The Other Man (2008)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Richard Eyre
met Liam Neeson, Laura Linney en Antonio Banderas

The Other Man vertelt het verhaal van Peter, die het gemis van zijn vrouw met zich meedraagt. Dan ontdekt hij dat ze e-mails en sms berichten heeft ontvangen van een man, waarvan hij het bestaan nooit heeft gekend. Tegen het advies van zijn dochter Abigail in, vliegt de gekwetste en wraaklustige Peter naar Milaan op zoek naar de mysterieuze Ralph en de waarheid.

Ik sluit mij volledig aan bij moviemafketel, zelfs een gestoorde man zou doorhebben na die krampachtige schaakpartij, icm. al die vragen over Lisa ,dat hij de echtgenoot van Lisa was

Slechte film. Totaal ongeloofwaardig.

Liam Neeson speelt veelal de zelfde rollen. Film met ongeloofwaardige momenten. Het acteerwerk is goed dat maakt deze nog net het kijken waard

avatar van Roger Thornhill
Ontroerende en ook wel spannende film, dat laatste niet in thriller-achtige zin maar meer vanwege de broeierige intensiteit van de manier waarop Neeson Banderas observeert en probeert te begrijpen. Uitstekend gespeeld door Neeson (en dat zeg ik terwijl ik absoluut niet dol op hem ben), maar Banderas (waar ik evenmin veel mee heb) is nog een graadje beter, soms arrogant, soms begripvol, soms het bloed onder je nagels vandaan halend, maar toch altijd een personage met een geloofwaardige en ook wel innemende psychologie (zijn streven om het/zijn leven mooier te maken). Ook een prima rol van Linney, maar dat spreekt eigenlijk bijna vanzelf. Al met al dus een mooie en meeslepende film; de vele negatieve reacties hierop kan ik niet goed invoelen, terwijl er juist niemand iets zegt over de muziek van Stephen Warbeck, op zich fraai maar af en toe èrg overheersend en daardoor voor mij wel een minpunt.