Dou San (1989)

Hongkong
Actie / Komedie

geregisseerd door Jing Wong
met Yun-Fat Chow, Andy Lau en Dennis Chan

Ko Chun is een helderziende gokker die altijd wint met kaarten of dobbelen. Maar dan krijgt hij een ongeluk waarbij hij gewond raakt aan zijn hoofd. Hij wordt gevonden en verzorgd door Dagger, maar Chun heeft nu geheugenverlies en de persoonlijkheid van een kind. Dan dan komt Dagger achter Chun's bijzondere gave...

avatar van jackie
Erg leuke actie/komedie met een sterke rol van Chow Yun-Fat.

avatar van JayLunar
Ik vond 'm nogal teleurstellend. Erg flauw en nergens spannend of vermakelijk.

avatar van J.T.O
Nergens spannend of vermakelijk? Dat is vreemd, want ik heb de film met plezier kunnen uitkijken. Typische Hongkong film, vrolijk met wat actie erin. Chow is grappig en soms een beetje flauw als kindzijnde, maar zijn rol “God of Gamblers " is voor hem weggelegd. Naar mijn mening wel een klassieker

avatar van Ramon K
Is dit op dvd verkrijgbaar?

avatar van Ramon K
Thanks! Al veel goeds over gehoord. Gaat op het lijstje.

avatar van J.T.O
Ramon K schreef:
Thanks! Al veel goeds over gehoord. Gaat op het lijstje.

Yep, geen probleem, maar verwacht geen revolutionaire film. Het is gewoon erg vermakelijk en voor zijn thema best wel bijzonder: Ik kan geen enkel ander film bedenken die het gokken als zijn hoofdthema heeft.

Heb Jing Wong eindelijk "ontdekt". Ondertussen al de 12de film die ik van hem zie en de eerste maal omdat zijn naam op een affiche staat.

Ook deze film is weer vermakelijk onzin (ook de reden waarom ik z'n films pruim) met een fijne sterrencast (de overal inpasbare Lau en Fat als gokkiller).

Vond Fat wel lichtelijk irritant als klein kind, de andere scenes vond ik veel meer sfeer in zich dragen. Toch genieten als Fat z'n gokkunstjes toont en al enkele grappige trucjes die Wong zelf later beter zou uitwerken in z'n Kung Fu Mahjong films.

Vermakelijke zooi, paar minpuntjes maar makkelijk te negeren in een vermaakfilmpje als dit.