• 8.254.730 stemmen

Geregisseerd door: Jing Wong

Met onder meer: Stephen Chow, Andy Lau en Chow Yun-Fat

Oorspronkelijke taal: Mandarijn

Plot Dou Hap

Michael Chan was ooit de onbetwiste God of Gamblers maar is nu alleen nog maar op zoek naar de moordenaar van vrouw en beste vriend. Zijn zoektocht brengt hem naar Canada, Taiwan en Hongkong, voordat hij door een aantal zware jongens uit de onderwereld wordt uitgedaagd voor een ultieme confrontatie.

imageimageimageimage

Brother Kau

Black Panther, Hussein's man

avatar van belchinees

belchinees

Vervolg op Du Shen veronderstel ik, nog niet gezien. Chow's personage komt erbij, en dat is hetzelfde personage als in Du Sheng.

Eigenlijk een gewoon goeie film, een driesterren-film. Allemaal standaard, niets echt origineel, maar nergens echt kritiek op te geven.

Actie en humor aanwezig, speelduur ok, acteurs niets op aan te merken.

Wel lollig op het einde met de schitterende cameo van Chow Yun-Fat, een halve seconde in beeld!

avatar van asheng

asheng

niet de offciele vervolg hoewel....op einde van eerste deel werd andy lau benoemd tot de leerling van de god of gambler. deze vervolgfilm gaat op verder in met de leerling in de hoofdrol. het derde deel gaat weer verder op deze vervolg. maar er is ook nog een ander vervolg op het eerste deel. return of the god of gambler (als ik me neit vergis). deze is het vervolg waarbij gewoon verder gaat met chow yun fat in de hoofdrol als de god of gamblers.

euhm..kan iemand mij nog volgen?

Onderhond

Gewoon leuk

Vandaag al een filmpje met Chow gezien en een filmpje met Lau gezien. Tof om dan af te sluiten met een film waar Chow en Lau beiden inzitten.

Voor wie het HK oeuvre omgekeerd doorspit is dit inderdaad een standaard comedy. Toen moet het toch net iets meer geweest zijn denk ik, toch één van die film die het gok-subgenre in HK gevormd hebben.

Chow/Tat combo is altijd leuk, ook hier weer. Andy Lau doet het naar Chow ook fijn, allen eigenlijk in rollen die hen erg goed liggen. 't is allemaal erg vermakelijk, typische mix van HK comedy elementen, verder weer aardig wat kaartgewrijf en andere speciale krachten.

Verder erg leuk de Fat cameo op het einde. Snel verdiend ook.

Prima vulling dit, de andere twee delen liggen ook al klaar.