Whirlpool (1970)

Denemarken / Verenigd Koninkrijk
Drama / Horror

geregisseerd door José Ramón Larraz
met Karl Lanchbury, Vivian Neves en Pia Andersson

Theo is een vreemde jonge man die samenwoont met zijn tante - een vrouw van middelbare leeftijd - ergens in een afgelegen landhuis in de bossen. Hij is een dwangmatige fotograaf, en dat inspireert Julia, een ambitieus jong fotomodel, om bij hen te logeren. Maar wat Julia niet weet is dat Theo er verschrikkelijke gewoonten op nahoudt.

avatar van perceived
Nauwelijks boeiend, slecht geschoten en nogal wat semi-erotische opvulling. Leuke rariteit om gezien te hebben, dat dan weer wel.

perceived schreef:

Precies. Een vreemd allegaartje waar aardig wat knip- en plakwerk in is gaan zitten om er nog wat van te maken. De Italiaanse geluidsband is Engels gedubt en de beelden zijn afkomstig uit twee verschillende kopieën. Had dan maar meteen die irritante time inserts op sommige beelden verwijderd, wat dat had best gekund.

Op zich is het best een sfeervolle thriller, zo Brits als maar kan en helemaal jaren zeventig, met te lange wimpers en te korte rokjes. Er wordt ongelooflijk veel in gedronken uit rare zwarte longdrinkglazen. Het verhaal is redelijk onderhoudend, het acteerwerk is 'decent' en de seks is kinky. Een absoluut foute film, en dat is dan weer leuk. Had een betere restauratie verdiend.