Office Christmas Party (2016)

Alternatieve titel: Office Party

geregisseerd door Josh Gordon en Will Speck
met T.J. Miller, Jennifer Aniston en Jason Bateman

In 'Office Christmas Party' dreigt de CEO van een familiebedrijf de afdeling van haar feestende broer Clay te sluiten. Clay en zijn technisch directeur roepen hun collega's bij elkaar en organiseren een groots kerstfeest in een poging om een potentiële klant te trekken dat moet leiden tot een verkoop waarmee ze hun baan kunnen redden. Het feest loopt al snel uit de hand.

avatar van Noodless
Wat een zooitje is me dit.....maar wel een belachelijk leuk zooitje
Natuurlijk wordt het feestje uitvergroot tot een hilarisch, zuip en seksfeestje waardoor over the top scènes zich in een snel tempo op stapelen. En hier werkte het wel komisch dankzij de cast die hun personages leuk vertolken. Naar het einde toe wordt het wat minder omdat het verhaal ook afgerond moet worden en daar laat het wel wat steekjes vallen. Typisch een melige uitwerking dat alles e goed komt ( en dan bedoel ik alles ) , ook na zo'n crazy party. Maar ja, dat nemen we dan erbij. Gewoon een leuk tussendoortje tijdens deze kerstdagen. 6/10

Heerlijke comedy. Leuke en grappige scenes op een feestje dat lekker uit de hand loopt.
Leuke acteurs die goed in hun rol zitten.

avatar van mnrk
Vin Diesel ain't got shit on me!

Dit was gewoon een leuke komedie van Josh Gordon en Will Speck...

Het verhaal is natuurlijk niet zo bijzonder en best wel voorspelbaar maar door alle grappen en de sfeer die er is kijkt deze film gewoon lekker weg...

De gehele cast is in orde en vullen elkaar prima aan...

Matig.

't Is dan een ook rare keuze om een party comedy te maken met mensen als Bateman, McKinney en Aniston in de hoofdrol. Bateman en Aniston zijn dan nog wel comedy-proof, maar echt niet in een films als deze, daarvoor hebben ze toch een iets te saai imago (waar ze trouwens ook in deze film niet vanaf komen).

Verder redelijk klassiek van opzet, met hier en daar een geslaagde grap, maar ook veel saaiere momenten en grappen die gewoon compleet in het water vallen. Gelukkig ook geen trailer gezien vooraf, dan is sowieso het beste al van een film als deze weg.

Vervelend einde ook. Film was dan al lang gedaan maar omdat er toch nog een happy einde aanmoet wordt er plots nog een hoop idiote bullshit verzonnen om het alsnog goed te doen aflopen. Niet dat het plot het belangrijkste is in een comedy, maar spendeer er dan ook niet zoveel aandacht aan, het maakt je film korter en leuker als je sommige zaken niet probeert uit te leggen of gewoon staalhard negeert.

Net genoeg voor een keertje, maar verder niet echt speciaal.

avatar van john mcclane 2
Met zo’n cast verwacht net even wat meer . En het geheel voelt niet erg nieuw aan .
Toch is het een amusante komedie , waarin Miller lekker los mag gaan ( altijd leuk ) .
Geen dijenkletser , maar genoeg leuke momenten om je aandacht er bij te houden .

avatar van Elchapo
Leuke film die gezellig aanvoelt en lekker wegkijkt,3.5 stars.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Best een vermakelijk filmpje, niks nieuws onder de zon maar tegelijkertijd ook niet heel vervelend.
Leuke rol voor Jennifer Aniston! Het einde had wat minder geforceerd gemogen, maar helaas.

Voor een keertje best te doen.

avatar van Arri
Zeer matig.