Alleycats (2016)

Verenigd Koninkrijk
Actie / Thriller

geregisseerd door Ian Bonhôte
met Eleanor Tomlinson, John Lynch en Sam Keeley

Wanneer fietskoerier Chris getuige is van wat lijkt op een moord van een bekend lid van het Europees Parlement, is zijn eerste reflex om zich uit de voeten te maken. Maar zijn nieuwsgierigheid zorgt ervoor dat hij terug gaat. Al snel raakt hij verwikkeld in een wereld van corruptie, politieke macht en chantage. Gedwongen om helderheid te krijgen over het web van intriges waar haar broer verzeild in geraakt is, besluit de zus van Chris, Danni, het heft in eigen hand te nemen.

4 BERICHTEN 2 MENINGEN
avatar van mixmaster
Lekkere vlotte actie/thriller met goeie muziek en fraai camerawerk.
Het verhaal is goed uitgewerkt en het acteerwerk mag er ook zijn.
Kortom....... ik heb me prima vermaakt met Alleycats !

avatar van joolstein
Helaas, is dit geen hele beste film. Al snel in het begin zien we iets wat lijkt op moord. Hierna volgt een zeer mager verhaaltje waarbij de wereld van fietskoeriers lijnrecht tegenover de wereld van de Engelse politiek komt te staan. Maar doordat we al weten wie er betrokken zijn bij die moord is elk spoortje van spanning al weg. En zo'n beetje alle Engelse detectives of Zweedse politieke thrillers pakken het spannender en ingenieuzer aan dan deze film. Zelfs de plotwending om het geheel nog wat spanning mee te geven mislukt omdat je al gauw door hebt wie de dader daarvan is. Wat rest zijn wat mooie locaties van Londen.

avatar van blurp194
Prut.

Een hele serie matige acteurs die slecht werk leveren in dit ondermaatse verhaaltje. Afgeraffeld zonder talent, aandacht, of liefde voor het vak - misschien de enige uitzondering is nog Eleanor Tomlinson. Nogal verrassend eigenlijk om zo'n prul uit Engeland te zien komen, er komt daar tenslotte zoveel veel beters vandaan dat je haast zou vergeten dat dat niet vanzelfsprekend of automatisch gaat.

avatar van Noodless
Matige film met matige acteurs en een verhaal dat zwak wordt uitgewerkt. Echt spannend wordt het ook niet omdat er al veel vanaf het begin bekend wordt gemaakt en de daar opvolgende wendingen weinig verrassingen weet te bieden. 5/10