• 8.554.567 stemmen

Geregisseerd door: Jeffrey Lau

Met onder meer: Stephen Chow, Karen Mok en Wong Yat-fei

Oorspronkelijke taal: Kantonees

Plot Wui Wan Yeh

De geest van een grootmoeder dwaalt door het appartement van haar zoon en probeert hem te laten boeten voor haar moord. Leon, een gekke spokenjager, schiet te hulp.

imageimageimageimageimage

belchinees

Standaard Chow filmpje met wat saaie stukken, maar 3 keer enorm lachwekkend!

Voor de aandachtige kijkers: In het begin is trouwens op een tv'tje Faye Wong te zien in een scene uit Chungking Express.

Onderhond

Vermakelijk maar iets te lawaaierig.

Het horrorthema maakt Chinesen nogal schreeuwerig, zeker in die HK comedies. Na een tijdje werd dat best een beetje irritant.

Chow als Leon is wel genieten, verder ook genoeg onnozelheid en random gedoe om het zeer vermakelijk te houden. Het slaat ook allemaal nergens op, dus voor enig logisch of innemend script hoef je zeker niet te kijken.

Die HK comedies hebben sowieso een beperkte doelgroep. Deze mag dan wel wat Amerikaans werk spoofen (wat hebben ze daar eigenlijk met Léon?), het blijft toch vooral HK humor.

Best grappig, compleet loos en lekker kort. Ideaal als tussendoortje dus.

Onderhond schreef:

- Die HK comedies hebben sowieso een beperkte doelgroep.

-(wat hebben ze daar eigenlijk met Léon?

- Hier toch ja

- Nathalie Portman

belchinees schreef:

Standaard Chow filmpje met wat saaie stukken...

Wat zei ik daar?

Saaie stukken tot daar aan toe, maar standaard... niet echt.

Bovengemiddeld als ik zo m'n stemtabel bekijk: 31 Chow's met 'n lagere score .

En ook uniek in de reeks, als horrorkomedie/fantasy (Chinese Odyssey is toch net wat anders).

Deze zal ik in de toekomst nog zeker eens bekijken. Ik herinner me nog levendig enkele fijne scènes. Zeker geen slechte film.

Onderhond

Portman heeft er denk ik niet zoveel mee te maken, heb nogal Leon parodieën gezien en meestal is het personage van Portman daar niet eens bij.

Verder voor een Chow film geen standaard setting, maar HK is toch echt wel gek op van die gebouwencomplexen. Graag gezien in horror films

belchinees

Daar kan ik niet over meespreken, aangezien horror niet echt m'n ding is .

Je hebt gelijk ivm Leon. Het zal dan wel dat brilletje zijn .