• 8.484.091 stemmen

Geregisseerd door: Yimou Zhang

Met onder meer: Matt Damon, Jing Tian en Pedro Pascal

Releasedatum: 2 februari 2017

Plot The Great Wall

"1700 years to build. 5500 miles long. What were they trying to keep out?"

William, een Europese huursoldaat, is samen met zijn kompaan op zoek naar een krachtig wapen als ze gevangen genomen worden door het Chinese leger. Vervolgens raken ze verzeild in een oorlog tegen monsters die het bestaan van China bedreigen. William moet kiezen tussen zich in de strijd mengen, of zijn oorspronkelijke zoektocht voortzetten.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Commander Chen

Commander Wu

avatar van pierre18

pierre18

Kleurrijke film met prima CGI, maar daar is ook alles mee gezegd. Want het verhaal is zo rechtlijnig en voorspelbaar als maar kan en daarmee totaal niet bijzonder. Dan blijft er naast de vele kostuums niet veel meer over. Oké, de acteurs proberen er wel wat van te maken maar ze worden opgezadeld met eenvoudige doorzichtige karakters. Maar ja, met een uitgangspunt als de Tao Tei kan het al niet meer goed gaan.

avatar van richardd.

richardd.

Altijd mooi die waargebeurde verhalen!

avatar van 606

richardd. schreef:

Altijd mooi die waargebeurde verhalen!

of je bent sarcastisch of je hebt een hele andere film gezien!

avatar van flamingant

flamingant

606 schreef:

of je bent sarcastisch of je hebt een hele andere film gezien!

Wat denk je nu zelf ? ‍♂️

Mijn mening van deze film: mooie special effects, zeker de moeite waard om te kijken...

avatar van 606

flamingant schreef:

Wat denk je nu zelf ? ‍♂️

I was just asking, had gelijk dus. Maar gebeurt dus wel echt dat iemand reageert op een totaal andere film dus zo gek nog niet

avatar van Joy4ever

Joy4ever

Ik ben vaak wel te porren voor dit genre films. Het verhaal zelf doet uiteraard vaak totaal niet ter zake maar het vermaak des te meer. Maar ook dat viel niet mee hier helaas. Ik weet niet of het hier al genoemd is maar de film heeft een hoog Raveleijn gehalte. Een aantal scènes waren wel heel erg bedenkelijk qua niveau. Nee, dit was hem niet voor mij.

avatar van kinkymen

kinkymen

Aan het begin leken de beelden nog mooi, maar al snel had ik het idee naar een computergame te kijken.

Je komt gelijk into actie waarbij er totaal geen intro is met de hoofdpersoon en ik totaal niet in zijn personage kan inleven.

avatar van CocoNutz_IV

CocoNutz_IV

Van deze film had ik helemaal geen verwachtingen en het is me onverwachts enorm meegevallen. Leuk verhaal en vooral een prima uitwerking met mooie beelden. Verhaal verloopt vlot en je bent continue in spanning wat er komen en gebeuren gaat.

avatar van Elchapo

Elchapo

De film is onderhoudend absoluut,maar het vervelende is wel dat het er door de CGI zeer onecht uit ziet en dat is jammer.kijk bv. naar het landschap,het is net zo'n maquette die je met kerst koopt om een bergachtig dorp na te bootsen......3 stars.

avatar van dvdcrusher

dvdcrusher

Leuke actiefilm met weerzinwekkende monsters die er echt creepy uitzien. Vooral de actiescenes met de monsters zijn indrukwekkend. Verhaal stelt verder niet zoveel voor, gewoon verstand op 0 en genieten. Indrukwekkende cast met Damon, Dafoe en Andy Lau. Jing Tian is een leuke verschijning. Jammer genoeg is het verhaal erg voorspelbaar. Toch nipt 4 sterren

avatar van Supernatural

Supernatural

Net gezien,een leuke film.mooi kleurijk.redelijk verhaal.prima cast. heb me prima vermaakt.zeker een voldoende.

avatar van des1

des1

Elchapo schreef:

Yeah, CGI is stinkvervelend omdat het vaak overdreven aangezette actie moet verbeelden, wat weer een afleiding is voor een graatmager verhaal. In I Robot (met Will Smith) vond ik de auto actie met die robots helemaal niks. Zet daar nou de car chase scenes uit Ronin tegenover, en dan weten we allemaal wat beter beklijft op het netvlies.