Bride Wars (2009)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Gary Winick
met Anne Hathaway, Kate Hudson en Candice Bergen

Bride Wars gaat over twee hartsvriendinnen (Hudson en Hathaway) die elkaars rivalen worden als ze dezelfde datum blijken te hebben gekozen om te trouwen. Ze strijden om de locatie, de voorzieningen en de gasten.

avatar van ILDIB
Jennifer Connolly, Elisabeth Shue, Portia de Rossi, Neve Campbell en zo nog een aantal. Prachtige actrices die na een aantal jaar hebben toegegeven aan t anorexia virus en nog maar voor een schijntje de uitstraling van vroeger hebben.
Anne Hatheway lijkt dezelfde kant op te gaan helaas. Wat zag ze er deze film vreselijk slecht uit, dodelijk vermoeid met ingevallen gezicht. Jammerlijk.
De film kent zo wat grappige momenten, maar is verder een niemandalletje..

avatar van Masterbrain
Hoe haalde ik het in mijn hoofd om overgehaald te worden en samen met mijn vriendin en zussen een ladies night film te kijken , wat een slechte keus voor deze keer van mij ,want ik ben nogal kieskeurig omtrent films , maar ach ja we wisten het van te voren ook niet of het
een Film over vriendschap was.

Kate Hudson en Anne Hathaway zijn hierin gedreven , overdreven en hen hilarisch te gelijk , maar de script , de verhaal was zwak , want het kan veel beter en lachwekkender.

De film heeft me in het begin irriterend verzwakt , maar als je de finish bereikt en de licht ziet begint het z'n draai te vinden , ach wat maakt het uit vrienden voor het leven en nooit meer als enige man in het midden en 3 vrouwen naast je een ladies night meegesleurd worden.

avatar van aburex
Twee mooie meiden in een vrouwenfilm, maar toch leuk op sommige momenten. Een wegkijkertje

avatar van Pantoffel
Filmpje voor op zondagmiddag.
Geen hoogvlieger, maar er zaten leuke momenten in.

avatar van predator
V schreef:
Binnen gehaald op goed geluk, maar helaas een infantiel huppelkuttenepos van jewelste. Hemeltergend! 1*

avatar van Piratje
Een drama kun je deze film niet noemen. Maar als man zo'n huwelijksvoorbereiding overleven van twee mooie hartsvriendinnen van in hun kindertijd... is een zware opdracht om er ooit aan te beginnen.

Dit is nu eens een echte vrouwenfilm waarvoor je het verstand niet op nul moet zetten. Het staat er gewoon al op.

Inhoud: heel weinig, veel drukte. Gewoon de maanden voor een huwelijk van twee vriendinnen die omwille van hun jalousieën elkaar beginnen te haten door wedijveren waarmee de hele entourage betrokken wordt. Gelukkig heb je nog een plot dat de hele zaak kan rechttrekken.

Een Franse film waardig.

Het begin van de film komt vrij moeilijk op gang. Maar eens de spanningen komen bovendrijven val je (als man) niet in slaap en is het zelfs af en toe lachen met de vondsten.
Ook mooi is dat er met foto-pauses wordt overgegaan van de ene scene naar de andere.
Voor de rest voeten op tafel. Af en toe knikken en laten we zeggen 2,5 om niet te negatief op te vallen. Maar voor dames moet dit een 10-film zijn. Dromen en nachtmerries zijn ook dikwijls de beste jeugdvrienden die mekaar zelden loslaten. Om van het getater maar te zwijgen.

Best bekijken na een huwelijk. Of nog beter: van een ander.

avatar van Panta Rei
Ik vond het een waardeloze film.
Heb me continue zitten ergeren aan die twee dwazen.

avatar van erwku
Hoe is het in godsnaam mogelijk dat zoveel getalenteerde actrices in B-series en films belanden en zo iemand als Kate Hudson een ster is geworden? Een ongetalenteerd vervelende narcistische vrouw.

Wederom een film in de sprookjeswereld New York, waarin geld in overvloed is, de zon altijd schijnt en de zelfbehagende yuppen zich door hun 'moeilijke' leven worstelen. Hele hele vervelende personages in een hele vervelende wereld.

Een aardig idee, blijft aardig, aangezien noch zowel de makers, de acteurs als de schrijvers het komische talent en durft beschikken om er echt iets van te maken.

Het is van alles net niets en van alles net niets gezamenlijk is een hoop niets

Leuke film voor een avondje bankhangen!! Zeker meer waard dan een 2,6 naar mijn mening!

avatar van gizzegiz
Lang geleden dat ik nog zo'n slechte film zag! Twee mooie vrouwen en that's it!

avatar van IH88
“They haven't spoken in a week. That's like a century in girl years.”

Hathaway en Hudson zijn sterke actrices die dit soort films moeiteloos naar een hoger niveau kunnen tillen. Dat zelfs zij dit niet kunnen zegt veel over het niveau van Bride Wars. Beide actrices spelen vervelende personages, en hun vete is vooral kleinzielig. Beste vriendinnen die ruzie maken omdat ze per ongeluk op dezelfde dag trouwen, en ook nog dezelfde locatie hebben gereserveerd. Yep, dit is echt een privéoorlog waard dames. Pratt is zo slim om zich zo snel mogelijk uit de voeten te maken (alhoewel Greenberg zo dom is om zijn rol over te nemen). Voor zijn eigen gezondheid hoop ik dat Howey snel volgt. Rennen mannen!