Ice Blues (2008)

Mystery

geregisseerd door Ron Oliver
met Chad Allen, Sebastian Spence en Daryl Shuttleworth

Donald Strachey krijgt met zijn meest gecompliceerde zaak ooit te maken, als zijn partner Tim hem vraagt een gulle anonieme donateur van een jeugdcentrum op te sporen. Al snel komt Donald terecht in een wervelwind van gevaar. Als dan ook nog eens de advocaat, die de donatie regelde, dood gevonden wordt, zal Donald zijn zoektocht moeten versnellen om de moordenaar te pakken te krijgen, voordat hij weer toeslaat.

Na Third Man Out, Shock to the System en On the Other Hand, Death, de vierde "Donald Strachey Mysteries"- film. Doet me zo sterk denken aan de Mike Hammer (tv) films uit de jaren tachtig, die ik geweldig vond. Dus waarschijnlijk ben ik in mijn enthousiasme met mijn beoordeling niet helemaal objectief. In ieder geval hoop ik dat er meer delen komen.

avatar van Lefgozer
Gisteren deze film, en On the Other Hand, Death (2008), bij toeval gekeken via MGM On Demand (Ice Blues staat er inmiddels niet meer op). Had daarvoor nog nooit van de Donald Strachey mysteries gehoord.

Moet zeggen dat het lekker luchtige detective filmpjes zijn. Het "gay" aspect valt ook wel mee en is niet storend (vooral niet in Ice Blues), ook al kon het in On the Other Hand, Death wel wat minder wat mij betreft. Acteerwerk van de hoofdpersonen is degelijk, sommige bijpersonen (zoals die lesbiennes in On the Other Hand, Death) matig. Luchtige detective films dus met de nodige humor.