• 8.299.937 stemmen

Geregisseerd door: Gary Winick

Met onder meer: Anne Hathaway, Kate Hudson en Candice Bergen

Releasedatum: 26 maart 2009

Plot Bride Wars

"May the best bride win."

Bride Wars gaat over twee hartsvriendinnen (Hudson en Hathaway) die elkaars rivalen worden als ze dezelfde datum blijken te hebben gekozen om te trouwen. Ze strijden om de locatie, de voorzieningen en de gasten.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van ILDIB

ILDIB

Jennifer Connolly, Elisabeth Shue, Portia de Rossi, Neve Campbell en zo nog een aantal. Prachtige actrices die na een aantal jaar hebben toegegeven aan t anorexia virus en nog maar voor een schijntje de uitstraling van vroeger hebben.

Anne Hatheway lijkt dezelfde kant op te gaan helaas. Wat zag ze er deze film vreselijk slecht uit, dodelijk vermoeid met ingevallen gezicht. Jammerlijk.

De film kent zo wat grappige momenten, maar is verder een niemandalletje..

avatar van Masterbrain

Masterbrain

Hoe haalde ik het in mijn hoofd om overgehaald te worden en samen met mijn vriendin en zussen een ladies night film te kijken , wat een slechte keus voor deze keer van mij ,want ik ben nogal kieskeurig omtrent films , maar ach ja we wisten het van te voren ook niet of het

een Film over vriendschap was.

Kate Hudson en Anne Hathaway zijn hierin gedreven , overdreven en hen hilarisch te gelijk , maar de script , de verhaal was zwak , want het kan veel beter en lachwekkender.

De film heeft me in het begin irriterend verzwakt , maar als je de finish bereikt en de licht ziet begint het z'n draai te vinden , ach wat maakt het uit vrienden voor het leven en nooit meer als enige man in het midden en 3 vrouwen naast je een ladies night meegesleurd worden.

avatar van aburex

aburex

Twee mooie meiden in een vrouwenfilm, maar toch leuk op sommige momenten. Een wegkijkertje

avatar van Pantoffel

Pantoffel

Filmpje voor op zondagmiddag.

Geen hoogvlieger, maar er zaten leuke momenten in.

avatar van predator

predator

V schreef:

Binnen gehaald op goed geluk, maar helaas een infantiel huppelkuttenepos van jewelste. Hemeltergend! 1*

avatar van Piratje

Piratje

Een drama kun je deze film niet noemen. Maar als man zo'n huwelijksvoorbereiding overleven van twee mooie hartsvriendinnen van in hun kindertijd... is een zware opdracht om er ooit aan te beginnen.

Dit is nu eens een echte vrouwenfilm waarvoor je het verstand niet op nul moet zetten. Het staat er gewoon al op.

Inhoud: heel weinig, veel drukte. Gewoon de maanden voor een huwelijk van twee vriendinnen die omwille van hun jalousieën elkaar beginnen te haten door wedijveren waarmee de hele entourage betrokken wordt. Gelukkig heb je nog een plot dat de hele zaak kan rechttrekken.

Een Franse film waardig.

Het begin van de film komt vrij moeilijk op gang. Maar eens de spanningen komen bovendrijven val je (als man) niet in slaap en is het zelfs af en toe lachen met de vondsten.

Ook mooi is dat er met foto-pauses wordt overgegaan van de ene scene naar de andere.

Voor de rest voeten op tafel. Af en toe knikken en laten we zeggen 2,5 om niet te negatief op te vallen. Maar voor dames moet dit een 10-film zijn. Dromen en nachtmerries zijn ook dikwijls de beste jeugdvrienden die mekaar zelden loslaten. Om van het getater maar te zwijgen.

Best bekijken na een huwelijk. Of nog beter: van een ander.

avatar van Bijdevaate11

Bijdevaate11

Amen

avatar van Panta Rei

Panta Rei

Ik vond het een waardeloze film.

Heb me continue zitten ergeren aan die twee dwazen.

avatar van erwku

erwku

• 1956 stemmen

Hoe is het in godsnaam mogelijk dat zoveel getalenteerde actrices in B-series en films belanden en zo iemand als Kate Hudson een ster is geworden? Een ongetalenteerd vervelende narcistische vrouw.

Wederom een film in de sprookjeswereld New York, waarin geld in overvloed is, de zon altijd schijnt en de zelfbehagende yuppen zich door hun 'moeilijke' leven worstelen. Hele hele vervelende personages in een hele vervelende wereld.

Een aardig idee, blijft aardig, aangezien noch zowel de makers, de acteurs als de schrijvers het komische talent en durft beschikken om er echt iets van te maken.

Het is van alles net niets en van alles net niets gezamenlijk is een hoop niets

avatar van LadyB

LadyB

Leuke film voor een avondje bankhangen!! Zeker meer waard dan een 2,6 naar mijn mening!

avatar van gizzegiz

gizzegiz

Lang geleden dat ik nog zo'n slechte film zag! Twee mooie vrouwen en that's it!

avatar van IH88

IH88

“They haven't spoken in a week. That's like a century in girl years.”

Hathaway en Hudson zijn sterke actrices die dit soort films moeiteloos naar een hoger niveau kunnen tillen. Dat zelfs zij dit niet kunnen zegt veel over het niveau van Bride Wars. Beide actrices spelen vervelende personages, en hun vete is vooral kleinzielig. Beste vriendinnen die ruzie maken omdat ze per ongeluk op dezelfde dag trouwen, en ook nog dezelfde locatie hebben gereserveerd. Yep, dit is echt een privéoorlog waard dames. Pratt is zo slim om zich zo snel mogelijk uit de voeten te maken (alhoewel Greenberg zo dom is om zijn rol over te nemen). Voor zijn eigen gezondheid hoop ik dat Howey snel volgt. Rennen mannen!

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2005 berichten

Ik hou het op 2.5 bij deze middelmatig romantische komedie. op een paar leuke momenten na kabbelt het het verhaal naar het einde. Het is absoluut geen hoogvlieger en is voor een keer best te doen. Op een regenachtige dag zekers.

avatar van Black Math

Black Math

Nee. Typische film over verwende bruiden die elkaar het leven zuurmaken. Afgezien van een enkele subtiele streek (de chocolade), valt dat tegen. Geklungel met haarverf en zonnebanken etcetera. De dames zelf komen behoorlijk materialistisch over zoals er over het belang van de grootte en zuiverheid van de diamant van de verlovingsring gesproken wordt. Hathaway loopt rond in de meest elegante kleding terwijl ze lerares is (waar betaalt ze het van?) Kortom het is allemaal teveel over the top, het maakt me niet aan het lachen, en de karakters ergeren me alleen maar. 0,5*.

avatar van Shadowed

Shadowed

Makkelijk vermaak.

Van een titel als Bride Wars verwachten waarschijnlijk de meeste kijkers geen grootse cinema. Dat is dan ook niet wat deze film pretendeert te zijn. Het wil veel liever makkelijk entertainment zijn voor een slaperige kijker die opzoek is naar wat snel vermaak voor het slapengaan, of voor het stelletje dat een gezellige komedieavond wenst te beleven.

Het acteerwerk is in ieder geval best aardig te noemen en wordt verzorgd door Hudson en Hathway, die zich in deze rollen goed lijken te vermaken. Hathaway speelt een redelijk bekend typetje, en hetzelfde geldt voor Hudson. Dat voelt misschien wat veilig aan, maar voor die twee is het wel het gebied waarin ze de balans kunnen vinden, en dat levert twee prima prestaties op die de film zonder moeite vullen.

Met een redelijk tempo schieten we vervolgens door het verhaal heen, dat niet veel meer inhoudt dan een wat truttige variant op slapstick, al krijg je geen spectaculaire stunts te zien. Eerder wat onderbroekenlol. Dat had van mij wel iets langer doorgetrokken mogen worden. Nu blijft het bij wat korte lachjes, maar daar houdt het op. Toch had ik hier meer plezier mee in een lange tijd, dus dat is wel een goed teken.

Het jammere vond ik dat de film zo voorspelbaar als de pest is en die instelling gaat richting de finale toch wat knagen. Samen met de veilige regie en humor weet de film nooit buiten zijn vaarwater te treden, en dat is niet perse iets slechts voor een film als deze, maar aan de andere kant kent het ook niet iets dat de kijker echt bij gaat blijven. Daarvoor is het niet schattig, hilarisch of spectaculair genoeg.

Wel vermakelijk gelukkig. Bride Wars duurt niet lang, kent een aantal degelijke momenten en kan profiteren van een cast die er ook echt zin in lijkt te hebben, of heel goed kunnen acteren alsof ze er zin in hebben. Either way, ik heb me vermaakt op een luie avond. Dit soort komedies liggen me iets meer dan die saaie vulgaire Rogen-films. Een kleine voldoende lijkt me dan ook wel op z'n plaats.