Ghosts of Girlfriends Past (2009)

geregisseerd door Mark Waters
met Matthew McConaughey, Jennifer Garner en Michael Douglas

De succesvolle en knappe vrijgezel Connor (Matthew McConaughey) wijst de ene na de andere vrouw de deur. Connor houdt van vrouwen maar voor relaties voelt hij niet zo veel. Hij wil maar één ding: plezier maken. Zelfs de relatie met zijn jeugdliefde Jenny liep op de klippen. Dan wordt hij door drie geesten bezocht die hem langs zijn mislukte relaties loodsen. Dan beseft hij pas dat hij Jenny niet zomaar met een ander kan laten trouwen...

avatar van tommykonijn
Aan de ene kant zou je kunnen zeggen dat deze romcom best origineel is, omdat hij niet zo standaard verloopt als vele andere romcoms dat wel doen. Aan de andere kant kun je zeggen dat hij niet zo origineel is omdat je gewoon naar A Christmas Carol zit te kijken, enkel dan iets aangepast. Origineel of niet, het bleek toch wel een vermakelijk filmpje te zijn. Het is fijn dat er gebruik wordt gemaakt van verschillen in tijd, waardoor de film absoluut niet saai wordt. Daarnaast is het acteerwerk van Matthew McConaughey, Michael Douglas en Jennifer Garner ook best aardig. Matthew vond ik soms wel wat minder, vooral in zijn rol van de 'vroegere tijd'. Het bekende verhaal van Scrooge vind ik persoonlijk erg leuk. Vandaar ook dat ik deze film gekeken heb en misschien dat ik ook daardoor de film wel kon waarderen. Het eerste half uur ongeveer vond ik namelijk niet zo interessant. Pas later lijkt de film op gang te komen. Al met al best een aardige film om eens gezien te hebben, die me over het algemeen best vermaakt heeft.

Enkel gericht op de tranen van de kijk(st)er, deze suikerzoete, voorspelbare, oppervlakkige en melodramatische, romantische komedie, die geen enkele verrassing in petto heeft, dus niet bijster origineel is (volgens het gebruikelijke vlakke stramien; in dit geval de christmas carol formule). Ook de personages krijgen geen enkele diepte. De scènes met Michael Douglas en Logan Miller zijn in ieder geval nog amusant.

Ik ben het met Movie acteurs eens. Het begin vond ik ook niet zo veel aan maar op het moment dat de eerste geest in beeld kwam werd de film een stuk beter.

avatar van Filmfan74
Vermakelijk om te kijken tijdens het strijken. De verhaallijn is iets origineler (afgezien van het feit dat een deel van de verhaalllijn van A Christmas Carol is gejat) dan de gemiddelde 'romkom', maar niet veel. Matthew McConaughey doet zijn gebruikelijke kunstje en de voorspelbaarheid is natuurlijk gigantisch. Maar soms heb je daar gewoon zin in
Leuke rol van Michael Douglas, jammer van dat uitgemergelde gezicht van Jennifer Garner. Een paar kilo meer staat haar beter.

avatar van Barry83
Gewoon een lekkere "feel-good movie" voor tussendoor die zeker niet zal vervelen

avatar van DDT
DDT
@filmfan,die jennifer kan me altijd bekoren se,ik volg haar al van in de tijd van alias.Ok tverhaal in deze film is bekend,ipv kerstmis is het op een trouw,vond het toch een leuke film voor es tussendoor

avatar van Al DeNiro
Heel leuk gedaan deze romantische versie van Christmas Carol. MM is ideaal als Connor en ook grappige bijrol van Douglas.

Het is eigenlijk gewoon een andere vertolking van A Christmas Carol, maar bij mij werkte het. Voorspelbaar is het zeker, maar soms is dat ook gewoon wel fijn. Het einde is gewoon lekker 'feel-good' en met die insteek geef ik 3*.

avatar van Noodless

Niet slecht, maar de film kon mij maar matig boeien door het vrije zoete verhaal met een zeer voorspelbare afloop. De romantiek overstijgt hier duidelijk het komische aspect.
Het idee lijkt inderdaad veel op Christmas Carol, maar dat stoorde mij niet zo. 5/10

Wat een verrassend goede film zeg !! Matthew McConaughey is weer subliem en het verhaal is goed en ook erg orgineel. Het verhaal van Scrooge, maar dan niet over geld, maar over vrouwen. Goede, grappige en romantische komidies zijn er weinig, maar dit is er zeker 1!

avatar van dalma
saaie, langdradige film. heb hem zelfs niet uitgekeken.

avatar van Marbles
leuke film.

avatar van Roger Thornhill
Even voorspelbare als onderhoudende variatie op Dickens, niets hoogstaands maar zeer vermakelijk
dankzij de pinnige dialogen en de energieke vertolkingen van McConaughey (die deze rol ongetwijfeld in z'n slaap kan spelen maar het dan ook wel èrg goed doet), Douglas (geweldige monoloog in de bar) en Stone (die duidelijk ontzettend veel plezier heeft). In m'n eentje zelfs hardop zitten lachen wanneer McConaughey tegen Stone bewonderend over Douglas zegt: "Do you know he invented the word MILF ?" Leuke film.

avatar van DrChesterStock
Te veel een invuloefening, met te clichematige personages en situaties. Toch zitten er nog wel wat leuke grappen in, zoals dat Connor de boezem van de moeder van de bruid aanraakt omdat hij denkt dat zij ook een geest is en dat de geest soms even verdwijnt omdat die zelf in de behandelde situatie meespeelt. Michael Douglas viel me toch een beetje tegen. Misschien had hij het toch iets dikker moeten aanzetten. Emma Stone is wel lekker hyper hier. Interessant kapsel ook.

Deed qua concept wat denken aan het vrij obscure Dawg, met Denis Leary en Liz Hurley, wat toch een stuk pittiger was, geloof ik.

Kijkbaar, maar niet veel meer dan dat. Er had meer in gezeten.

avatar van IH88
“It's all for your own good. And what's not for your own good is for my entertainment.”

McConaughey en romcoms, het is niet altijd even verheffend. Ook Ghosts of Girlfriends Past is weer een clichématig filmpje die echt nergens verassend uit de hoek komt of iets nieuws probeert te brengen. Michael Douglas is dan nog een lichtpuntje als oude rokkenjager die met zijn gladde praatjes iedere vrouw probeert te versieren. Heerlijke rol en Douglas geniet zichtbaar.

Ook Emma Stone is leuk maar voor de rest heb ik de pluspunten wel gehad. McConaughey speelt een playboy die iedere vrouw kan krijgen maar tot inkeer komt, nadat hij op de bruiloft van zijn broertje zijn jeugdliefde tegen het lijf loopt. Garner vind ik meestal wel goed maar hier vond ik haar niet geweldig. Ze speelt een beetje een kleurloos type en de chemie met McConaughey is maar net aan voldoende. Ghosts of Girlfriends Past is een inspiratieloze bedoening geworden en geen film die je bijblijft.

avatar van danuz
Nogal een vervelend filmpje. Nu is McConaughey wel een goed acteur, maar in een rol als deze vind ik hem vooral irritant. En dan dat hele A Christmas Carol gedoe. Heb ik altijd al vervelend gevonden, in de romcom setting voegt het ook niks toe.

avatar van Mac Hammer Fan
Eerste uur is inderdaad ronduit irritant, maar er wordt toch nog iets goed gemaakt in het positieve laatse deel.