Office Christmas Party (2016)

Alternatieve titel: Office Party

Verenigde Staten / India

geregisseerd door Josh Gordon en Will Speck
met T.J. Miller, Jennifer Aniston en Jason Bateman

In 'Office Christmas Party' dreigt de CEO van een familiebedrijf de afdeling van haar feestende broer Clay te sluiten. Clay en zijn technisch directeur roepen hun collega's bij elkaar en organiseren een groots kerstfeest in een poging om een potentiële klant te trekken dat moet leiden tot een verkoop waarmee ze hun baan kunnen redden. Het feest loopt al snel uit de hand.

avatar van Noodless
Wat een zooitje is me dit.....maar wel een belachelijk leuk zooitje
Natuurlijk wordt het feestje uitvergroot tot een hilarisch, zuip en seksfeestje waardoor over the top scènes zich in een snel tempo op stapelen. En hier werkte het wel komisch dankzij de cast die hun personages leuk vertolken. Naar het einde toe wordt het wat minder omdat het verhaal ook afgerond moet worden en daar laat het wel wat steekjes vallen. Typisch een melige uitwerking dat alles e goed komt ( en dan bedoel ik alles ) , ook na zo'n crazy party. Maar ja, dat nemen we dan erbij. Gewoon een leuk tussendoortje tijdens deze kerstdagen. 6/10

Heerlijke comedy. Leuke en grappige scenes op een feestje dat lekker uit de hand loopt.
Leuke acteurs die goed in hun rol zitten.

avatar van mnrk
Vin Diesel ain't got shit on me!

Dit was gewoon een leuke komedie van Josh Gordon en Will Speck...

Het verhaal is natuurlijk niet zo bijzonder en best wel voorspelbaar maar door alle grappen en de sfeer die er is kijkt deze film gewoon lekker weg...

De gehele cast is in orde en vullen elkaar prima aan...

Matig.

't Is dan een ook rare keuze om een party comedy te maken met mensen als Bateman, McKinney en Aniston in de hoofdrol. Bateman en Aniston zijn dan nog wel comedy-proof, maar echt niet in een films als deze, daarvoor hebben ze toch een iets te saai imago (waar ze trouwens ook in deze film niet vanaf komen).

Verder redelijk klassiek van opzet, met hier en daar een geslaagde grap, maar ook veel saaiere momenten en grappen die gewoon compleet in het water vallen. Gelukkig ook geen trailer gezien vooraf, dan is sowieso het beste al van een film als deze weg.

Vervelend einde ook. Film was dan al lang gedaan maar omdat er toch nog een happy einde aanmoet wordt er plots nog een hoop idiote bullshit verzonnen om het alsnog goed te doen aflopen. Niet dat het plot het belangrijkste is in een comedy, maar spendeer er dan ook niet zoveel aandacht aan, het maakt je film korter en leuker als je sommige zaken niet probeert uit te leggen of gewoon staalhard negeert.

Net genoeg voor een keertje, maar verder niet echt speciaal.

avatar van john mcclane 2
Met zo’n cast verwacht net even wat meer . En het geheel voelt niet erg nieuw aan .
Toch is het een amusante komedie , waarin Miller lekker los mag gaan ( altijd leuk ) .
Geen dijenkletser , maar genoeg leuke momenten om je aandacht er bij te houden .

avatar van Elchapo
Leuke film die gezellig aanvoelt en lekker wegkijkt,3.5 stars.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Best een vermakelijk filmpje, niks nieuws onder de zon maar tegelijkertijd ook niet heel vervelend.
Leuke rol voor Jennifer Aniston! Het einde had wat minder geforceerd gemogen, maar helaas.

Voor een keertje best te doen.

avatar van Arri
Zeer matig.

avatar van tommykonijn
Een kerstfilm over een groep werknemers die de kerstborrel iets te groots aanpakken, waardoor deze volledig uit de hand loopt. Het gegeven klinkt erg leuk en het grootste deel van de cast heeft zich inmiddels wel bewezen. Helaas is Office Christmas Party vooral heel erg flauw. Ik kan mij niet voorstellen dat hier niet meer in had gezeten. Het wil om de één of andere reden nooit echt grappig worden. Het had allemaal sowieso nog wat absurder gemogen, maar wat het vooral is: de personages werken niet. De meeste werknemers ben ik nu, slechts enkele dagen na het zien van de film, allemaal volledig vergeten. Enkel het viertal dat ik al kende, kan ik me nog kan herinneren en ook zij kunnen dit zooitje niet redden. Jennifer Aniston speelt dan ook een wel heel koud typetje hier. Een personage a la Rachel Green ligt haar beter en was hier volgens mij ook beter tot zijn recht gekomen. De film was al niet geweldig, maar bereikte een dieptepunt met dat belachelijke subplot tegen het einde waar Miller doordraait. Dat laatste halfuur vond ik tergend langdradig en het mierzoete einde komt niet tot zijn recht. Leuke poging om op het succes van The Hangover mee te liften, maar ik hoef dit niet nog eens te zien.

avatar van macrobody
Neem twee acteurs uit twee hele grappige series en maak er een film mee. Absoluut geen garantie voor succes getuige deze film. Echt heel slecht. Voornamelijk door de tenenkrommende teksten die heel geforceerd grappig moeten zijn. Misschien dat die Amerikanen nog altijd voor de poep en pies humor vallen maar ik vind er niets aan. Met twee sterren ben ik echt in een goede bui.

Misschien dat het de leeftijd is maar een film die wel leuk was in deze categorie was Bachelor Party (1984) - MovieMeter.nl

Die kan ik me nog altijd herinneren als een film die wel grappig was.

avatar van Daan258
Gewoon een aardige film om rond de kerstdagen te kijken.
Het is allemaal niet zo bijzonder maar het keek prima weg. Hier en daar zeker wat leuke momenten maar toch het wel wat grappiger gemogen. wel een leuke cast bij elkaar.

5,5/10

avatar van Antonev
Ik zie het al helemaal voor me. De makers/bedenkers van deze film komen samen om aan een grandioos project te werken. Op een groot whiteboard in het midden van de vergaderzaal staat met grote letters gekalkt: de leukste film van het jaar (uiteraard met een paar vette strepen onder de tekst). Er wordt vervolgens zo hard mogelijk gewerkt om zoveel mogelijk leuke dingen in anderhalf uur te proppen.

Wat is de uitkomst? Heel veel leuke dingen in anderhalf uur... Wat men gemaakt heeft is een film met een flinterdun verhaal, wat vervolgens opgetuigd is met veel grappige oneliners en gebeurtenissen. Helaas wordt het allemaal bij elkaar gehouden met plakband.

Toegegeven, er zitten leuke personages tussen (de HR dame kon me wel bekoren), maar ook minder leuke (Anniston valt wat uit de toon als harde tante die vervolgens ontdooit). Veel grappen zijn geslaagd, maar ook vele zijn goedkoop en makkelijk.

Als het verhaal het dan ook enigszins laat afweten, dan houd je een matig geheel over. Kort gezegd is het met vlagen wel vermakelijk, maar over de gehele speelduur komt het toch echt tekort.

avatar van Mitakcor
Wat een waardeloos verhaal. Maar dat was me het feestje wel!

avatar van missl
Het wordt nergens echt grappig maar toch vermakelijk.

avatar van Sylvia@vliss
ik heb genoten
heerlijk ontspannen
zonder nadenken

Niet bepaald een film om in de juiste kerstsfeer te komen, maar op sommige momenten best leuk. Te midden van de “normale” suikerzoete kerstfilms die dit weer eens wat anders. Ik heb mij redelijk vermaakt.

avatar van panax
leuke comedy
leuke cast
grappig genoeg !!

avatar van Rickyman
Nee, dit was voor mij geen leuk kerstfeestje.