On the Other Hand, Death (2008)

Verenigde Staten / Canada
Misdaad / Mystery

geregisseerd door Ron Oliver
met Chad Allen, Sebastian Spence en Margot Kidder

Wanneer de bewoners van een buurt enorme sommen geld aangeboden krijgen om hun huis te verkopen aan een projectontwikkelaar, weigert enkel een ouder lesbisch koppel. Kort daarop wordt hun huis vernield. De vraag is of het hier gaat om anti-homogeweld of andere motieven...

avatar van brave71
Dacht ik: oh nee, weer zo'n gay movie.......maar heb hem toch gekeken en ik was eigenlijk aangenaam verrast.

Het gay gedeelte vond ik helemaal niet storend omdat het beperkt is.
Verder loopt de film lekker vlot door en verveelt je geen moment en zoals het hoort zit je tot aan de ontknoping te puzzelen wie het gedaan heeft.

Zeker een film om een keer te gaan kijken.

avatar van b00ts
B-film/tv-film. Aardig verhaal, geen gay movie inderdaad. Ik ben geen helderziende maar dat puzzelen waar brave71 het over heeft vond ik wel meevallen.

Ik was een groot liefhebber van de Mike Hammer films en op een of nadere manier doen de Donald Strachey mysteries mee daaraan denken. Een groot verschil is natuurlijk dat hier de hoofdpersoon homoseksueel is en getrouwd net zijn vriend. On the Other Hand, Death is, na Third Man Out en Shock to the System, het derde deel dat uitgekomen is. De rol van detective Donald Strachey lijkt Chad Allen op het lijf geschreven. Ik blijf het verschrikkelijk leuk vinden en ben benieuwd naar deel 4: Ice Blues.

Aardige thriller met een homosexueel tintje , Margot Kidder
ziet er in tussen zo slecht uit dat ze mee kan doen in een nieuwe zombie film.

avatar van Ben de Hoog
Wauw, wat een flutfilm. Raakt kant nog wal en er zijn belangrijke stukjes uit de puzzel weg. Opent er een scene dat die detective weet dat die ene pot een geheim heeft. Zomaar....uit het niets weet hij dat. Het niveau is werkelijk niet anders dan een aflevering van "The Dukes of Hazard". Alleen is 95 procent in deze film homo. Dit is gewoon een Nickelodeon-film.

Slechte film zeg. en meer als 3 punten hier