Don't Hang Up (2016)

Verenigd Koninkrijk
Horror / Thriller

geregisseerd door Damien Macé en Alexis Wajsbrot
met Sienna Guillory, Gregg Sulkin en Garrett Clayton

Brady, Sam and Mosley zijn verwende jongens en ze vervelen zich. Ze houden mensen voor de gek door hen te bellen. Hun telefoontjes zijn nogal extreem van aard. Ze genieten optimaal van de misleiding van hun nietsvermoedende slachtoffers, van wie -voor de maximale vernedering- ook filmpjes online worden gezet. Dan hebben ze plots met de verkeerde te maken en zijn ze zelf degene aan de andere kant van de lijn. Een normale avond van een stel blijmoedige tieners wordt steeds bloediger als hun eigen grap tegen hen gebruikt wordt.

avatar van Spartaan1986
Ben benieuwd! Beetje een 'throwback' naar When A Stranger Calls.

Clapboy
Lijkt me een spannende film.

avatar van Daan258
Ik ben ook zeer benieuwd naar dit filmpje.

avatar van clockwork72
Wanneer komt deze eigenlijk?

avatar van Corcicus
clockwork72 schreef:
Wanneer komt deze eigenlijk?
Hij is ondertussen uit.

Corcicus schreef:
Hij is ondertussen uit.

Thanks voor het melden. Was hier anders pas een maand later gaan kijken ofzo.

Viel niet tegen.

leuke film,

Vond hem iets langdradig en meer thriller dan horror maar zeker wel een spannende film! Verder niks op aan te merken

avatar van RuffRhyder1987
Inderdaad goeie spannende thriller/horror, De begin scène is egt geniaal vond ik. Leuk voor een zondag avond, deze film!! De rest tja nooit meer mensen pranken via de telefoon.

avatar van Elchapo
Spannende film met een leuke pay back formule,3.5 stars.

avatar van Shinobi
"How did you even get this number?"

Blijkbaar is deze titel de speelfilmdebuut van beide regisseurs die een achtergrond hebben in visuele effecten. Helaas zijn ze met niets origineels gekomen.

'Don't Hang Up' gaat in op het wereldje rondom 'pranks' oftewel kwajongensstreken. Als kijker krijg je een hele montage te zien waarin de jongeren stuk voor stuk worden geïntroduceerd, terwijl ze het ene na het andere nep gesprek voeren die ze vervolgens online posten voor zoveel mogelijk views. Totdat de rollen op een avond omgedraaid worden.

Op zich een leuk gegeven zou je denken, maar het hele concept gaat al gauw vervelen. Dit komt voornamelijk door de twee tieners die erg irritant overkomen, al is dit eerder te wijten aan matig acteerwerk. Op deze wijze ga je nooit met ze meeleven, ondanks de narigheid die ze moeten doorstaan. Daarnaast vroeg ik me de hele tijd af waar de rest van de groep uithing - gezien de introductie -, maar verder dan het laten vallen van namen komt men niet.

De clichématige ontwikkelingen spreken voor zichzelf, hoewel er pogingen gedaan worden om spanning op te wekken. Hiervoor lijkt de bad guy om onverklaarbare redenen toegang te hebben tot alle elektronische apparaten; het ene moment kijkt hij mee vanuit een webcam en opeens kan hij de tv aanzetten die verbonden is met een cameraverbinding. Ik kan zulke onlogische dingen om vermaak te bieden best negeren, maar dit schurkt tegen het absurde aan.

Al met al een ongeïnspireerde horror die je gerust kan overslaan. De uitgekauwde clou spreekt boekdelen.

2,0 Sterren.

avatar van Curriculum
Al vanaf minuut 3 wenste ik iedereen meedeed aan die zogenaamde "Pranks" een, laten we het vriendelijk brengen, waardeloze avond toe. Wat een idioten.

Maar het verhaal was op zich wel goed. Heerlijke wraakfilm, daar houd ik wel van. Leef me dan altijd mee met de wreker.

avatar van n00r
Dit was echt niet goed. Ik irriteerde me mateloos aan het acteerwerk van de acteurs en het verhaal was niet wat je noemt goed. Je kon ook al vanaf de 1e minuut zien wie de zogenaamde "Mr. Lee" was. Ik vond het allemaal een beetje te lang duren ook al heeft de film een speeltijd van nog geen 1,5 uur. Jammer het was op zich wel een leuk idee wat goed kon zijn als je betere acteurs neer had gezet met eens iets beter script.

avatar van Ajax&Litmanen1
Ik heb sowieso een gigantische schurfthekel aan vloggers en pranksters. Wat een kansloze teringfiguren zijn dit bijna allemaal met hun drang naar aandacht en moments of fame ten koste van anderen en dan blijf ik nog vrij netjes. Daarom sprak deze film me wel aan, 2 pranksters die keihard teruggepakt zouden worden. Sowieso hou ik wel van dit soort psychopathische stalking in films. Er zijn de laatste jaren toch wel meer van dit soort films verschenen waar een onzichtbaar iemand de baas is en mensen dwingt om hun daden onder ogen te zien. Misschien is de Saw reeks nog wel het beste voorbeeld hierin.

Don't Hang Up introduceert al heel vlot de hoofdrolspelers en hun daden en ik had er al snel geen enkele medelijden mee met alles wat hen zou overkomen. De jongens zijn geen goede acteurs, maar ze wekten wel meteen enorm veel antipathie op, wat natuurlijk de bedoeling is. Wel wat spijtig dat er ook buitenstaanders slachtoffer worden die er niks mee te maken hadden, zoals de ouders en het ex vriendinnetje. Dat voelt natuurlijk wel onrechtvaardig.

De film is jammer genoeg wel een tikje rommelig. Zo vraag je je toch af hoe iemand als buitenstaander de volledige controle over alle apparatuur in het huis krijgt en hoe hij al zijn voorwerk heeft kunnen uitvoeren. Maar dat alles valt te vergeven, omdat het tempo lekker hoog ligt en je toch wel geboeid richting de ontknoping blijft kijken. Dat hij uiteindelijk niet de dader neer zou steken in de tuin kon je wel weer van ver aan zien komen, net als dat je wel kon raden dat dit te maken had met wat je in de intro zag. Van mij hadden beiden wel eraan mogen gaan, maar op zich was dit einde ook wel te pruimen. Het leven van die gozer zit er natuurlijk na de arrestatie ook helemaal op. Op zich gebruikt de film wel de nodige genreclichés, maar stoorden ze niet zo. Geen bijzondere film, wel geinig vermaak.

avatar van john mcclane 2
Curriculum schreef:

Genoten van de serie Dexter zeker ?
Dat Vond ik zo uniek dat je meeleeft met DE serie moordenaar .

avatar van john mcclane 2
In mijn tiener jaren ( men had in de jaren 90 vaak geen nummer herkenning) belde ik met vrienden mensen op,,deed alsof ze live op de radio waren stelde paar vragen en ze wonnen dan 100 gulden.
Maar vaak verveelden we ons dan, het gebeurde sporadisch,,maar vaak kregen we na vijf minuten al de slappe lach,,Stelde niet veel voor.
Op het youtube kanaal ownage pranks moet ik nog steeds erg hard lachen.En ik ben gezien de populariteit niet de enigste .

Maar goed,,dit was een redelijk goede horror film.
Even had ik het idee,,,wat opzich een prima plot was geweest als het een soort Game zou zijn geworden.
maar,,
Je kan als je een beetje oplet natuurlijk het motief van mijlen ver zien aan komen.
Gezien er vaak weinig aan het toeval word overgelaten.
Maar ik had niks met de hoofdpersonen.Al viel op het spel niks aan te merken.
En ondanks dat het een korte speelduur voelde het als een lange speelduur .
net geen voldoende.

avatar van Curriculum
john mcclane 2 schreef:

Genoten van de serie Dexter zeker ?
Dat Vond ik zo uniek dat je meeleeft met DE serie moordenaar .

Yes, ik heb de serie Dexter gezien en ik heb er inderdaad van genoten, maar dat wil niet zeggen dat ik meeleef met iedere willekeurige filmmoordenaar. Maar als die jongens verantwoordelijk zijn voor de dood van een dochter en haar moeder, dan gun ik ze alles wat er gebeurde met hun. Behalve die scene met de ouders, dat had niet gehoeven, want zij konden er niets aan doen.. Had precies hetzelfde met The Punisher en Death Sentence.

Wat moet ik er van zeggen? Het is eigenlijk geen horror film maar een thriller. Zijn die twee jongetjes nu ongelofelijk goede acteurs of niet? Ik had al snel uh....weinig sympathie voor ze. Dat was ongetwijfeld ook de bedoeling dus het zijn wel goede acteurs lijkt mij dan. Zoals eerder gemeld is het dan jammer dat er ook onschuldigen iets overkomt.
Ik denk dat er meer gedaan had kunnen worden met deze film. De spanning is er soms maar het bouwt niet op en al helemaal niet naar een climax. Zoals iemand al opmerkte had ik ook even een "The Game" voorgevoel. Dat iedereen in het complot zat inclusief de ouders die dan gewoon leefden. Toch goed dat dit niet het geval was want dat zou een beetje goedkoop zijn.

Geen slechte film maar zeker geen beste.

avatar van Spartaan1986
Behoorlijk ongeloofwaardig en vrij doorsnee qua motief. De twists richting het einde waren erg voorspelbaar. De film vermaakt wel (mede door de korte speelduur) maar brengt ook weinig nieuws. Acteerwerk kon er mee door (vooral Gregg Sulkin deed het wel aardig) maar voor de rest vond ik dit toch wel een kleine tegenvaller.

avatar van Gi-Force
En een hele goede thriller. Goed gespeeld en bedacht. Heb me goed vermaakt. Staat open voor een volgend deel. Hopelijk dan weer een goed verhaal met meer slash erbij.

Ook deze Horror / Thriller (met de nadruk op Thriller) film heb ik bij gebrek aan beter een kans gegeven, maar dat had ik beter niet kunnen doen, want ik vond ik er op zijn zachts gezegd geen ruk aan en ik had ook moeite om mijn aandacht erbij te houden en dat omdat ik me vooral ergerde aan de film.

Het flauwe dertien in een dozijn verhaal (draait om een groepje tieners die voor de grap telefonisch mensen lastig vallen op extreme wijze en het dan op het Internet zetten, totdat ze worden teruggepakt door een vreemdeling die hun telefonisch dodelijk de proef stelt) kon me totaal niet boeien of vermaken en daardoor vond ik het ook nergens spannend of interessant. Sterker nog, ik ergerde me vooral aan de tieners, waardoor het me eigenlijk totaal niet interesseerde wat er met hun allemaal gebeurde. Daarbij vond ik het einde ook nog eens zeer voorspelbaar, flauw en clichématig (met name de reden waarom de vreemdeling hun terug pakt).

De film duurt maar iets van 75 minuten, maar desondanks vond ik het maar een langdradige en saaie bedoeling en dat komt mede omdat het verhaal zich hoofdzakelijk afspeelt in de woonkamer van het huis waarin één van de tieners woont. Uiteraard zal niet iedereen het einde van het verhaal halen, maar van mij had dat voor iedereen mogen gelden, want ik had voor de tieners nul komma nul sympathie. Het enige wat een beetje sneu is, is dat onder de dodelijke slachtoffers, ook personen zitten (zoals de ouders van tiener Brady Mannion en Peyton Grey die de vriendin is van Sam Fuller, welke vreemd is gegaan met zijn beste vriend Brady Mannion) die er niets mee te maken hadden.

Na het einde volgt er nog een soort van extra scene, die kan suggereren dat er eventueel nog een vervolg komt (wat voor mij niet hoeft). Van de cast (overigens beperkt) had ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord en van mij mag dat ook zo blijven, want de gehele cast kon me totaal niet overtuigen en de beide hoofdrolspelers, te weten Gregg Sulkin (in de rol van tiener Sam Fuller) en Garrett Clayton (in de rol van tiener Brady Mannion), vond ik maar irritante persoonlijkheden. Vanwege haar uiterlijk was Bella Dayne (in de rol van Peyton Grey) nog de enige die me een heel klein beetje kon interesseren.

Al met een waardeloze dertien in een dozijn Horror / Thriller film, die me totaal niet deed vermaken, maar me juist vooral deed ergeren (vooral door de tieners).

avatar van filmkul
Matige thriller. Het verhaal is wat ver gezocht maar prima voer voor een spannende thriller. Het eerste deel van de film is best aardig. De opbouw is goed en de vaart zit er goed in. Het is ook best spannend. Helaas valt de film in het tweede deel continue in herhaling en is te voorspelbaar, wat ten koste gaat van de spanning. De verveling slaat dan ook toe. Helaas weet het einde ook niet te verrassen en is gejat van diverse voorgangers waardoor de film uitgaat als een nachtkaars. Frisse start, daarna bergafwaarts. 2.5

avatar van AmazingPP
Ik vond dit helemaal geen onaardige film. Laat ik eerst beginnen om te zeggen dat wie ooit zulke "grappen" verzint niet helemaal spoort. Dat zijn geen "kwajongenstreken" meer zoals ik hierboven ergens las. Dat zijn gewoon hele gemene streken die voor een hartverzakking kunnen zorgen. Nergens grappig, integendeel. Dit geheel terzijde. Film is best aardig. Er word redelijk geacteerd, het camerawerk is in orde en het is ook best spannend. Er zijn in het genre vele malen mindere films te zien. 3,5*

Plot doet met denken aan seventyfive

avatar van timofct
Waar is deze film te zien?

avatar van keimpeS
Verrassende leuke wraakfilm, waarbij je ook wel sympathie krijgt voor de killer, hoe verkeerd dat natuurlijk ook is. Er zijn uiteraard meer van dit soort films, maar deze is gewoon goed uitgewerkt!

avatar van Chelsea94
Spannende film, niet doodeng en ook niet super vernieuwend, maar toch wel een goed sfeertje.

avatar van Daan258
Don't Hang Up was een film die ik al een behoorlijke lange tijd in de gaten hield en benieuwd was wat het zou worden.
Eergisteren heb ik hem dan eindelijk kunnen zien en het is een prima thriller.
Films ( vooral horror of thriller) met phone calls vind ik altijd wel iets spannends hebben. Denk daarbij altijd gelijk aan: Phone Booth, The Call, Sream etc.

De film begint lekker vlot met een leuke openingsscène en weet het tempo dan ook aardig vast te houden. met name waren de eerste 45 min zeer vermakelijk en bij vlagen best spannend te noemen.
Er zaten zeker wat scenes in die er bovenuit sprongen.
Het acteerwerk was niet echt een pluspunt aan de film, de personages werden echt te puberig neergezet wat hier en daar best ging irriteren.
Het verhaal was niet bijster omdat je eigenlijk na de intro gelijk al weet hoe de vork in de steel steekt, maar alsnog zeer vermakelijk om naar te kijken.
Toch moet ik bekennen dat de speelduur van maar 83 min nog best lang aanvoelde.
Je wacht totdat het op een gegeven moment echt lekker los zal gaan maar helaas miste ik dit. Het eind was daarom ook ie wat teleurstellend omdat het nogal vrij braafjes bleef. Ik had wel iets meer bloed, kills of iets dergelijks willen zien.

Het klinkt wat negatief maar het is zeker een kijkje waard en ik heb hier dan ook zeker mee weten te vermaken.

Boontje komt om zijn loontje....