Badge of Honor (2015)

Alternatieve titel: Badge of Honour

Misdaad / Drama

geregisseerd door Agustin
met Martin Sheen, Mena Suvari en Jesse Bradford

Nadat een kind omkomt bij een gewelddadige drugsvangst, worden twee drugsagenten het aandachtspunt van een onderzoek onder leiding van een vastberaden agent van het ministerie van Binnenlandse Zaken. De agent, Jessica Dawson, doet alles om de waarheid boven water te halen, maar brengt hiermee ook haar leven in gevaar wanneer mensen van de politie-afdeling pogen hun sporen uit te wissen en hun eigen hachje te redden.

Rap vertelde, modern overkomende, gewelddadige en grauwe misdaadfilm over een paar politieagenten die bereid waren een diepgaand onderzoek in te stellen naar corruptie binnen het politieapparaat in Vancouver. Visueel zag het er gepolijst uit, maar de film had wel een beter script verdiend. Over het algemeen speelde de cast niet onverdienstelijk (met name Mena Suvari).

avatar van Pazmaster
Vond het tegenvallen. Een vrij simpel verhaaltje over 2 agenten die, na het per ongeluk doden van een jong onschuldig ventje, hun eigen hachje proberen te redden en een dame van interne zaken die de waarheid boven tafel moet zien te krijgen.
Je weet vanaf het begin al hoe de film ongeveer gaat eindigen. Niet erg origineel allemaal dus. Het acteerwerk is best oké maar de film ontstijgt het niveau van een tv film niet. Ik heb me ook best zitten vervelen tijdens het kijken van deze prent.

avatar van blurp194
TV-film was ook wat mij het eerst door m'n hoofd schoot na deze film. Niet dat het slecht is, maar wel een beetje inspiratieloos. Het verhaal heeft weinig verrassingen in zich, de beelden zijn nogal doorsnee, de cast schittert niet maar doet gewoon zijn werk. De enige schok die het geheel teweegbrengt komt door de ouwe kop van Martin Sheen. Nouja, de man is ook al 74, dus echt verbazingwekkend is dat nou ook weer niet.

avatar van Brabants
Deze misdaad thriller over corruptie binnen de politie is qua verhaal zeker niet een van de eerste. Het gehele script is dan ook weinig vernieuwend en ook nog eens zeer voorspelbaar. Ondanks redelijke acteurs wist het weinig indruk te maken en ook al heb ik het niet als een TV-film ervaren, begrijp ik met dit oppervlakkig acteerwerk wel wat men er mee wil zeggen. Deze productie valt te omvatten als; verspilde energie.

avatar van bjerik76
slechte poster voor deze film die toch wel een voldoende is.

Niet heel verassend of bioscoopwaardig, maar het kijkt makkelijk weg.
Heel even het geluid zachter gezet toen moeder en dochter behoorlijk begonnen te krijsen in het ouderlijk huis.
Voor de rest weet iedereen wel hoe deze film verder zal verlopen.

avatar van Kuwiel
Ondanks een goed verhaal, toch meer een film voor doordeweeks.
In het begin denk je dit wordt helemaal niets , maar later wordt het toch ff wat beter.
Acteer prestatie van de agenten is vrij goed te noemen.

Inderdaad niet heel verrassend maar wel geloofwaardig.
Film was zeker niet voorspelbaar en er zaten verschillende verassende wendingen in.
het kijken zeker waard
Een van de betere cops films

avatar van fred1946
blurp194 schreef:

blurp194 Als je niet oud wil worden moet je je jong ophangen!!!

avatar van blurp194
fred1946 schreef:
blurp194 Als je niet oud wil worden moet je je jong ophangen!!!

Mijn vader zei altijd: 'oud mal gaat boven al'. Maar ik denk dat dat meestal over mijn oma ging.

avatar van filmkul
Vrij standaard recht toe recht aan thriller. We hebben het allemaal als eens eerder gezien. Er is niks, maar dan ook niks origineels aan. De uitwerking is verder best aardig. Het tempo is goed en op het einde wordt het zowaar nog een beetje spannend ook. Het acteerwerk is gemiddeld, iedereen doet zijn werk, niemand springt eruit. Oververbodig filmpje. 2.0

avatar van hoffhaan
Genoten van deze misdaad thriller. Het verhaal is heel bekend. Maar er wordt goed geacteerd en de film vermaakte mij uitstekend en dat is wat een film volgens mij moet doen. Derhalve vind ik de film te laag gewaardeerd. 4.5

Dit had een mooie film kunnen zijn. De cast is goed, het verhaal is op papier aardig. Echter de voorspelbaarheid had deze film beter in een van de CSI serie's kunnen stoppen. Niet film waardig, meer een maandagavond standaard serie. Zeer jammer gezien de potentie.

avatar van schumacher
Al vele gezien, middelmatig filmpje met een paar goede momenten.
Het einde was weer zo simplistisch en ervoor in feite ook al. Komt zo'n beet van een vent op je af en doet die weer o zo stuntelig , enfin zeg. Geloofwaardig? Nope.

avatar van dvdcrusher
Uitstekende misdaadfilm. De belangrijkse sterkte van de film is dat ieder personage zeer goed uitgebouwd is en je van iedereen zowat de achtergrond kent waardoor je sommige figuren op voorhand al sympatiek of niet sympathiek vindt. Goed geacteerd ook vooral door Mena Suvari, die bewijst dat ze in dit genre ook haar mannetje kan staan. Een van de betere misdaadfilms die ik de laatste tijd gezien heb. 4,5 sterren

avatar van DjFrankie
Prima film voor de zaterdagavond. Genoeg actie en vermaak.

avatar van Left4Dead
Martin Sheen moet de kar trekken, ook al ligt er een wiel half af doet hij het prima. De rest doet goed zijn best, niet bijzonder maar men trekt je gemakkelijk door de prent.
Het verhaal is een soort en met vehikel, niets maar dan ook niet is origineel en al veelvuldig veel beter uitgevoerd geweest.

Leuk voor een keertje, leeg hoofd popcorn en gaan.

Ach, als een tussendoortje is deze dertien in een dozijn voorspelbare Misdaad / Drama film nog best vermakelijk en de cast die erin meespeelt is zelfs indrukwekkend met o.a. Martin Sheen, de kleine Mena Suvari en de rondborstige blonde Natasha Henstridge, waarbij ik de laatste twee vrouwen altijd wel leuk vindt om te zien. Het debuut van Natasha Henstridge in het verhaal (na circa 17 minuten) is sowieso al fraai, want dan is ze namelijk gelijk topless te bewonderen, als ze ligt te vrijen met iemand in bed. Buiten haar valt er ook nog ander bloot te bewonderen, waardoor de film zich mede lekker wegkijkt.

In dit verhaal draait het om een gewelddadige drugsinval, waarbij per ongeluk een 15-jarig kind wordt doodgeschoten door drugsagent Mike Gallo (gespeeld door Jesse Bradford). Zijn partner David Myles (gespeeld door Lochlyn Munro) probeert dit in de doofpot te stoppen, maar beiden raken verwikkeld in een intens onderzoek onder leiding van de vastberaden jonge rechercheur (met een verleden) van Binnenlandse Zaken, te weten Jessica Dawson (gespeeld door Mena Suvari). Deze is vastberaden om de waarheid boven water te halen, waarbij haar eigen leven ook in gevaar komt, als één van de twee drugsagenten hun sporen probeert te wissen om daarmee hun hachje te redden.

Origineel is het natuurlijk allemaal niet, maar toch wist het verhaal me nog wel enigszins te boeien en te vermaken en het tempo is ook best hoog en er gebeurt ook genoeg in het verhaal, welke o.a. betrekking heeft op corruptie en geld. Ook zit er hier en daar wat actie in, welke soms best hard is zoals de opening van het verhaal met de partner van Jessica Dawson, die iemand in elkaar slaat met zijn wapenstok, terwijl die persoon al vast is geboeid en het moment dat Jessica Dawson wordt overvallen in haar huis door één van de drugsdealers (die op een gegeven moment tegen haar zegt "jij verdomde kleine hoer", waarbij ik met name "kleine" wel grappig vond ) van de gewelddadige drugsinval. Het verloop van het verhaal is wel vrij voorspelbaar, waardoor het nergens echt spannend wordt en het einde vond ik eigenlijk best flauw (duel tussen de twee drugsagenten, waarbij Jessica Dawson ingrijpt en beide drugsagenten uiteindelijk doodgaan).

Met de uitvoering van het verhaal zit het eigenlijk wel goed en dat is mede te danken aan de cast die verdienstelijk speelt. Met name de kleine Mena Suvari kon me daarbij wel bevallen en ook Lochlyn Munro als de slechterik en corrupte agent in het verhaal. Hoewel de rollen van Martin Sheen (als Daniel Richards, die de baas is van het politiedepartement) en Natasha Henstridge (in de rol van
Rebecca Myles, die de vrouw is van David Myles en die van hem wilt scheiden. Ze heeft ook al een relatie met iemand anders) maar beperkt zijn, deden ze het wel verdienstelijk en Natasha Henstridge blijft natuurlijk een schoonheid om naar te kijken.

Al met al leuk om eens gezien te hebben (overigens gezien via "AMC on Demand") deze dertien in een dozijn voorspelbare Misdaad / Drama film, die zich met circa 95 minuten best lekker wegkijkt.

avatar van Noodless
Inderdaad een tussendoortje die vlot weg kijkt en interessant blijft ondanks de vele clichés en de voorspelbaarheid. De cast doet het naar behoren en er gebeurt heel wat in het verhaal. Het slot is naar mijn mening te simpel en een beetje flauw uitgewerkt. 6/10