erg leuk, alle bijrollen zijn prima. En Levitt speelt echt heel goed had ik niet van hem verwacht, maar hij is echt gegroeid tot een prima acteur. En ja Zoey is een goede actrice en natuurlijk prachtig om te zien.

Ik ga voor een mooie 4;5*